Witam!!
Jeszcze jedna odsłona z wtorku:
15:04 SUDOL -> B744 Cathay Pacific CPA252 [B-HUJ]
Pozdrawiam i błękitu.
Samoloty na wysokościach przelotowych - STYCZEŃ 2010
Fotki na tym forum są jak najbardziej pomocne (zwłaszcze te sprzed 2005 roku), ale jeśli wyskakują one jak z kombajnu: Malaysia, Singapore, Lufthansa, itd... to trochę za mało. Co ciekawe, często przed taką Malaysią leci jakiś rodzynek, który zostawia pozycję, ale na forum o nim nie ma żadnego info. Pojawia się jedynie fotka MH B777-200ER, bo ta maszyna jest większa.michalw pisze:To forum nie po to powstało.
Ten temat jednak jest do informowania co się udało zobaczyć, na przelocie nad krajem. Czy to są fotki, czy nie, nie ważne. Chodzi o dzielenie się informacją, że taki a taki przewoźnik, na takim a takim samolocie wykonywał lot nad Polską. A że głównie są tutaj zdjęcia, nie oznacza to, że taka była inicjatywa.
Forum służy również do pomagania innym mającym chęć "wkręcić się" w spotting, a także do informowania w zmianach rozkładów itp....
Skąd więc takie wnioski, że jedynie do "chwalenia się fotkami"?
Większość z nas śledzi radar i czy informuje o ciekawych przelotach?
Absolutnie nie!!!
Gdyby np. nie info od Gryniego, to czy np. o przelocie UA na 744 po UL984 ktoś by nas poinformował? A czy wiadomo, że ta maszyna wracała potem po UL984 (DIBED-LUXAR-PADKA)?
Przypuszczam, że nie!!!
Kogo to może obchodzić. Gdyby jej fotka pojawiła się wespół np. z SQ25, to byłoby już coś.
Pozdrawiam!
Vader pisze:Z ciekawości patrzyłem na radarze, gdzie leci. Minął FRA i kierował się na HHN, gdzie w tamtych okolicach zniknął z radaru. Przez chwile myślałem, że właśnie będzie lądował w RMS, ale leciał w innym kierunku. Choć nie twierdzę, że się nie mylę.bartek15 pisze: Na 99,9% lot Ramstein(RMS)-Biszkek(FRU) w Kyrgyzstanie. Wracał przed północą tego samego dnia jako UA9975, siadał w RMS.
Pozdrawiam
Trzymałem go na niemieckim radarze, na wysokości Moguncji(Mainz) skręcił ostro na S w kierunku Keiserlautem i później kierował się na SE na Ramstein.
JasÂło UL984 UL986 UM857 UP746 PADKA-TEPNA i inne skróty
- vader
- Administrator
- Posty: 2865
- Rejestracja: 13 stycznia 2008, 11:33
- Obserwuję: niebo :)
- Lokalizacja: Wieliczka
- Kontakt:
Dzięki za wyjaśnieniebartek15 pisze: Trzymałem go na niemieckim radarze, na wysokości Moguncji(Mainz) skręcił ostro na S w kierunku Keiserlautem i później kierował się na SE na Ramstein.
Gryni napisał, o tym. Ale skąd od razu wniosek, że gdyby nie on to nikt by o tym nie napisał? Jedna informacja wystarczy, po co każdy miałby ją powielać.stesla pisze:Fotki na tym forum są jak najbardziej pomocne, ale jeśli wyskakują one jak z kombajnu: Malaysia, Singapore, Lufthansa, itd... to trochę za mało. Co ciekawe, często przed taką Malaysią leci jakiś rodzynek, który zostawia pozycję, ale na forum o nim nie ma żadnego info. Pojawia się jedynie fotka MH B777-200ER, bo ta maszyna jest większa.
Większość z nas śledzi radar i czy informuje o ciekawych przelotach?
Absolutnie nie!!!
Gdyby np. nie info od Gryniego, to czy np. o przelocie UA na 744 po UL984 ktoś by nas poinformował? A czy wiadomo, że ta maszyna wracała potem po UL984 (DIBED-LUXAR-PADKA).
Pozdrawiam!
Owszem, informowałem z barpitem o powrotnym locie w shoutboxie, ba nawet śledziliśmy go aż zniknął z radaru w okolicach HHN/FRA. Jeśli mam pisać o każdej niespodziance w postach, to się da zrobić (oczywiście o ile, takową zauważę) Szanuję Cię Stesla, jako człowieka i jako faceta, który ma sporą wiedzę na ten temat. Aczkolwiek, czasem mam wrażenie, że zbyt emocjonalnie podchodzisz do tematu. Nie myśl, że chce Cię atakować, tym postem. Po prostu szanujmy to, że ktoś robi zdjęcia, nawet jeśli to ciągle ten sam MAS, SIA czy DLH, a sam uzupełniaj nasze forum informacjami o niespodziankach, dziwnych przelotach, tak jak to do tej pory robiłeś
Fakt, faktem mało osób wrzuca bizjety, czy inne mniejsze maszynki. Może właśnie, większość myśli, że małe to brzydkie, nic nie warte etc. Sam fakt, że ich nie widać na radarze, robi swoje. Mamy wiele za i przeciw...
Okres niepogody nam dokucza, spokojnie to przeczekajmy. Dzień coraz dłuższy, powinno być coraz więcej błękitu. Może jutro trafimy na jakąś perełkę? Traktujmy to jako hobby, a nie kolejne wyzwanie w życiu, żeby komuś przygrzać, zrobić lepsze zdjęcie. Róbmy to co robimy najlepiej w tym "sporcie". Pomagajmy sobie nawzajem, wymieniajmy swoje doświadczenia, dzielmy się informacjami, ulepszajmy kunszt fotografii lotniczej, róbmy zdjęcia (lepsze/gorsze). Oczywiście nie zapomnijmy, żeby trzymać jakiś poziom. Twórzmy RNAV rodzinę
pozdrawiam serdecznie,
Mateusz
Witam,
Wypowiedź Sławka miala podłoże czysto analityczne.
A jak wiadomo każdej analizie towarzyszą zarówno emocje jak i ciekawość.
Nad Polska przelatują często i systematycznie arcy ciekawe maszyny, małe i niepozorne które dla osób prowadzących zestawienia,( a wierzcie mi ktoś z tego forum właśnie tworzy takie DZIEŁO) są bezcenne,
Kiepska fotka rodzynka warta jest 10 pięknych fotek maszyn często goszczących na naszym niebie, chyba się ze mną zgodzicie?
Prosimy więc o informacje nt. zauważonych przez Was ciekawych maszyn w postacie posta, informacji w shotboxie, a nawet rzutu ekranu z radarku.`
Od siebie poproszę tylko o podpisywanie w miarę możliwości daty, godziny, kierunku sfotografowanej maszyny.
A wtedy chyba nasze forum nie przybierze znamion galeryjki lotniczej, tylko będzie trzymało odpowiedni poziom merytoryczny.
Proponuję zamknąć temat i zacząć się modlić o piękną pogodę.
Serdecznie pozdrawiam wszystkich forumowiczów
Paweł W.
Wypowiedź Sławka miala podłoże czysto analityczne.
A jak wiadomo każdej analizie towarzyszą zarówno emocje jak i ciekawość.
Nad Polska przelatują często i systematycznie arcy ciekawe maszyny, małe i niepozorne które dla osób prowadzących zestawienia,( a wierzcie mi ktoś z tego forum właśnie tworzy takie DZIEŁO) są bezcenne,
Kiepska fotka rodzynka warta jest 10 pięknych fotek maszyn często goszczących na naszym niebie, chyba się ze mną zgodzicie?
Prosimy więc o informacje nt. zauważonych przez Was ciekawych maszyn w postacie posta, informacji w shotboxie, a nawet rzutu ekranu z radarku.`
Od siebie poproszę tylko o podpisywanie w miarę możliwości daty, godziny, kierunku sfotografowanej maszyny.
A wtedy chyba nasze forum nie przybierze znamion galeryjki lotniczej, tylko będzie trzymało odpowiedni poziom merytoryczny.
Proponuję zamknąć temat i zacząć się modlić o piękną pogodę.
Serdecznie pozdrawiam wszystkich forumowiczów
Paweł W.
Nie zdziwię się, jak jutro będzie wracał z Biszkeku do Rammstein około 7-9 rano po UL984.adiadi pisze:witam
nie wiem czy to czesty widok na naszym niebie ale własnie od SOPAV w kierunku E leci RCH 847 na B744
Ide go wyłapac miedzy chmurkami :)
Szkoda że nad chmurami.
Pozdrowienia
Witam,
Kilka fotek z wczorajszego baaardzo owocnego dnia. Jak już wczoraj napisałem w shoutboxie, w okolicy pojawiło się około 40 maszyn, w tym mniej więcej 10x 747, A388, około 10 777, A345, A332, sporo "maluchów", no i dwa niecodziennie ptaszki, które są na zdjęciach poniżej :)
11:52, SQ323, B772 [9V-SVE], GOVEN->E, AMS-SIN
12:35, EK59, B773 [A6-EBI], UT710->NW, DXB-HAM
12:50, KL871, B744 [PH-BFH], GOVEN-> AMS-DEL (na piopawlu melodwał się jako PH-BFG, ale ostatnia litera rega, choć mało wyraźna, wygląda jak H)
13:20, AB7161, A332 [D-ALPE], USTIL(?)->GOVEN, BKK-TXL
15:38, MAS4, B744 [9M-MPN], USTIL->GOVEN, KUL-LHR
Dwie "niespodziewane niespodzianki"
16:14, AirBerlin[xx], Dash 8, GOVEN->E
I wreszcie upolowany Rusłan :D
16:19, ADB, AN124 [UR-82073], E->pomiędzy SUI/GOVEN
A na "do widzenia" pojawiła się jeszcze Chinka
16:33, CAO, B744F [B-2476], tutaj jeszcze na UL735/UL979
a chwilę później ostro odbiła na GOVEN
Oby luty obfitował w podobne dni
Pozdrawiam,
Paweł :)
Kilka fotek z wczorajszego baaardzo owocnego dnia. Jak już wczoraj napisałem w shoutboxie, w okolicy pojawiło się około 40 maszyn, w tym mniej więcej 10x 747, A388, około 10 777, A345, A332, sporo "maluchów", no i dwa niecodziennie ptaszki, które są na zdjęciach poniżej :)
11:52, SQ323, B772 [9V-SVE], GOVEN->E, AMS-SIN
12:35, EK59, B773 [A6-EBI], UT710->NW, DXB-HAM
12:50, KL871, B744 [PH-BFH], GOVEN-> AMS-DEL (na piopawlu melodwał się jako PH-BFG, ale ostatnia litera rega, choć mało wyraźna, wygląda jak H)
13:20, AB7161, A332 [D-ALPE], USTIL(?)->GOVEN, BKK-TXL
15:38, MAS4, B744 [9M-MPN], USTIL->GOVEN, KUL-LHR
Dwie "niespodziewane niespodzianki"
16:14, AirBerlin[xx], Dash 8, GOVEN->E
I wreszcie upolowany Rusłan :D
16:19, ADB, AN124 [UR-82073], E->pomiędzy SUI/GOVEN
A na "do widzenia" pojawiła się jeszcze Chinka
16:33, CAO, B744F [B-2476], tutaj jeszcze na UL735/UL979
a chwilę później ostro odbiła na GOVEN
Oby luty obfitował w podobne dni
Pozdrawiam,
Paweł :)