Pierwszy Dash 8-400 dla węgierskiego przewoźnika
Bombardier Dash 8-400 o regu HA-LQA to pierwsza maszyna tego typu we flocie Malév Hungarian Airlines(MA). Wcześniej samolot ten należał do SAS Group i posiadał rejstracje OY-KCD.
LISTOPAD 2008
Pozdrawiam, Łukasz.
Inna fotka E190 KLM:
http://www.airliners.net/photo/KLM-City ... 1420304/M/
http://www.airliners.net/photo/KLM-City ... 1420304/M/
synta8+350D,w rezerwie DSC-H5
Air Baltic leasinguje F50
Na potrzeby zimowego kalendarza, łotewski przewoźnik wypożyczył(wet-leased) Fokkera 50, którego reg to SE-LEB. Samolot ten należy do do szwedzkich linii Skyways(JZ) i zapewne posłuży do obsługi lokalnych tras oferowanych przez airBaltic(BT).
Na potrzeby zimowego kalendarza, łotewski przewoźnik wypożyczył(wet-leased) Fokkera 50, którego reg to SE-LEB. Samolot ten należy do do szwedzkich linii Skyways(JZ) i zapewne posłuży do obsługi lokalnych tras oferowanych przez airBaltic(BT).
Pozdrawiam DŚ
Atlas Inter wystartuje w marcu 2009 r.
Nie przez pomyłkę przywołuje tu Royal Air Maroc(AT) - RAM, otóż przewoźnik ten planuje na marzec przyszłego roku start nowej i zależnej od siebie taniej linii - Atlas Inter. "Na dniach" ma zostać ogłoszony przetarg na 8 turbośmigłowych maszyn, które będą mogły zabrać na pokład do 70 pasażerów, chociaż działalność planują rozpocząć na wyleasingowanym samolocie. Mimo zależności od RAM, ten lokalny przewoźnik ma być samodzielną spółką wykorzystującą markę "Royal Air Maroc". RAM tłumaczy swoją decyzję oszczędnościami, chęcią obniżenia rocznych strat (6mln $), które linie ponoszą wykonując regionalne loty.
Nie przez pomyłkę przywołuje tu Royal Air Maroc(AT) - RAM, otóż przewoźnik ten planuje na marzec przyszłego roku start nowej i zależnej od siebie taniej linii - Atlas Inter. "Na dniach" ma zostać ogłoszony przetarg na 8 turbośmigłowych maszyn, które będą mogły zabrać na pokład do 70 pasażerów, chociaż działalność planują rozpocząć na wyleasingowanym samolocie. Mimo zależności od RAM, ten lokalny przewoźnik ma być samodzielną spółką wykorzystującą markę "Royal Air Maroc". RAM tłumaczy swoją decyzję oszczędnościami, chęcią obniżenia rocznych strat (6mln $), które linie ponoszą wykonując regionalne loty.
Pozdrawiam DŚ
Kolory Northwesta znikną w niedługim czasie
Jako pierwszy "pod pędzel" trafi największy samolot we flocie Nothwest Airlines(NW) - Boeing 747-400, który zostanie przemalowany , jak i inne pozostałe maszyny, w barwy Delty(DL). Samolot ten będzie prawdopodobnie latał na trasie Atlanta - Tokio. Informacje o głośnym przejęciu pojawiły się już w kwietniu tego roku, jednak dopiero po 6 miesiącach amerykańskie Ministerstwo Sprawiedliwości zaakceptowało umowę o połączeniu NW i DL(29 październik) i to właśnie ta data formalnie uważana jest za dzień, w którym powstała największa linia lotnicza świata. Pomimo tego faktu Northwest jeszcze przez kilka miesięcy będzie prowadził działalność jako niezależny operator do momentu gdy certyfikaty (zezwolenia itp.) obu tych linii nie zostaną ujednolicone.
Jako pierwszy "pod pędzel" trafi największy samolot we flocie Nothwest Airlines(NW) - Boeing 747-400, który zostanie przemalowany , jak i inne pozostałe maszyny, w barwy Delty(DL). Samolot ten będzie prawdopodobnie latał na trasie Atlanta - Tokio. Informacje o głośnym przejęciu pojawiły się już w kwietniu tego roku, jednak dopiero po 6 miesiącach amerykańskie Ministerstwo Sprawiedliwości zaakceptowało umowę o połączeniu NW i DL(29 październik) i to właśnie ta data formalnie uważana jest za dzień, w którym powstała największa linia lotnicza świata. Pomimo tego faktu Northwest jeszcze przez kilka miesięcy będzie prowadził działalność jako niezależny operator do momentu gdy certyfikaty (zezwolenia itp.) obu tych linii nie zostaną ujednolicone.
Pozdrawiam DŚ
To się nazywa współpraca ...
Dopiero dziś dotarła do nas wiadomość z 29 października o ciekawej sytuacji jaka miała miejsce w przestrzeni powietrznej. Załoga Boeinga 747-400, wykonująca lot o numerze QF26, napotkała poważny problem w postaci niedziałającego radaru pogodowego. Na szczęście z pomocą przyszła im załoga Boeinga 777-200 Air New Zealand(NZ) także zmierzająca do lotniska w Auckland (NZ88), zapewniając nieszczęśnikom informacje o pogodzie z własnego radaru. W tak szczęśliwej konfiguracji obie maszyny dotarły bezpiecznie do celu.
Qantas zwraca się do swoich pasażerów, zarówno tych w powietrzu jaki i na lotniskach, aby uczcili dzień 11 listopada - 90 rocznicę zakończenia I wojny światowej- dokładnie o 11:00 lokalnego czasu, minutą ciszy (Wielka Wojna 1914-1918r. kosztowała życie 60 tys. Australijczyków, zmobilizowanych zostało 413 tys. -dane szacunkowe).
Dopiero dziś dotarła do nas wiadomość z 29 października o ciekawej sytuacji jaka miała miejsce w przestrzeni powietrznej. Załoga Boeinga 747-400, wykonująca lot o numerze QF26, napotkała poważny problem w postaci niedziałającego radaru pogodowego. Na szczęście z pomocą przyszła im załoga Boeinga 777-200 Air New Zealand(NZ) także zmierzająca do lotniska w Auckland (NZ88), zapewniając nieszczęśnikom informacje o pogodzie z własnego radaru. W tak szczęśliwej konfiguracji obie maszyny dotarły bezpiecznie do celu.
Qantas zwraca się do swoich pasażerów, zarówno tych w powietrzu jaki i na lotniskach, aby uczcili dzień 11 listopada - 90 rocznicę zakończenia I wojny światowej- dokładnie o 11:00 lokalnego czasu, minutą ciszy (Wielka Wojna 1914-1918r. kosztowała życie 60 tys. Australijczyków, zmobilizowanych zostało 413 tys. -dane szacunkowe).
Pozdrawiam DŚ
744 DL...CARGO pisze:Kolory Northwesta znikną w niedługim czasie
Jako pierwszy "pod pędzel" trafi największy samolot we flocie Nothwest Airlines(NW) - Boeing 747-400, który zostanie przemalowany , jak i inne pozostałe maszyny, w barwy Delty(DL). Samolot ten będzie prawdopodobnie latał na trasie Atlanta - Tokio. Informacje o głośnym przejęciu pojawiły się już w kwietniu tego roku, jednak dopiero po 6 miesiącach amerykańskie Ministerstwo Sprawiedliwości zaakceptowało umowę o połączeniu NW i DL(29 październik) i to właśnie ta data formalnie uważana jest za dzień, w którym powstała największa linia lotnicza świata. Pomimo tego faktu Northwest jeszcze przez kilka miesięcy będzie prowadził działalność jako niezależny operator do momentu gdy certyfikaty (zezwolenia itp.) obu tych linii nie zostaną ujednolicone.
Ale mimo wszystko NWA bardzo żal.
Pozdrawiam, Łukasz.
Jakie maszyny wybierze Virgin Atlantic Airways?
Opóźnienia w produkcji B787 (16 zamówionych B789) zmusiły tego brytyjskiego przewoźnika do poszukiwania 12 "zastępczych samolotów", które miałyby dołączyć do obecnej floty od 2011 roku. Virgin Atlantic Airways(VS) prowadzi rozmowy zarówno z producentami samolotów (Airbus i Boeing) jak również z firmami trudniącymi się ich leasingiem. Aktualnie flotę VS tworzy: 6xA340-300, 19xA340-600, 13xB747-400 plus do tego 6 zamówionych A380-800.
Opóźnienia w produkcji B787 (16 zamówionych B789) zmusiły tego brytyjskiego przewoźnika do poszukiwania 12 "zastępczych samolotów", które miałyby dołączyć do obecnej floty od 2011 roku. Virgin Atlantic Airways(VS) prowadzi rozmowy zarówno z producentami samolotów (Airbus i Boeing) jak również z firmami trudniącymi się ich leasingiem. Aktualnie flotę VS tworzy: 6xA340-300, 19xA340-600, 13xB747-400 plus do tego 6 zamówionych A380-800.
Pozdrawiam DŚ
Lufthansa nie kupi SAS Group
Flagowy niemiecki przewoźnik porzuca plany przejęcia skandynawskich linii lotniczych, głównym powodem tej decyzji są finansowe problemy Spanair(JK),spółki która należy właśnie do SAS Group. W tej sytuacji skandynawski przewoźnik pozostaje bez inwestora, który mógłby przejąć tą grupę. Nie tak dawno temu pojawiły się informacje, że w grudniu tego roku dojdzie do przejęcia. LH była jedyną linią zainteresowaną kupnem SK - która próbowała sprzedać nierentowną linie Iberii, jednak do tego nie doszło. Spanair przyjął i wprowadził program ratowniczy, który pozwolił na zaoszczędzenie 114mln $ na rok, jednak operacyjny bilans za 9 miesięcy tego roku to 81mln $ straty. Lufthansa teraz planuje skupić swą uwagę na Austrian Airlines oraz Alitalii (a do końca tego roku ma wykupić pakiety większościowe w Eurowings(EW), a do końca stycznia przyszłego roku w BMI.
Flagowy niemiecki przewoźnik porzuca plany przejęcia skandynawskich linii lotniczych, głównym powodem tej decyzji są finansowe problemy Spanair(JK),spółki która należy właśnie do SAS Group. W tej sytuacji skandynawski przewoźnik pozostaje bez inwestora, który mógłby przejąć tą grupę. Nie tak dawno temu pojawiły się informacje, że w grudniu tego roku dojdzie do przejęcia. LH była jedyną linią zainteresowaną kupnem SK - która próbowała sprzedać nierentowną linie Iberii, jednak do tego nie doszło. Spanair przyjął i wprowadził program ratowniczy, który pozwolił na zaoszczędzenie 114mln $ na rok, jednak operacyjny bilans za 9 miesięcy tego roku to 81mln $ straty. Lufthansa teraz planuje skupić swą uwagę na Austrian Airlines oraz Alitalii (a do końca tego roku ma wykupić pakiety większościowe w Eurowings(EW), a do końca stycznia przyszłego roku w BMI.
Pozdrawiam DŚ
SAS chce się pozbyć Bombardierów Q400
Skandynawski sojusz lotniczy postanowił pozbyć się wszystkich 27 Bombardierów Q400 z swojej floty do końca czerwca przyszłego roku. 12 z 27 tego typu maszyn zostało uziemione po serii problemów przy lądowaniu w tym roku, spośród tych dwunastu maszyn trzy miały różne usterki już w momencie dostawy do przewoźnika. Dziesięć samolotów po wprowadzeniu poprawek ma trafić, do norweskiego Widerøe, de facto członka gupy SAS. To właśnie problemy z Q400 skłoniły skandynawskie linie do zastąpienia ich CRJ900 nowej generacji, pierwsza maszyna tego typu ma dołączyć do floty jeszcze w tym miesiącu. SAS Group z powodzeniem poszukuje rozwiązań mających obniżyć koszty działalności, a decyzja o pozbyciu się kłopotliwych maszyn niewątpliwie wpisuję się w tą strategię oszczędności. Wprowadzenie nowych CRJ do floty, uczyni firmę bardziej konkurencyjną względem innych porównywalnych linii lotniczych.
Skandynawski sojusz lotniczy postanowił pozbyć się wszystkich 27 Bombardierów Q400 z swojej floty do końca czerwca przyszłego roku. 12 z 27 tego typu maszyn zostało uziemione po serii problemów przy lądowaniu w tym roku, spośród tych dwunastu maszyn trzy miały różne usterki już w momencie dostawy do przewoźnika. Dziesięć samolotów po wprowadzeniu poprawek ma trafić, do norweskiego Widerøe, de facto członka gupy SAS. To właśnie problemy z Q400 skłoniły skandynawskie linie do zastąpienia ich CRJ900 nowej generacji, pierwsza maszyna tego typu ma dołączyć do floty jeszcze w tym miesiącu. SAS Group z powodzeniem poszukuje rozwiązań mających obniżyć koszty działalności, a decyzja o pozbyciu się kłopotliwych maszyn niewątpliwie wpisuję się w tą strategię oszczędności. Wprowadzenie nowych CRJ do floty, uczyni firmę bardziej konkurencyjną względem innych porównywalnych linii lotniczych.
Pozdrawiam DŚ