LISTOPAD 2008

Zapraszamy do dyskusji na temat nowych samolotów, malowań, linii, tras, lotnisk itp...
CARGO
Posty: 344
Rejestracja: 26 października 2008, 23:09
Lokalizacja: Proszówki

Pierwszy Dash 8-400 dla węgierskiego przewoźnika
Obrazek
Bombardier Dash 8-400 o regu HA-LQA to pierwsza maszyna tego typu we flocie Malév Hungarian Airlines(MA). Wcześniej samolot ten należał do SAS Group i posiadał rejstracje OY-KCD.
Pozdrawiam DŚ
G@wron
Posty: 1169
Rejestracja: 06 lutego 2007, 04:40
Obserwuję: L621
Lokalizacja: Warszawa - EPWA

Śliczności, ale ten czas szybko leci :-P

Pierwszy Embraer dla KLM,

index.php?news=335
Pozdrawiam, Łukasz.
Awatar użytkownika
kiepstein
Posty: 94
Rejestracja: 26 stycznia 2008, 11:33
Lokalizacja: Rawa Mazowiecka

synta8+350D,w rezerwie DSC-H5
Awatar użytkownika
Gryni
Posty: 1110
Rejestracja: 07 lutego 2007, 00:45
Lokalizacja: Bielsko-Biała EPBA

Startuje KBP-KTW

Wizz Air Ukraina uruchamia pierwsze niskokosztowe połączenie między Polską i Ukrainą.
Będą to trzy loty w tygodniu, począwszy od 3 stycznia 2009 r.
ZRT460/457M
CARGO
Posty: 344
Rejestracja: 26 października 2008, 23:09
Lokalizacja: Proszówki

Air Baltic leasinguje F50
Obrazek
Na potrzeby zimowego kalendarza, łotewski przewoźnik wypożyczył(wet-leased) Fokkera 50, którego reg to SE-LEB. Samolot ten należy do do szwedzkich linii Skyways(JZ) i zapewne posłuży do obsługi lokalnych tras oferowanych przez airBaltic(BT).
Pozdrawiam DŚ
CARGO
Posty: 344
Rejestracja: 26 października 2008, 23:09
Lokalizacja: Proszówki

Atlas Inter wystartuje w marcu 2009 r.
Obrazek
Nie przez pomyłkę przywołuje tu Royal Air Maroc(AT) - RAM, otóż przewoźnik ten planuje na marzec przyszłego roku start nowej i zależnej od siebie taniej linii - Atlas Inter. "Na dniach" ma zostać ogłoszony przetarg na 8 turbośmigłowych maszyn, które będą mogły zabrać na pokład do 70 pasażerów, chociaż działalność planują rozpocząć na wyleasingowanym samolocie. Mimo zależności od RAM, ten lokalny przewoźnik ma być samodzielną spółką wykorzystującą markę "Royal Air Maroc". RAM tłumaczy swoją decyzję oszczędnościami, chęcią obniżenia rocznych strat (6mln $), które linie ponoszą wykonując regionalne loty.
Pozdrawiam DŚ
CARGO
Posty: 344
Rejestracja: 26 października 2008, 23:09
Lokalizacja: Proszówki

Kolory Northwesta znikną w niedługim czasie
Obrazek
Jako pierwszy "pod pędzel" trafi największy samolot we flocie Nothwest Airlines(NW) - Boeing 747-400, który zostanie przemalowany , jak i inne pozostałe maszyny, w barwy Delty(DL). Samolot ten będzie prawdopodobnie latał na trasie Atlanta - Tokio. Informacje o głośnym przejęciu pojawiły się już w kwietniu tego roku, jednak dopiero po 6 miesiącach amerykańskie Ministerstwo Sprawiedliwości zaakceptowało umowę o połączeniu NW i DL(29 październik) i to właśnie ta data formalnie uważana jest za dzień, w którym powstała największa linia lotnicza świata. Pomimo tego faktu Northwest jeszcze przez kilka miesięcy będzie prowadził działalność jako niezależny operator do momentu gdy certyfikaty (zezwolenia itp.) obu tych linii nie zostaną ujednolicone.
Pozdrawiam DŚ
CARGO
Posty: 344
Rejestracja: 26 października 2008, 23:09
Lokalizacja: Proszówki

To się nazywa współpraca ...
Obrazek
Dopiero dziś dotarła do nas wiadomość z 29 października o ciekawej sytuacji jaka miała miejsce w przestrzeni powietrznej. Załoga Boeinga 747-400, wykonująca lot o numerze QF26, napotkała poważny problem w postaci niedziałającego radaru pogodowego. Na szczęście z pomocą przyszła im załoga Boeinga 777-200 Air New Zealand(NZ) także zmierzająca do lotniska w Auckland (NZ88), zapewniając nieszczęśnikom informacje o pogodzie z własnego radaru. W tak szczęśliwej konfiguracji obie maszyny dotarły bezpiecznie do celu.

Qantas zwraca się do swoich pasażerów, zarówno tych w powietrzu jaki i na lotniskach, aby uczcili dzień 11 listopada - 90 rocznicę zakończenia I wojny światowej- dokładnie o 11:00 lokalnego czasu, minutą ciszy (Wielka Wojna 1914-1918r. kosztowała życie 60 tys. Australijczyków, zmobilizowanych zostało 413 tys. -dane szacunkowe).
Pozdrawiam DŚ
G@wron
Posty: 1169
Rejestracja: 06 lutego 2007, 04:40
Obserwuję: L621
Lokalizacja: Warszawa - EPWA

CARGO pisze:Kolory Northwesta znikną w niedługim czasie
Obrazek
Jako pierwszy "pod pędzel" trafi największy samolot we flocie Nothwest Airlines(NW) - Boeing 747-400, który zostanie przemalowany , jak i inne pozostałe maszyny, w barwy Delty(DL). Samolot ten będzie prawdopodobnie latał na trasie Atlanta - Tokio. Informacje o głośnym przejęciu pojawiły się już w kwietniu tego roku, jednak dopiero po 6 miesiącach amerykańskie Ministerstwo Sprawiedliwości zaakceptowało umowę o połączeniu NW i DL(29 październik) i to właśnie ta data formalnie uważana jest za dzień, w którym powstała największa linia lotnicza świata. Pomimo tego faktu Northwest jeszcze przez kilka miesięcy będzie prowadził działalność jako niezależny operator do momentu gdy certyfikaty (zezwolenia itp.) obu tych linii nie zostaną ujednolicone.
744 DL... :oops: :roll:
Ale mimo wszystko NWA bardzo żal.
Pozdrawiam, Łukasz.
CARGO
Posty: 344
Rejestracja: 26 października 2008, 23:09
Lokalizacja: Proszówki

Jakie maszyny wybierze Virgin Atlantic Airways?
Obrazek
Opóźnienia w produkcji B787 (16 zamówionych B789) zmusiły tego brytyjskiego przewoźnika do poszukiwania 12 "zastępczych samolotów", które miałyby dołączyć do obecnej floty od 2011 roku. Virgin Atlantic Airways(VS) prowadzi rozmowy zarówno z producentami samolotów (Airbus i Boeing) jak również z firmami trudniącymi się ich leasingiem. Aktualnie flotę VS tworzy: 6xA340-300, 19xA340-600, 13xB747-400 plus do tego 6 zamówionych A380-800.
Pozdrawiam DŚ
CARGO
Posty: 344
Rejestracja: 26 października 2008, 23:09
Lokalizacja: Proszówki

Lufthansa nie kupi SAS Group
Obrazek
Flagowy niemiecki przewoźnik porzuca plany przejęcia skandynawskich linii lotniczych, głównym powodem tej decyzji są finansowe problemy Spanair(JK),spółki która należy właśnie do SAS Group. W tej sytuacji skandynawski przewoźnik pozostaje bez inwestora, który mógłby przejąć tą grupę. Nie tak dawno temu pojawiły się informacje, że w grudniu tego roku dojdzie do przejęcia. LH była jedyną linią zainteresowaną kupnem SK - która próbowała sprzedać nierentowną linie Iberii, jednak do tego nie doszło. Spanair przyjął i wprowadził program ratowniczy, który pozwolił na zaoszczędzenie 114mln $ na rok, jednak operacyjny bilans za 9 miesięcy tego roku to 81mln $ straty. Lufthansa teraz planuje skupić swą uwagę na Austrian Airlines oraz Alitalii (a do końca tego roku ma wykupić pakiety większościowe w Eurowings(EW), a do końca stycznia przyszłego roku w BMI.
Pozdrawiam DŚ
CARGO
Posty: 344
Rejestracja: 26 października 2008, 23:09
Lokalizacja: Proszówki

SAS chce się pozbyć Bombardierów Q400
Obrazek
Skandynawski sojusz lotniczy postanowił pozbyć się wszystkich 27 Bombardierów Q400 z swojej floty do końca czerwca przyszłego roku. 12 z 27 tego typu maszyn zostało uziemione po serii problemów przy lądowaniu w tym roku, spośród tych dwunastu maszyn trzy miały różne usterki już w momencie dostawy do przewoźnika. Dziesięć samolotów po wprowadzeniu poprawek ma trafić, do norweskiego Widerøe, de facto członka gupy SAS. To właśnie problemy z Q400 skłoniły skandynawskie linie do zastąpienia ich CRJ900 nowej generacji, pierwsza maszyna tego typu ma dołączyć do floty jeszcze w tym miesiącu. SAS Group z powodzeniem poszukuje rozwiązań mających obniżyć koszty działalności, a decyzja o pozbyciu się kłopotliwych maszyn niewątpliwie wpisuję się w tą strategię oszczędności. Wprowadzenie nowych CRJ do floty, uczyni firmę bardziej konkurencyjną względem innych porównywalnych linii lotniczych.
Pozdrawiam DŚ
ODPOWIEDZ