MARZEC 2009

Zapraszamy do dyskusji na temat nowych samolotów, malowań, linii, tras, lotnisk itp...
Awatar użytkownika
grztus
Posty: 1263
Rejestracja: 05 lutego 2007, 17:57
Lokalizacja: Radom/Warszawa
Kontakt:

Dzisiejsza wizyta "specjalnego" (pod każdym względem) AWACS-a na Okęciu: index.php?news=415
Grzegorz Tuszyński
www.grztus.pl
Awatar użytkownika
Rekon
Donator
Posty: 658
Rejestracja: 24 kwietnia 2008, 16:02
Lokalizacja: Kraków / Tomaszów Lub.

Boeing 773 wyleasingowany przez Gulf Air od Jet Airways:
http://www.airliners.net/photo/Gulf-Air ... 1497550/L/
Canon PowerShot S120 + MAK 102/1300, ZRT460M, Uniden UBC125XLT.
gezeb
Posty: 90
Rejestracja: 08 lipca 2008, 12:11
Lokalizacja: Jasło

http://www.sfora.pl/Najwiekszy-samolot- ... bel-a3972- ciekawe ile w tym
prawdy a ile medialnej papki ?
Awatar użytkownika
grztus
Posty: 1263
Rejestracja: 05 lutego 2007, 17:57
Lokalizacja: Radom/Warszawa
Kontakt:

gezeb pisze:ciekawe ile w tym prawdy a ile medialnej papki ?
Wystarczy, że poczekamy, aż "wreszcie" na rynek wkroczy B787, myślę, że może być jeszcze gorzej niż z A380.
Z tego co widzę, dużo osób - nawet na forum lotnictwa - zapomina jak złożona jest taka konstrukcja, a także jakie były komplikacje przy wprowadzaniu innych modeli samolotów, podając za argument fakt, iż przy B777 nie było takich problemów. Szkoda tylko, że robią to bez sprawdzenia faktów:
w samym tylko 2001 roku (a zatem 7 lat po pierwszym locie) było kilka awarii silników na pułapie, wycieki paliwa oraz awarie przedniej goleni podwozia - innymi słowy to samo, co aktualnie przytrafia się na A380 (jeśli dokładnie prześledzić historię awarii trzech siekierek, to naprawdę A380 wypada tu całkiem nieźle, polecam archiwum na http://www.jacdec.de/news_main.htm ). Do tego dochodzi nie do końca wyjaśniona kwestia odporności B777 na wodę w paliwie.

Odpowiadając zatem na twoje pytanie: 30% / 70% - tak bym to podzielił (ostatecznie może 40/60).
Grzegorz Tuszyński
www.grztus.pl
Awatar użytkownika
grztus
Posty: 1263
Rejestracja: 05 lutego 2007, 17:57
Lokalizacja: Radom/Warszawa
Kontakt:

Przeglądając dziś NOTAMY, trafiłem na ciekawe kwiatki:
B5287/08 -
PERMISSIONS FOR ENTRY INTO POLISH AIRSPACE WILL NOT BE GRANTED FOR
THE FOLLOWING AIR CARRIER:
MK AIRLINES -/BGB/- UNITED KINGDOM
DUE TO UNFULFILLED CONDITIONS DESCRIBED IN AIP POLAND GEN 4.2. 31 DEC 09:54
2008 UNTIL 31 MAR 23:59 2009 ESTIMATED. CREATED: 31 DEC 09:57 2008

Podobnie kilka innych linii, jak np. Continental Airways (Rosja), Caboverde czy Ukraine Cargo Airways (a nawet Volare). Ale najbardziej zaskoczyły mnie te dwa :shock:

B0091/09 -
PERMISSIONS FOR ENTRY INTO POLISH AIRSPACE WILL NOT BE GRANTED FOR
THE FOLLOWING AIR CARRIER:
GULF AIR BAHRAIN B.S.C. -/GBA/- BAHRAIN
DUE TO UNFULFILLED CONDITIONS DESCRIBED IN AIP POLAND GEN 4.2. 08 JAN 13:31
2009 UNTIL 08 APR 23:59 2009 ESTIMATED. CREATED: 08 JAN 13:32 2009

B0174/09 -
PERMISSIONS FOR ENTRY INTO POLISH AIRSPACE WILL NOT BE GRANTED FOR
THE FOLLOWING AIR CARRIER:
ALEXANDER DYAKONOV - RUSSIA, REGISTER MARKS: P4RUS
DUE TO UNFULFILLED CONDITIONS DESCRIBED IN AIP POLAND GEN 4.2. 15 JAN 07:36
2009 UNTIL 15 APR 23:59 2009 ESTIMATED. CREATED: 15 JAN 07:38 2009

A tego już całkowicie nie zrozumiałem 8-)
B1039/09 -
PERMISSIONS FOR ENTRY INTO POLISH AIRSPACE WILL NOT BE GRANTED FOR
THE FOLLOWING AIR CARRIER:
WHITE EAGLE AVIATION /WEA/ - REG/SPKTR - POLAND
DUE TO UNFULFILLED CONDITIONS DESCRIBED IN AIP POLAND GEN 4.2. 12 MAR 00:00
2009 UNTIL 12 JUN 23:59 2009 ESTIMATED. CREATED: 10 MAR 13:21 2009
Grzegorz Tuszyński
www.grztus.pl
CARGO
Posty: 344
Rejestracja: 26 października 2008, 23:09
Lokalizacja: Proszówki

A380
Obrazek
Rzut oka na produkcje kolejnych Superjumbos - za A380 production forum

MSN027 (F-WWSY) piąty A380 dla QF - VH-OQE Lawrence Hargrave - opuścił linię ostatecznego montażu (FAL) i jest gotowy do dalszych testów dynamicznych. Planowana data dostarczenia trzeci kwartał 09.
MSN029 (F-WWSA) szósty dla QF - VH-OQF Charles Kingsford Smith - podobnie jak jego "nieco starszy brat" opuścił hangary FAL. Planowana data dostarczenia trzeci kwartał 09 <TU te dwa samoloty razem>.
MSN023 (F-WWST) szóśty dla EK - A6-EDF - opuścił FAL i podobnie oczekuje na pierwsze loty, których można się spodziewać już w kwietniu. Planowana data dostarczenia czwarty kwartał 09.
MSN017 (F-WWSN) piąty dla EK - A6-EDE - gotowy do "delivery flight", który będzie miał miejsce 24 kwietnia.

Emirates uzgodnił z Airbusem, że w tym roku odbierze pięć, a nie jak to było zaplanowane wcześniej siedem A380. W listopadzie tego roku przewoźnik z Półwyspu Arabskiego planuje uruchomienie piątej trasy obsługiwanej przez Superjumbo, będzie to DXB-ICN (Międzynarodowy Port Lotniczy Incheon Seul).

Thai Airways oficjalnie ogłosił, że ich pierwszy A380 zajmie się obsługą połączenia na trasie BKK - FRA, będzie to zapewne TG920/921. Pierwotnie TG w kwietniu 2004r. złożył zamówienie na 6 maszyn tego typu, jednak obecnie zamówienie skurczyło się do 4 maszyn, termin dostarczenia pierwszego samolotu to prawdopodobnie przyszły rok, planowo miał to być przełom 2008/2009.

Lufthansa w oczekiwaniu na pierwszą "deliwerke" tj. pierwszy kwartał przyszłego roku, uruchomiła oficjalną stronę Lufthansa A380. <załadunek ogona MSN038 (F-WWSH) D-AIMA do Belugi TU>.
Pozdrawiam DŚ
CARGO
Posty: 344
Rejestracja: 26 października 2008, 23:09
Lokalizacja: Proszówki

Qatar Airways - jaki kryzys ???
Obrazek
Wydaje się, że ten duży przewoźnik z całkiem niewielkiego kraju nie boi się tak osławionego już kryzysu, który niczym "ośmiornica dopada swymi mackami" kolejnych dużych i małych przewoźników z całego świata. Receptą na sukces QR jest - bardzo słusznie - ekspansja. Głównym kierunkiem rozwoju Qatar Airways w obecnym roku mają stać się australijskie miasta MEL i SYD (start w listopadzie), kolejne nowe destynacje zapowiedziane przez przewoźnika to Goa(GOI) oraz Amritsar(ATQ) w Indiach. Dodatkowo uruchomione zostaną dwie nowe europejskie trasy, obecnie nie wiadomo dokładnie, które miasta z Europy są w kręgu zainteresowań QR (dla przypomnienia 30 marca rusza nowa trasa DOH-IAH, którą ma obsługiwać B772LR). W tym roku Qatar Airways ma odebrać łącznie 12 B777, w przeciągu ostatnich miesięcy do floty dołączyły dwa B772LR i jeden B773ER, można się spodziewać stopniowego "pozbywania się" A346, których efektywność jest wysoce niezadowalająca dla tego przewoźnika. Linie te do końca marca tego roku (wtedy mija ich rok obrachunkowy) planują przewieźć około 12 mln pasażerów. Obecna flota QR to 68 samolotów natomiast lista zamówionych maszyn opiewa <bagatela> na 147 :!: tj. 30x787, 24x777, 80xA350, 5xA380 oraz 8xA321.
Pozdrawiam DŚ
Awatar użytkownika
jubell
Posty: 106
Rejestracja: 06 lutego 2007, 04:17
Lokalizacja: EPSY / EPWA
Kontakt:

grztus pisze:Przeglądając dziś NOTAMY, trafiłem na ciekawe kwiatki:
(...)
Podobnie kilka innych linii, jak np. Continental Airways (Rosja), Caboverde czy Ukraine Cargo Airways (a nawet Volare). Ale najbardziej zaskoczyły mnie te dwa :shock:
(...)
A tego już całkowicie nie zrozumiałem 8-)
AIP 4.2 mówi o opłatach nawigacyjnych za przelot przez polską przestrzeń powietrzną... czyli wychodzi na to, że linie nie uregulowały należności z PAŻP.
Awatar użytkownika
kiepstein
Posty: 94
Rejestracja: 26 stycznia 2008, 11:33
Lokalizacja: Rawa Mazowiecka

Arabskie linie lotnicze Emirates, które mają już cztery największe samoloty na świecie - A380 - a zamówiły ich 58, uskarżają się na jakość tych maszyn - pisze "Spiegel" w wydaniu internetowym.

Nadtopiona izolacja kabli, uszkodzone dysze silników i całe mnóstwo usterek - wymieniali przedstawiciele linii Emirates na spotkaniu kryzysowym z przedstawicielami Airbusa, zorganizowanym w połowie lutego.

Drobne usterki co drugi dzień

Arabskie linie poinformowały o konieczności odwołania dziewięciu startów A380 z powodu problemów natury technicznej. Zwrócili też uwagę, że drobne usterki zdarzają się w tych maszynach średnio co drugi dzień.Przedstawiciele Airbusa zapewnili, że traktują te uwagi bardzo poważnie oraz że firma robi wszystko, by jak najszybciej usuwać usterki. "Spiegel" dowiedział się, że Airbus zwiększył liczbę części zamiennych, magazynowanych w portach lotniczych, z których korzystają A380. Postanowiono też wzmocnić "siły szybkiego reagowania", opiekujące się największym samolotem pasażerskim na świecie.

"Spiegel" przypomina, że na początku marca o problemach technicznych ze swymi trzema A380 informowały australijskie linie Qantas. W jednej z tych maszyn zaczął przeciekać zbiornik paliwa oraz pojawiły się kłopoty ze sterowaniem przedniego koła podwozia. W dwóch pozostałych wadliwie działały wskaźniki poziomu paliwa. Linie Qantas zamówiły 20 Airbusów A380.

gazeta.pl
synta8+350D,w rezerwie DSC-H5
Awatar użytkownika
vader
Administrator
Posty: 2864
Rejestracja: 13 stycznia 2008, 11:33
Obserwuję: niebo :)
Lokalizacja: Wieliczka
Kontakt:

Gezeb wspomniał o tym, kilka postów wyżej ;-)
N 10" 'Simon II' + SCT 5", EOS 70D, 12x50, 8.5x32, 2x53
Uniden UBC125XLT, PlanePlotter: mo i vo
Obrazek
Awatar użytkownika
kiepstein
Posty: 94
Rejestracja: 26 stycznia 2008, 11:33
Lokalizacja: Rawa Mazowiecka

ech niedopatrzenie. Ale lepiej wklejać cały artykuł niż link który za jakiś czas może być nieaktywny. pozdrawiam :)
synta8+350D,w rezerwie DSC-H5
Lotar
Posty: 334
Rejestracja: 07 lutego 2007, 00:18
Lokalizacja: Kalinówka k/Lublina

Czeski rząd sprzedaje linie lotnicze Czech Airlines (CSA). Chętni mogą zgłaszać udział w przetargu do poniedziałku. Oficjalnie zainteresowanie zakupem czeskiego przewoźnika narodowego wyraziły jak na razie linie rosyjskie Aerofłot i francuskie Air France-KLM. I to one właśnie uchodzą za faworytów przetargu.

Według informacji praskiego dziennika "Hospodarzske noviny", o CSA ubiegać się będzie dziewięć firm, a wśród nich Korean Air i China Southern. Kolejni chętni to podobno czeskie biuro podróży Czedok, którego właścicielem jest Odien z USA, oraz czeski przewoźnik czarterowy Travel Service z grupy Iceland Air.
Pozdrawiam.
Nikon D50 + Rubinar 1000
ODPOWIEDZ