Witam!
Gdy patrzę sobie na UL980 widzę ( i powiedziano mi) że samoloty lataja najczęściej ok. 30-40 km na południe od osi korytka (choć czasem (wg Marq'a) latają do 70-80 km na S).
I zwiazku z tym:
Czy na drugim końcu Polski (płd - wschód) też lataja tyle przesunięci, czy może korygują kurs?
I drugie:
Czy na innych korytach też jest coś takiego?
[edit]
PS Może by zmienić nazwę działu "Nowości na mapach AIP" na "Mapy AIP" by rozwiewać tam wszystkie wątpliwości z nimi związane?
Latanie dużo od osi korytarza
Chodzi o to np.:Samolot wlatuje przez SUI trzymając sie UL980 powinien lecież przez LDZ i USTIL ale najczęściej kontrola radarowa skracając nieco droge samolotom dając dct USTIL przez co omija LDZ i jest wtedy przesunięty te kilkadziesiąt km na południe.
Chyba dobrze wyjaśniłem?
Chyba dobrze wyjaśniłem?
Aaa, to tak jak wlatuje między SUI a GOVEN, tzn. że też dostał wcześniej skrót?mgebczyk pisze:Samolot wlatuje przez SUI trzymając sie UL980 powinien lecież przez LDZ i USTIL ale najczęściej kontrola radarowa skracając nieco droge samolotom dając dct USTIL przez co omija LDZ i jest wtedy przesunięty te kilkadziesiąt km na południe.
Najprawdopodobniej tak.
Często jest tak, że jeszcze na terenie Niemiec, w okolicach radiolatarni HLZ ( około 250 km od naszej granicy) samoloty lecęce na wschód dostają "direct to USTIL"
I tym sposobem samoloty omijają SUI od południa, podobnie LDZ i jeżeli nie dostają innych instrukcji kierują sie na USTIL.
I tym sposobem samoloty omijają SUI od południa, podobnie LDZ i jeżeli nie dostają innych instrukcji kierują sie na USTIL.
Pentax K10D+ MTO 11 CA