Chciał bym się dowiedzieć od czego zależą powiększenia przy fotografii w ognisku, a konkretnie że mając MAKA 102 i body lustrzanki cyfrowej, dokręcam do niej ten obiektyw i co takiego jest w tych aparatach że mają różne powiększenia co o tym decyduje?
Czy w ogóle dobrze zrozumiałem pojęcie "powiększenia przy fotografii w ognisku" bo może nie muszę wykręcać oryginalnego obiektywu a tylko przykładam obiektyw do okularu poprzez jakąś złączkę?????
Przykład:
Canon EOS 30D 48.08x
Canon EOS 350D 48.73x
Canon EOS-1D Mark II 37.71x
Nikon D70/50/70s/D2Hs 45.9x
Nikon D200/D80 45.77x
Nikon D2X 45.73x
Nikon D2Hs 45.73x
stąd wziąłem przykłady http://www.teleskopy.net/index.php?idg= ... 05&model=2
Aparat + obiektyw = zoom X ????
-
- Posty: 27
- Rejestracja: 06 stycznia 2009, 10:35
- Lokalizacja: woj. Lubelskie: Lubartów / Jawidz
UL999, UM70 oba w zenicie (prawie)
rozmiar elementu rejestrującego obraz - w tym przypadku matrycy http://www.fotografuj.pl/Article/Wspolc ... owej/id/32Grzegorz82 pisze:co takiego jest w tych aparatach że mają różne powiększenia co o tym decyduje?
Fotografia w ognisku głównym, to ustawienie elementu światłoczułego w ognisku konstrukcji optycznej. W przypadku fotografowania przez teleskop, jest to jego ognisko, zatem mocujesz do niego samo body. Normalna fotografia z użyciem obiektywu to właśnie fotografowanie w ognisku głównym (tego obiektywu).Grzegorz82 pisze:Czy w ogóle dobrze zrozumiałem pojęcie "powiększenia przy fotografii w ognisku" bo może nie muszę wykręcać oryginalnego obiektywu a tylko przykładam obiektyw do okularu poprzez jakąś złączkę?????
Natomiast jeśli do teleskopu jest zamocowany okular, to wtedy fotografowanie odbywa się w tzw. projekcji okularowej i może odbywać się aparatem z zamocowanym nań obiektywem (np. fotografowanie kompaktami przez lornetkę - to dokładnie ta sama zasada działania, lornetka pełni tu funkcję niejako teleskopu, jej tylna soczewka - okularu, a kompakt sam w sobie posiada zabudowany na stałe obiektyw).
Jak napisał gezeb, chodzi o wielkość matrycy. Canony mają tzw. crop factor na poziomie x1.3 oraz x1.6, zaś Nikony około x1.5. Jest to mnożnik ogniskowej każdego obiektywu przypinanego do danego korpusu. Stąd różnice w powiększeniu - ale tylko przy fotografii w ognisku głównym. Założenie okularu i przejście na projekcję okularową powoduje całkowitą zmianę sposobu obliczania powiększenia (zależy od użytego okularu i obiektywu).Przykład:
Canon EOS 30D 48.08x
Canon EOS 350D 48.73x
Canon EOS-1D Mark II 37.71x
Nikon D70/50/70s/D2Hs 45.9x
Nikon D200/D80 45.77x
Nikon D2X 45.73x
Nikon D2Hs 45.73x
Grzegorz Tuszyński
www.grztus.pl
www.grztus.pl
-
- Posty: 27
- Rejestracja: 06 stycznia 2009, 10:35
- Lokalizacja: woj. Lubelskie: Lubartów / Jawidz
Dzięki za wyjaśnienie......wychodzi na to że Canony POD TYM względem są lepsze.
UL999, UM70 oba w zenicie (prawie)
-
- Posty: 27
- Rejestracja: 06 stycznia 2009, 10:35
- Lokalizacja: woj. Lubelskie: Lubartów / Jawidz
chciał bym jeszcze zapytać skąd wy bierzecie tak dokładne dane tych samolotów i co one oznaczają?
np: 10:28 UL980 W A388 UAE1 A6-EDD
nie trudno się domyśleć że pierwsze to godzina a drugie to korytarz trzecie to chyba rodzaj samolotu a reszty nie potrafię rozgryźć
np: 10:28 UL980 W A388 UAE1 A6-EDD
nie trudno się domyśleć że pierwsze to godzina a drugie to korytarz trzecie to chyba rodzaj samolotu a reszty nie potrafię rozgryźć
UL999, UM70 oba w zenicie (prawie)
10:28 (godzina) UL980 (korytarz) W (kierunek) A388 (rodzaj samolotu) UAE1 (nr. lotu) A6-EDD (rejestracja)Grzegorz82 pisze:chciał bym jeszcze zapytać skąd wy bierzecie tak dokładne dane tych samolotów i co one oznaczają?
np: 10:28 UL980 W A388 UAE1 A6-EDD
nie trudno się domyśleć że pierwsze to godzina a drugie to korytarz trzecie to chyba rodzaj samolotu a reszty nie potrafię rozgryźć
http://radar.piopawlu.net/
Wystarczy się zarejstrować, i już widzisz co lata nad Tobą.
Jetphotos | MTO + 350D
I jeszcze jedno. Na radarze nazwy samolotów zapisane są w kodach ICAO np. Boeing 747-400 to B744, Airbus A380-800 A388, Boeing 737-800 B738 itd. 

Canon PowerShot S120 + MAK 102/1300, ZRT460M, Uniden UBC125XLT.
-
- Posty: 27
- Rejestracja: 06 stycznia 2009, 10:35
- Lokalizacja: woj. Lubelskie: Lubartów / Jawidz
mam pytanie czy na pewno wszystkie samoloty pokazuje mi ten radar (dzięki AceKarol za link) dzisiaj prawie nad samą głową leciał samolot a na radarze najbliższy był około 100km i do tego w drugą stronę (kilka razy powtórzyła się taka sytuacja) gdzie można sprawdzić czy więcej tych samolotów nie powinno być?
I mam jeszcze pytanie jakie informacje są w tych skrótach na radarze?
I mam jeszcze pytanie jakie informacje są w tych skrótach na radarze?
UL999, UM70 oba w zenicie (prawie)
Tu masz odpowiedz na wszystkie nurtujące Cie pytania
http://lotnictwo.net.pl/viewforum.php?f=116
Kończymy OT
http://lotnictwo.net.pl/viewforum.php?f=116
Kończymy OT
Pentax K10D+ MTO 11 CA