STYCZEŃ 2009

Zapraszamy do dyskusji na temat nowych samolotów, malowań, linii, tras, lotnisk itp...
Awatar użytkownika
knx08
Moderator
Posty: 1040
Rejestracja: 20 października 2008, 12:34
Obserwuję: L980, M70, N744, N133, M863, Q99, N983 + skróty
Lokalizacja: Rzeczyca

Gryni pisze:
CARGO pisze:
Pożegnanie AN26.
Dziś w Krakowie widziałem i słyszałem ten samolot, kawał historii ...
Mam duży sentyment zwłaszcza do maszyny 1508. Wykonałem z niej cztery skoki :-)
Nie będzie już charakterystycznego buczenia podczas ćwiczeń spadochroniarzy z 25. BKP na lotnisku w Nowym Glinniku... :-( . Ostatni raz z "Antka" skakali w kwietniu 2007...
Pozdrawiam, Emil.
Canon EOS 7D Mark II, Canon PS A590 IS + ZRT460M, Synta 8/1200, Sky-Watcher MAK127/1500 "Hans der Jäger", Tamron 70-300 SP VC USD, Tamron 100-400 F/4.5-6.3 Di VC USD.
https://www.jetphotos.com/photographer/127726/photos
Awatar użytkownika
grztus
Posty: 1263
Rejestracja: 05 lutego 2007, 17:57
Lokalizacja: Radom/Warszawa
Kontakt:

Mrija uziemiona...
W najbliższym czasie nie zobaczymy Antka 225 w powietrzu, chwilowo jest on uziemiony w Kijowie z powodu generalnego przeglądu silników.
  • Obrazek
    Copyright © Oleg V. Belyakov
  • Obrazek
    Copyright © Vit
Grzegorz Tuszyński
www.grztus.pl
Awatar użytkownika
knx08
Moderator
Posty: 1040
Rejestracja: 20 października 2008, 12:34
Obserwuję: L980, M70, N744, N133, M863, Q99, N983 + skróty
Lokalizacja: Rzeczyca

Równo tydzien temu znalazłem to zdjęcie (w czwartek 8.01 Anteusz leciał po UL984, tutaj pokazany jest jego start) i mnie zaskoczył troszeczkę widok w tle http://spotters.net.ua/file/?id=11558
Pozdrawiam, Emil.
Canon EOS 7D Mark II, Canon PS A590 IS + ZRT460M, Synta 8/1200, Sky-Watcher MAK127/1500 "Hans der Jäger", Tamron 70-300 SP VC USD, Tamron 100-400 F/4.5-6.3 Di VC USD.
https://www.jetphotos.com/photographer/127726/photos
G@wron
Posty: 1169
Rejestracja: 06 lutego 2007, 04:40
Obserwuję: L621
Lokalizacja: Warszawa - EPWA

CARGO pisze:SCH Swiss Capital Holdings kupił zadłużonego litewskiego przewoźnika FlyLAL. Szwajcarska firma zakupiła udziały warte około jednego miliona dolarów oraz pokryła długi przewoźnika sięgające blisko 1 mln euro. Nowy właściciel wyraził nadzieje, że na przestrzeni dwóch lat uda mu się zmodernizować oraz dokonać restrukturyzacji w zakupionych litewskich liniach lotniczych. Co ciekawe problemy przewoźnika rozpoczęły się w 2005 roku kiedy doszło do ich prywatyzacji, FlyLAL zaczął generować długi, które w tej chwili dla Szwajcarów nie stanowią większego problemu. Nowy właściciel to nowa szansa i środki do tego by FlyLAL stał się bardzo silnym regionalnym przewoźnikiem w Europie.
Dziś FlyLAL ogłosił zawieszenie wszystkich lotów by nie generować dalej strat,
http://www.flylal.com/flyLAL_ceases_operations.pdf

SkyEurope pozostało tylko 5 samolotów, resztę (14) powróciły do GECAS z powodu nie spłacania rat leasingowych.

Centralwings zostanie zlikwidowane, jego flota i personel włączone ostatecznie w strukturę LOT'u.
http://wiadomosci.onet.pl/1897791,28350 ... osceu.html


To tyle, dobrych informacji na dzisiaj ;-)
Pozdrawiam, Łukasz.
Asdrius
Posty: 163
Rejestracja: 06 czerwca 2007, 18:24
Lokalizacja: Vilnius, Lithuania

It is bad today for Lithuanian aviation.
FlyLal Lithuanian airlines (TE/LIL) stopped flying today. All of their flights are cancelled, lots of people, who bought tickets with them now are left in difficult situation. From today, there are no direct flights from Vilnius to London, Amsterdam and to some other major European airports. :-(

But both B757's and several B737's will continue to fly with FlyLal colors. Another company "FlyLal charters" (callsign - LLC) will continue to fly charter flights from Vilnius and Talinn airports to various holiday resorts.
Pentax K200D - SW Skyliner 200/1200
Awatar użytkownika
grztus
Posty: 1263
Rejestracja: 05 lutego 2007, 17:57
Lokalizacja: Radom/Warszawa
Kontakt:

Portugalia zamyka niebo sojusznikom Izraela (czyt. Amerykanom), dotyczy to również bazy Lajes na Azorach. Można zatem przypuszczać, że w najbliższym czasie zobaczymy nad Polską więcej amerykańskich transportowców. Głównie dotyczy to południa naszego kraju i sąsiadów, aczkolwiek do końca nie wiadomo jak teraz będą latać.
Asdrius pisze:It is bad today for Lithuanian aviation.
Yes, it's always sad when national carrier is forced to reduce his activity. I was very pleased to see them flying near Radom (unfortunately usually a little too far for picture).
Grzegorz Tuszyński
www.grztus.pl
luck89
Posty: 93
Rejestracja: 07 lutego 2007, 00:22
Lokalizacja: USTIL UL980 UN191 Hrubieszów/Chełm

W letnim rozkładzie: NEW YORK- KIEV DL 88 )KBP) 6xw - 763
CARGO
Posty: 344
Rejestracja: 26 października 2008, 23:09
Lokalizacja: Proszówki

Zmiany w rozkładach

Delta lato09
DL88 JFK - KBP B763 6 razy w tygodniu

Lufthansa
LH3238 DUS-KBP na stałe B735, w rozkładzie lato08 latali na CRJ7
<dziś ta "Lufa" poszła po UL984, zapewne będzie wracać po 980>

Alitalia laot09
Rzym - Moskwa A321 loty dwa razy dziennie
Rzym - St. Petersburg A320 lot codzienny
Rzym - Warszawa A319 lot codzienny
Milan (LIN) - Warszawa A319 nowy lot codzienny
AZ554 LIN13:45 - WAW15:50
AZ555 WAW16:35 - LIN18:35
Milan (MXP) - Moskwa A320 lot codzienny

Norwegian
od kwietnia nowe połączenia ze Sztokholmu m.in.
DY3963 ARN10:20 - BUD12:30 B738 pn śr so
DY3964 BUD13:00 - ARN15:10 B738 pn śr so , od 22 czerwca do 14 sieprnia lot ten będzie obługiwał MD82

DY3951 ARN08:30 - PRG10:30 B738 nd
DY3952 PRG11:00 - ARN13:00 B738 nd
DY3953 ARN10:20 - PRG12:20 B738 wt cz
DY3954 PRG12:50 - ARN14:50 B738 wt cz , od 23 czerwca do 13 sieprnia jak wyżej - MD82

Aerosivit
nowe połączenie od 22 czerwca
VV223 KBP12:50 - DUS14:50 B733 pn
VV223 KBP12:55 - DUS14:50 B733/B734/A320 śr cz so nd
VV224 DUS15:45 - KBP19:40 B733/B734/A320 pn śr cz so nd

bmi
wygrali z BA(którzy chcieli uyskać zgodę na zwiększenie częstotlisowści lotów BA882/883) walkę o prawa do nowego połączenia i uruchomią, zapewne w lecie, LHR - KBP 5 razy tygodniowo.
Pozdrawiam DŚ
Marcin76
Posty: 256
Rejestracja: 06 lutego 2007, 04:48
Lokalizacja: Kraków

Pożegnanie An-26
Obrazek

Mam przyjemność przedstawić Koleżankom i Kolegom relację z uroczystości jakie odbyły się w Garnizonie Kraków-Balice 16 stycznia z okazji ostatniego lotu Antonowa-26 w barwach polskich Sił Powietrznych. Nasze stowarzyszenie RNAVspotters.pl otrzymało oficjalną akredytację, dzięki której mogę zaprezentować poniższy foto-reportaż z tego historycznego wydarzenia.

Samoloty typu An-26 służyły w 13 Eskadrze Lotnictwa Transportowego od 2 kwietnia 1972 kiedy to pierwsze trzy egzemplarze o numerach 1308,1309 i 1310 wylądowały na krakowskim lotnisku. Ogółem zakupiono 12 szt. maszyn tego typu, które przez 37 lat wykonywały bezwypadkowo powierzone im zadania. Podczas swojej służby oprócz rutynowych zadań transportowych i powietrzno-desantowych uczestniczyły także w lotach z pomocą humanitarną do krajów dotknietych klęskami żywiołowymi i misjach "Akcja Serce". W 1992 zabezpieczały od strony transportowej rajd Paryż-Dakar,a w 1998 roku maszyna o numerze 1602 wykonywała loty na Bałkany w ramach operacji NATO.
Dwa samoloty mimo ,iż formalnie należały do wojska latały w barwach PLL LOT nosząc oznaczenia SP-LWA i SP-LWB.
Samoloty krórych resurs dobiegał końca przechodziły gruntowne remonty w ukraińskich zakładach Antonowa w latach 98/99, co pozwoliło przedłużyć ich zdolnośc do lotów.
Jednak uczestnicwo Wojska Polskiego w wielu misjach zagranicznych (Irak, Afganistan) wymusiło zakup maszyn o większym zasięgu i udźwigu aby skuteczniej zapewniać wsparcie polskim kontyngentom. Poczciwe Antki zostały więc zastąpione przez samoloty CASA 295M, stacjonujące aktualnie również w krakowskiej 13ELTr.

Rozpoczęcie uroczystości planowane było na godzinę 10:30, przedstawiciele mediów stawili się licznie, obecni byli między innymi dziennikarze TVN24, Telewizji i Radia Kraków. Po powitaniu przez Panią rzecznik i przejściu kontroli na wartowni jednostki zostaliśmy zabrani autobusem na płytę wojskowej części lotniska na Balicach. W krótkich żołnierskich słowach zapoznano nas z przebiegiem uroczystości i wyznaczono obszar po którym możemy się swobodnie poruszać. Niestety pogoda nie dopisała, padający śnieg i silny wiatr wzmagający zimno dawały się nam we znaki, jednak widok samolotów na płycie postojowej skutecznie zagrzewał do boju.

Obrazek Obrazek Obrazek

Obrazek Pani Beata Romek rzecznik prasowy 8.BLot. która mimo fatalnej pogody opiekowała się niestrudzenie dziennikarzami, pozwalając nam na dość swobodne poruszanie się po terenie lotniska :-)


Tymczasem przygotowania do ostatniego lotu Antonowa ruszyły pełną parą, postanowiłem więc przyjrzeć się nieco bliżej jego przepastnej ładowni, w pewnym momencie padła jednak komenda zamknięcia rampy ładunkowej... i zostałem uwięziony na pokładzie ;-)
Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek

Nie było innego wyjścia, niż ucieczka do przodu, ruszyłem więc na zwiedzanie kabiny pilotów. Ilość istrumentów, przełącznikow i kontrolek naprawdę robi wrażenie - "to prawdziwy samolot, a nie obudowany w skrzydła latający komputer" mowi ppłk.pil. Leszek Leśniak.
Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek

Staruszek został starannie odlodzony i pokołował dostojnie na pas 25 aby po chwili ostatni raz wzbić się w powietrze.
Obrazek Obrazek
Potem moment na który wszyscy czekali w napięciu - majestatyczny przelot samolotu na niskim pułapie tuż nad płytą lotniska.
Obrazek Obrazek Obrazek

Obrazek Obrazek Obrazek ObrazekObrazek

Po wylądowaniu ruszyły oficjalne uroczystości, załoga złożyłą meldunek o wykonaniu zadania i czule żegnała się z samolotem
Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek

Potem an-26 został udostępniony do swobodnego zwiedzania, chyba jeszcze nigdy podczas swojej długiej służby nie gościł na pokładzie tylu ludzi jednocześnie :mrgreen:
Obrazek Obrazek Obrazek
Jeszcze tylko ostatnia fotka na pożegnanie, bo podstawiony autobus już gotowy do odjazdu, jak się nie załapię to mogą mnie już nie wypuścić z bazy, choć może nie byłoby to takie złe... ;-)

Podziękowania dla Pani rzecznik Beaty Romek za gościnę na terenie jednostki, Redaktora Naczelnego za pomoc w załatwieniu formalności i MaciejaH76 za wyposażenie w sprzęt foto.
Obrazek
Now more than ever, a great way to fly.
CARGO
Posty: 344
Rejestracja: 26 października 2008, 23:09
Lokalizacja: Proszówki

Kolejny A380 nad Polską

Singapore Airlines w swoim oficjalnym oświadczeniu zapowiedział, że od 1 czerwca trasę Singapur - Paryż (SIN - CDG) będzie obsługiwał Airbus A380 zastępując tym samym Boeinga B777-300ER
SQ334 SIN23:40 - CDG06:55+1 A388 codziennie
SQ333 CDG12:25 - SIN06:55+1 A388 codziennie
W związku z tym loty SQ332/331 zostają wstrzymane od 1 czerwca
To doskonała wiadomość, będziemy mieli kolejnego Superjumbo na naszym niebie, lot 333 to stały gość na 984 i pojawia się około 13:30, natomiast 334 to nie wiem, albo leci o poranku do CDG również po 984 albo 980?
Pozdrawiam DŚ
G@wron
Posty: 1169
Rejestracja: 06 lutego 2007, 04:40
Obserwuję: L621
Lokalizacja: Warszawa - EPWA

CDG nigdy nie pojawia się na UL980,
no chyba, że Cathay Cargo :-)
Pozdrawiam, Łukasz.
AceKarol
Posty: 320
Rejestracja: 06 lutego 2007, 03:57
Lokalizacja: Częstochowa

Marcin: Dzięki za super relację i za fotki.
Szkoda że pogoda nie dopisała :-/
Pzdr,
Jetphotos | MTO + 350D
ODPOWIEDZ