No to jak wszyscy to ja też
Więc samoloty.Hmm zaczęło się to kiedy pierwszy raz byłem na lotnisku było to Okęcie .O ile dobrze pamiętam 15.08.2008.
Odkąd zobaczyłem jak samolot ląduje nad dachem samochodu wiedziałem, że to jest to hobby którego szukam.
Potem kolejne wyjazdy na lotniska i podziwianie startów i lądowań.Pewnego bezchmurnie dnia ( połowa maja 2009) coś narobiło ogromnego huku.Popatrzyłem w niebo i baardzo mnie to zaciekawiło.Zacząłem coraz częsciej podziwiać maszyny, niestety tylko gołym okiem.Postanowiłem w googlach wpisać "Drogi lotnicze nad Polska" i wtedy zaczęła się prawdziwa przygoda z RNAV Spottingiem.
W lipcu 2010r. kupiłem pierwszy sprzęt.Poczytałem troche i kupiłem lornetkę 20x50.Przesiadywałem całymi dniami na schodach i wypatrywałem maszyn.Powoli zaczynałem poznawać linie lotnicze i maszyny.Niestety,znudziło mnie tylko oglądanie i do tego niezbyt powalający widok i tak w styczniu 2010r. zakupiłem Yukona 20-50x50.
Obserwowałem maszyny z wielkim zainteresowaniem,ale to też mnie znudziło,więc przyszła mi myśl "może by tak zacząć focić, inni mogą to ja też"
Miałem kompakta (Olympusa FE-210,który w czerwcu miał spory "crash" z balkonu i nie nadawał się do użytku ale tak mi przypadł do gustu,że postanowiłem drugiego takiego kupić)myślałem,że się nie nadaje do focenia ale okazał się dobry.
Początki trudne, 0 wprawy duże chęci,ale z pomocą zwróciłem się do aero22,któremu bardzo dziękuje za wszystkie pomoce z ustawianiem ostrosci i innych ważnych szczegółów.
RNAV tak mnie wciągnął,że teraz nie ruszam sie bez sprzętu.Mógłbym focić bez końca.
Aktualnie posiadam ZRT460 które wydawało się dla mnie okropnie skomplikowane,ale jak zwykle można na kogoś liczyć.Wielkie dzięki dla knx08 pomógł mi baaaardzo dużo w zapoznawaniu się z ZRT.
Pozdrawiam Maciek
Canon EOS 7D Mark II + Synta 8" (1200mm), Tamron 150-600mm f/5-6.3 G2 DI VC USD i parę innych szkieł.