A to wszystko przez gigantyczne chmury burzowe na jego UMowej trasiePawelB pisze:Dzisiejszy Qatar 51 leciał Południem Polski
Samoloty na wysokościach przelotowych - SIERPIEŃ 2007
-
- Posty: 36
- Rejestracja: 07 lutego 2007, 21:26
[/quote]I z podziękowaniem dla Henry`ego za strzałkę. Jade Cargo International http://www.jetphotos.net/viewphoto.php?id=6035757
Ł
Witam
Odnośnie dnia wczorajszego. Qantas32 kierował się do November Mike (NM) gdzieś na Ukrainie, może ktoś zna przybliżone położenie ? Po godzinie 15 na UL980 leciał Reach 619. A już dzisiaj o 00:35 zauważyłem, że coś leci na UM860 od strony Warszawy, gdy jeszcze szybko przygotowałem lunetę ten nieznajomy samolot zrobił ostry skręt w prawą i zamiast na ROLKA poleciał bardziej na Zachód w kierunku Przemyśla, omijając DIBED, powodem były burze. Fajnie by to wyglądało w dzień, ale cóż.
Kilka minut czekania na "Lwów" opłacało się, był to Emirates 9900 JFK-GOT-DXB
Pozdrawiam
Odnośnie dnia wczorajszego. Qantas32 kierował się do November Mike (NM) gdzieś na Ukrainie, może ktoś zna przybliżone położenie ? Po godzinie 15 na UL980 leciał Reach 619. A już dzisiaj o 00:35 zauważyłem, że coś leci na UM860 od strony Warszawy, gdy jeszcze szybko przygotowałem lunetę ten nieznajomy samolot zrobił ostry skręt w prawą i zamiast na ROLKA poleciał bardziej na Zachód w kierunku Przemyśla, omijając DIBED, powodem były burze. Fajnie by to wyglądało w dzień, ale cóż.
Kilka minut czekania na "Lwów" opłacało się, był to Emirates 9900 JFK-GOT-DXB
Pozdrawiam
Witjacie,
Wreszcie coś dobrego stało się z pogodą
Cieszy mnie to zwłaszcza dlatego że wreszcie na dobre będe mógł testować aparat.
Dziś w przeciągu 15 min. na UL984 udało mi się złapac następujące okazy:
Niby standard ale po tylu dniach lipnej pogody cieszy jak nigdy
B744 Qantas 15:41 na wsch.
B744 Thai 15:44 na wsch.
B772 Vietnam 15:45 na wsch.
B744F Cargolux 15:56 na zach.
To narazie tyle, ale dalej siedze na balkonie i poluję.
Pozdrawiam.
Wreszcie coś dobrego stało się z pogodą
Cieszy mnie to zwłaszcza dlatego że wreszcie na dobre będe mógł testować aparat.
Dziś w przeciągu 15 min. na UL984 udało mi się złapac następujące okazy:
Niby standard ale po tylu dniach lipnej pogody cieszy jak nigdy
B744 Qantas 15:41 na wsch.
B744 Thai 15:44 na wsch.
B772 Vietnam 15:45 na wsch.
B744F Cargolux 15:56 na zach.
To narazie tyle, ale dalej siedze na balkonie i poluję.
Pozdrawiam.
ZRT460/457M
Gryni, na Vietnama i Cargoluxa to ja kiedyś do ciebie przyjadę...
Blank, przepiękny ten PIA (i samolot i zdjęcie).
KF - fajny motylek z tego ISS-a, ja czekam na pogodę na razie.
A skoro o pogodzie mowa, to wybrałem się dziś do Warszawy (sprawy uczelniane) samochodem, a ponieważ icm przewidywał poprawę, zabrałem ze sobą Syntę Tak, tak - pojechałem z nią na górkę spotterską i tam sobie fociłem starty i przelotówki. Relacja wkrótce, tymczasem nawiązując do pogody, bociany szykują się już do migracji. Mogłem to zauważyć na EPWA, gdyż oś pasa przecięły 3 stada boćków, tak na oko minimum 30 sztuk w każdym z nich. Za trzecim razem było niebezpiecznie i dla jednego z lotów, jak i dla boćków. Otóż około 13:00 z pasa 29 startował A319/20 Air France. Po oderwaniu piloci dość szybko rozpoczęli chowanie podwozia, ledwo jednak zdążyły otworzyć się luki (żeby wciągnąć wózki) samolot wykonał gwałtowny skręt w prawo - z przechyłem o około 45st (będąc nie wyżej niż 50 metrów nad pasem). Wtedy zauważyłem stado bocianów przecinające właśnie oś pasa tuż przed nim . Gdyby nie szybka reakcja pilotów, mielibyśmy co najmniej dwa bociany mniej, a tak naprawdę to przy tej ilości tak dużego ptactwa, samolot prawdopodobnie musiałby lądować awaryjnie (o ile silniki w ogóle po takim spotkaniu by jeszcze działały).
Blank, przepiękny ten PIA (i samolot i zdjęcie).
KF - fajny motylek z tego ISS-a, ja czekam na pogodę na razie.
A skoro o pogodzie mowa, to wybrałem się dziś do Warszawy (sprawy uczelniane) samochodem, a ponieważ icm przewidywał poprawę, zabrałem ze sobą Syntę Tak, tak - pojechałem z nią na górkę spotterską i tam sobie fociłem starty i przelotówki. Relacja wkrótce, tymczasem nawiązując do pogody, bociany szykują się już do migracji. Mogłem to zauważyć na EPWA, gdyż oś pasa przecięły 3 stada boćków, tak na oko minimum 30 sztuk w każdym z nich. Za trzecim razem było niebezpiecznie i dla jednego z lotów, jak i dla boćków. Otóż około 13:00 z pasa 29 startował A319/20 Air France. Po oderwaniu piloci dość szybko rozpoczęli chowanie podwozia, ledwo jednak zdążyły otworzyć się luki (żeby wciągnąć wózki) samolot wykonał gwałtowny skręt w prawo - z przechyłem o około 45st (będąc nie wyżej niż 50 metrów nad pasem). Wtedy zauważyłem stado bocianów przecinające właśnie oś pasa tuż przed nim . Gdyby nie szybka reakcja pilotów, mielibyśmy co najmniej dwa bociany mniej, a tak naprawdę to przy tej ilości tak dużego ptactwa, samolot prawdopodobnie musiałby lądować awaryjnie (o ile silniki w ogóle po takim spotkaniu by jeszcze działały).
Grzegorz Tuszyński
www.grztus.pl
www.grztus.pl