O mnie, czyli jak to się zaczęło...
Dzięki tom , chodziło mi oczywiście o mapkę dróg lotniczych RNAV. Tylko, że jak blondynka się bierze za czytanie map to wychodzą takie kwiatki hehe...
Pozdrawiam, Karolina.
Teraz ja moja pasja zaczęła się od fascynacji wszystkim co jeździ po szynach: pociągami i tramwajami pewnego dnia wsiadłem do tramwaju i dojechałem na dworzec w Krakowie. Tam atrakcją był nowo uruchomiony szynobus do Balic no i dojechałem na te Balice razem z Marcinem76 oraz Basią 78 samoloty były przecudne, staliśmy na tzw "Górce" skąd od czasu do czasu przeganiał nas mało rozgarnięty sierżant milicji ale raczej z marnym skutkiem wiadomo spotter zwierz uparty po kilku wizytach na Balicach zaczęło mi się nudzić, ciągle B737 albo Airbusy 319,320. W kółko SkyAirlines, Aerlingus, Lufthansa i wtedy za namową Marcina76 zacząłem spoglądać w górę...wysoko, wysoko, smugi kondensacyjne, małe punkciki mknące nie wiadomo skąd, nie wiadomo dokąd w grudniu 2006 kupiłem aparat foto Panasonic FZ50, potem dołozyłem do niego dwukrotny telekonwerter i zacząłem robić fotki i to jest właśnie to co małe tygryski lubia najbardziej :->
Lubię też modele samolotów, tych gotowych i tych do sklejania Maciej
Ponieważ minęło już trochę czasu od powyższego wpisu pora na uzupełnienie po Panasonicu FZ50 zostało juz tylko wspomnienie, 13 lipca zakupiłem EOSa 400D a pod koniec wakacji dołączyłem do niego tubę optyczną MAK127 :-> i zrobił się problem, bo tym zestawem ciężko się łapie zenity ruszyłem więc moim wiernym Golfem mkII na południe, w okolice Myślenic tak by słoneczko było za plecami a UL 984 z całym inwentarzem przed nosem
Lubię też modele samolotów, tych gotowych i tych do sklejania Maciej
Ponieważ minęło już trochę czasu od powyższego wpisu pora na uzupełnienie po Panasonicu FZ50 zostało juz tylko wspomnienie, 13 lipca zakupiłem EOSa 400D a pod koniec wakacji dołączyłem do niego tubę optyczną MAK127 :-> i zrobił się problem, bo tym zestawem ciężko się łapie zenity ruszyłem więc moim wiernym Golfem mkII na południe, w okolice Myślenic tak by słoneczko było za plecami a UL 984 z całym inwentarzem przed nosem
Ostatnio zmieniony 30 października 2007, 14:11 przez Maciejh76, łącznie zmieniany 1 raz.
Wszystko zaczęło sie niedawno (wrzesień 07) idąc z aparatem na polowanie ptaszków spojżałem w niebo i zobaczyłem 2 maszyny lecące na zachód:))
Ot i cała historia..
Od tego momentu wciągnęło mnie to na maxa znalazłem to forum i widze że nie jestem sam :)
Ot i cała historia..
Od tego momentu wciągnęło mnie to na maxa znalazłem to forum i widze że nie jestem sam :)
Witam serdecznie wszystkich pasjonatów lotnictwa.
Moje zainteresowanie samolotami zaczęło się dokładnie 2 maja 2007 roku. Byłem z rodzicami na 'wycieczce' w Warszawie, oddalonej od mojego miasta Radomska o ok. 180 kilometrów. Wstąpiliśmy na taras na Okęcie. Pamiętam to, jakby to było wczoraj. Pierwsze co zobaczyłem to B735 Lufthansy. Zakochałem się od pierwszego wejrzenia. Miałem ze sobą aparat FujiFilm Finepix A400, którego mam do teraz. Zrobiłem nim tego dnia 400 zdjęć na tarasie. Po powrocie do domu od razu zasiadłem przed komputerem i rozpocząłem przeglądać fotki samolotów za pomocą grafiki na googlach. Po kilku dniach wpadłem na forum lotnictwa http://www.lotnictwo.net.pl . Zarejestrowałem się i rozpocząłem czytać interesujące mnie posty. Dział po dziale, temat po temacie. Z każdym dniem odkrywałem tajemnice lotnictwa. W czerwcu 2007 rozpocząłem obserwacje samolotów na wysokościach przelotowych. Narazie gołym okiem, ale już po 2 tygodniach zakupiłem Kronosa 20x60, którego posiadam do dziś. Od tamtej pory w każdy pogodny dzień zasiadam w oknie i obserwuję korytarze. Od 25 stycznia 2008 prowadzę dziennik samolotów przelatujących nade mną. Obserwuję UN744, UL980, UL981, UN133 oraz UL856.
Teraz nie wyobrażam sobie życia bez lotnictwa. Codzienne wizyty na forum, rozmowy z innymi spotterami.
Najbliższe lotnisko jest oddalone od mojego miejsca zamieszkania o równe 100 km (Pyrzowice) . Raz na miesiąc staram się je odwiedzać. Co jakiś czas wyjeżdżam na EPWA i EPLL.
Moje zainteresowanie samolotami zaczęło się dokładnie 2 maja 2007 roku. Byłem z rodzicami na 'wycieczce' w Warszawie, oddalonej od mojego miasta Radomska o ok. 180 kilometrów. Wstąpiliśmy na taras na Okęcie. Pamiętam to, jakby to było wczoraj. Pierwsze co zobaczyłem to B735 Lufthansy. Zakochałem się od pierwszego wejrzenia. Miałem ze sobą aparat FujiFilm Finepix A400, którego mam do teraz. Zrobiłem nim tego dnia 400 zdjęć na tarasie. Po powrocie do domu od razu zasiadłem przed komputerem i rozpocząłem przeglądać fotki samolotów za pomocą grafiki na googlach. Po kilku dniach wpadłem na forum lotnictwa http://www.lotnictwo.net.pl . Zarejestrowałem się i rozpocząłem czytać interesujące mnie posty. Dział po dziale, temat po temacie. Z każdym dniem odkrywałem tajemnice lotnictwa. W czerwcu 2007 rozpocząłem obserwacje samolotów na wysokościach przelotowych. Narazie gołym okiem, ale już po 2 tygodniach zakupiłem Kronosa 20x60, którego posiadam do dziś. Od tamtej pory w każdy pogodny dzień zasiadam w oknie i obserwuję korytarze. Od 25 stycznia 2008 prowadzę dziennik samolotów przelatujących nade mną. Obserwuję UN744, UL980, UL981, UN133 oraz UL856.
Teraz nie wyobrażam sobie życia bez lotnictwa. Codzienne wizyty na forum, rozmowy z innymi spotterami.
Najbliższe lotnisko jest oddalone od mojego miejsca zamieszkania o równe 100 km (Pyrzowice) . Raz na miesiąc staram się je odwiedzać. Co jakiś czas wyjeżdżam na EPWA i EPLL.
Kronos 20x60, Yukon 20-50x50
Canon EOS 350D + 18-55 mm
SIGMA 70-300 mm f/4-5.6 APO DG Macro
UL981/UL980/UL856/UN744/UN133/LASIS-DIBED
Canon EOS 350D + 18-55 mm
SIGMA 70-300 mm f/4-5.6 APO DG Macro
UL981/UL980/UL856/UN744/UN133/LASIS-DIBED
- knx08
- Moderator
- Posty: 1040
- Rejestracja: 20 października 2008, 12:34
- Obserwuję: L980, M70, N744, N133, M863, Q99, N983 + skróty
- Lokalizacja: Rzeczyca
Witam ponownie.
Więc, że jestem na urlopie, mam czas na siedzenie przed kompem oraz, że się rozpisałem się ostatnio na forum, to teraz opowiem, jak to się zaczęło...
No więc tak...
Mam na imię Emil i mam 20 lat. Kiedy miałem pięć lat zobaczyłem pierwszy raz lecący śmigłowiec. Teraz wiem, że to był Mi-2. Wtedy dostałem totalnego "kręćka" na punkcie lotnictwa. Rok później zaczęli formować dywizjon śmigłowców na lotnisku w Nowym Glinniku koło Tomaszowa Mazowieckiego (wcześniej była tam jednostka szkolna lotnictwa myśliwskiego). Obserwowałem wtedy non-stop ćwiczące W-3 Sokół (szkoda, że nie latają tak teraz ). Przełom nastąpił klika lat później, a dokładnie na początku 2000 roku. Zauważyłem wtedy pewnego Boeinga 747 lecącego na wysokości przelotowej. Był w malowaniu biało-czerwonym. Wtedy zacząłem obserwację ruchu na tym korytarzu (mowa oczywiście o UL 980). Ponad trzy lata później zrozumiałem, że ten "Jumbo-Jet" należał do linii Qantas. Tego dnia dokonałem pierwszych obserwacji przez lornetkę. Po kilku miesiącach zacząłem samodzielne obserwacje maszyn przy pomocy swojego sprzętu (rosyjska lornetka BPC-5 - szału nie robiła, ale nie narzekałem ). Prawdziwy przełom zaczął się w momencie, kiedy znalazłem to zacne forum. Dowiedziałem się o wiele więcej, niż mogłem to sobie wyobrazić (chodzi o ruch powietrzny na wysokościach przelotowych). Mam nadzieję, że zawsze znajdzie się czas na obserwacje, zwłaszcza, że w tym roku pojawił się Airbus 380.
Pozdrawiam wszystkich RNAV-spotterów.
Więc, że jestem na urlopie, mam czas na siedzenie przed kompem oraz, że się rozpisałem się ostatnio na forum, to teraz opowiem, jak to się zaczęło...
No więc tak...
Mam na imię Emil i mam 20 lat. Kiedy miałem pięć lat zobaczyłem pierwszy raz lecący śmigłowiec. Teraz wiem, że to był Mi-2. Wtedy dostałem totalnego "kręćka" na punkcie lotnictwa. Rok później zaczęli formować dywizjon śmigłowców na lotnisku w Nowym Glinniku koło Tomaszowa Mazowieckiego (wcześniej była tam jednostka szkolna lotnictwa myśliwskiego). Obserwowałem wtedy non-stop ćwiczące W-3 Sokół (szkoda, że nie latają tak teraz ). Przełom nastąpił klika lat później, a dokładnie na początku 2000 roku. Zauważyłem wtedy pewnego Boeinga 747 lecącego na wysokości przelotowej. Był w malowaniu biało-czerwonym. Wtedy zacząłem obserwację ruchu na tym korytarzu (mowa oczywiście o UL 980). Ponad trzy lata później zrozumiałem, że ten "Jumbo-Jet" należał do linii Qantas. Tego dnia dokonałem pierwszych obserwacji przez lornetkę. Po kilku miesiącach zacząłem samodzielne obserwacje maszyn przy pomocy swojego sprzętu (rosyjska lornetka BPC-5 - szału nie robiła, ale nie narzekałem ). Prawdziwy przełom zaczął się w momencie, kiedy znalazłem to zacne forum. Dowiedziałem się o wiele więcej, niż mogłem to sobie wyobrazić (chodzi o ruch powietrzny na wysokościach przelotowych). Mam nadzieję, że zawsze znajdzie się czas na obserwacje, zwłaszcza, że w tym roku pojawił się Airbus 380.
Pozdrawiam wszystkich RNAV-spotterów.
Pozdrawiam, Emil.
Canon EOS 7D Mark II, Canon PS A590 IS + ZRT460M, Synta 8/1200, Sky-Watcher MAK127/1500 "Hans der Jäger", Tamron 70-300 SP VC USD, Tamron 100-400 F/4.5-6.3 Di VC USD.
https://www.jetphotos.com/photographer/127726/photos
Canon EOS 7D Mark II, Canon PS A590 IS + ZRT460M, Synta 8/1200, Sky-Watcher MAK127/1500 "Hans der Jäger", Tamron 70-300 SP VC USD, Tamron 100-400 F/4.5-6.3 Di VC USD.
https://www.jetphotos.com/photographer/127726/photos
Czyli nie jestem jedynym, który zaczynał od odróżniania "czerwono ogoniastego" przed kilku(nastoma) laty W dawnych latach pojawiał się nad Radomiem z reguły jakoś około 15:20 (niczym Cathay nad Warszawą).knx08 pisze:...Zauważyłem wtedy pewnego Boeinga 747 ... był w malowaniu biało-czerwonym ... później zrozumiałem, że ten "Jumbo-Jet" należał do linii Qantas
Emil, zapraszam czasem do "wylęgarni spotterów RNAV" - Radomia
Grzegorz Tuszyński
www.grztus.pl
www.grztus.pl
- knx08
- Moderator
- Posty: 1040
- Rejestracja: 20 października 2008, 12:34
- Obserwuję: L980, M70, N744, N133, M863, Q99, N983 + skróty
- Lokalizacja: Rzeczyca
Witam
Właśnie mam taki zamiar, najprawdopodobniej w przyszłym roku. W rachubę też wchodzi Air Show, o ile będzie, bo nie ma na razie żadnych informacji.
Dobrze macie, bo w pobliżu Radomia latają samoloty do takich lotnisk jak JFK, IAD itp.
Pozdrawiam
Właśnie mam taki zamiar, najprawdopodobniej w przyszłym roku. W rachubę też wchodzi Air Show, o ile będzie, bo nie ma na razie żadnych informacji.
Dobrze macie, bo w pobliżu Radomia latają samoloty do takich lotnisk jak JFK, IAD itp.
Pozdrawiam
Pozdrawiam, Emil.
Canon EOS 7D Mark II, Canon PS A590 IS + ZRT460M, Synta 8/1200, Sky-Watcher MAK127/1500 "Hans der Jäger", Tamron 70-300 SP VC USD, Tamron 100-400 F/4.5-6.3 Di VC USD.
https://www.jetphotos.com/photographer/127726/photos
Canon EOS 7D Mark II, Canon PS A590 IS + ZRT460M, Synta 8/1200, Sky-Watcher MAK127/1500 "Hans der Jäger", Tamron 70-300 SP VC USD, Tamron 100-400 F/4.5-6.3 Di VC USD.
https://www.jetphotos.com/photographer/127726/photos
U mnie też od Qantasa się wszystko zaczęło (chociaż na początku był to dla mnie samolot z czerwonym ogonem ). Po jakimś czasie dopiero dowiedziałem się, że to był Qantas. Dokładnie tak jak napisał Grztus, codziennie po 15 można było go spotkać nad Radomiem. Chyba jedyna wtedy maszyna, którą rozpoznawałem gołym okiem . Sentyment do Qantasa pozostał u mnie do dziś . A poźniej to już były Malezyjki, Thaie, SQ i inne ...grztus pisze:Czyli nie jestem jedynym, który zaczynał od odróżniania "czerwono ogoniastego" przed kilku(nastoma) laty W dawnych latach pojawiał się nad Radomiem z reguły jakoś około 15:20 (niczym Cathay nad Warszawą).knx08 pisze:...Zauważyłem wtedy pewnego Boeinga 747 ... był w malowaniu biało-czerwonym ... później zrozumiałem, że ten "Jumbo-Jet" należał do linii Qantas
Emil, zapraszam czasem do "wylęgarni spotterów RNAV" - Radomia
- knx08
- Moderator
- Posty: 1040
- Rejestracja: 20 października 2008, 12:34
- Obserwuję: L980, M70, N744, N133, M863, Q99, N983 + skróty
- Lokalizacja: Rzeczyca
Niedługo będe wspominał, jak lot Singapore Airlines 317 był obsługiwany przez Boeinga 747. Ostatni raz "Jumbo-Jeta" w tym locie widziałem na początku marca br.
Pozdrawiam, Emil.
Canon EOS 7D Mark II, Canon PS A590 IS + ZRT460M, Synta 8/1200, Sky-Watcher MAK127/1500 "Hans der Jäger", Tamron 70-300 SP VC USD, Tamron 100-400 F/4.5-6.3 Di VC USD.
https://www.jetphotos.com/photographer/127726/photos
Canon EOS 7D Mark II, Canon PS A590 IS + ZRT460M, Synta 8/1200, Sky-Watcher MAK127/1500 "Hans der Jäger", Tamron 70-300 SP VC USD, Tamron 100-400 F/4.5-6.3 Di VC USD.
https://www.jetphotos.com/photographer/127726/photos
Impreza ma odbyć się 29-30 Sierpnia 2009. Więc spotkanie przynajmniej części naszej braci odbędzie się na 100%knx08 pisze:W rachubę też wchodzi Air Show, o ile będzie, bo nie ma na razie żadnych informacji.
ZRT460/457M