http://ais.pata.pl/aip/
Rejestrujemy się (ten krok wykonujemy tylko raz)
Logujemy się podanymi w wyżej wymienionym punkcie loginem i haslem
Następnie wchodzimy w ENR, ENR 6, i otwieramy ENR 6.2.3 jest to mapa Górnych Dróg Lotniczych.
Do otwarcia map potrzebny jest program Adobe Acrobat Reader
Pozdrawiam
DarekG pisze:Mapa Górnych dróg lotniczych aktualizacja z 11 maja zapraszam do sciągniecia. Jest pare zmian dodane zostały nowe FIX-y i pojawia sie nowa droga jednokierunkowa UT727 biegnaca SUW-DRE
grztus pisze:Pojawiła się dzisiaj aktualizacja mapy. Punkt REMPA został zastąpiony punktem ADLAR, przez co zmienił się przebieg drogi UL621 (ale tylko proceduralnie, geograficznie jest natomiast taki sam). Wspomniany punkt leży na północny zachód od punktu WAR (Zaborówek).
Nowa mapka ENR 6.2.3 się dziś pojawiła. Trudno mi powiedzieć co się zmieniło, bo się nie przyjrzałem poprzedniej, ale z pewnością jedna ze zmian; MARAM został przemianowany na EKPAL
Ja cały czas nie mogę zrozumieć sensu istnienia drogi UT711 w takim kształcie w jakim ona jest na mapie. Do tej pory chyba NIGDY nie widziałem samolotu, który leciał by inaczej niż prosto GORAT - UVSOV z odchyleniem na północ od WAR o kilkanaście kilometrów. Czy odchyłka od kursu drogi UT711 jest w przypadku prostej GORAT - UVSOV na tyle mała, że ATC tak kieruje ruch? Czy jest może inna przyczyna takiego stanu rzeczy?
Cześć.
W sobotę 29 listopada po UP866 SE LIMVA-->GOTIX poleciał Iran A300.
Jest to pierwsza maszyna którą widziałem na tej drodze.
Od kilku tygodni trafiają się też latawce tureckie wlatujące przez
punkt GOTIX. Dalej kierują sie na BABLBA a później śmigają po UM977 N.