Witam
Piękny DHL Paweł . Widzialem go przez Lornetke i nie mogłem oderwać oczu . Dla uzupełnienia dodam że reg tej maszyny to G-DHLF a numer lotu to DHK143 . Oczekiwany przez nas ( w koncu ma po drodze ) Kingfischer do Londynu na A332 poszedł oczywiscie tam gdzie ruch jest "najmniejszy" czyli przez Węgry .
pozdrawiam
Samoloty na wysokościach przelotowych - MARZEC 2010
Witam po dłuższej przerwie w tym temacie...
Dziś czas i pogoda pozwoliły tylko na małe conieco:
HVN544, B772, VN-A141, FRA-HAN, UL984->E, g.16.05
THA921, B744, HS-TGJ, FRA-BKK, UL984->E, g.16.07
SQC7302, B744, 9V-SFO, SIN-SHJ-LON-AMS, UL984->W, g.16.27, (jeżeli pomyliłem trasę to proszę o poprawkę)
Wszystkim Kolegom gratuluję pięknych fotek i ciekawych obserwacji
Pozdrawiam i życzę błękitnego nieba
Dziś czas i pogoda pozwoliły tylko na małe conieco:
HVN544, B772, VN-A141, FRA-HAN, UL984->E, g.16.05
THA921, B744, HS-TGJ, FRA-BKK, UL984->E, g.16.07
SQC7302, B744, 9V-SFO, SIN-SHJ-LON-AMS, UL984->W, g.16.27, (jeżeli pomyliłem trasę to proszę o poprawkę)
Wszystkim Kolegom gratuluję pięknych fotek i ciekawych obserwacji
Pozdrawiam i życzę błękitnego nieba
TPL 20x80, Celestron 15x70, UBC125XLT
Cześć! 26 marca 2010 roku zapowiadał się zachmurzonym niebem. Pobudka o 04:00 i telefon do Vader-a
o 04:45 „Jedziemy? Pewnie, że jedziemy. Najwyżej wrócimy ”.
I z tym optymistycznym akcentem z bananami na twarzach udaliśmy się pod UL984 w okolice „kiły i mogiłan” (czyt. Mogilan)
Zaraz po znalezieniu miejscówki między Mogilanami i Świątnikami Górnymi szybka „rozkładka i focenie” np. egzemplarzy:
05:55 – A319 / LUFTHANSA / D-AIBB / DLH3235 / FL379
07:05 – MD11 / FEDEX / N599FE / FDX38 / FL309
07:24 – B744 / KOREAN AIR / HL7602 / KAL9527 / FL 360
07:26 – B744 / UPS AIRLINES / N572UP / UPS14 / FL350
07:27 – MD83 / DANISH AIR TRANSPORT / OY-RUE / FL320
07:49 – B735 / UKRAINE INT. AIRLINES / UR-GAU / AUI701 / FL340
07:50 – B744 / AIR CHINA CARGO / B-2409 / CAO1069 / FL360
07:54 – A306 / MNG AIRLINES / TC-MNV / MNB724 / FL254
09:06 – B744 / CARGOLUX / LX-PCV / CLX640 / FL365
Tu stwierdziliśmy, że jednak MAK Vader-a jest za „mocarny na zenit” i pomknęliśmy w stronę Dobczyc.
W między szukaniu kolejnej miejscówki stanęliśmy gdzieś na polu, żeby spróbować nowej miejscówki,
a tu nagle:
09:10 – AN12 / KOSMOS / RA-12988 / KSM0964S / FL260
09:23 – B738 / PRIVATEAIR LUFTHANSA / D-APBC / DLH769 / FL3600
09:40 – B734 / UKRAINE INT. AIRLINES / UR-GAM / REG? / FL340
Niestety miejscówka okazała się dość „kulawa”, poza tym nawiedził nas szalony Tico Driver jak później okazało się, był to właściciel pola i byliśmy zmuszeni znowu zmienić miejsce. W między czasie usłyszany gdzieś z daleka AN26, także „awaryjne”, stop na środku drogi i focenie
09:49 – AN26 / AERO CHARTER / UR-DWA / UCR596 / FL170
09:50 – A320 / EUROFLY / I-EEZF / ISS566 / FL349
Dotarliśmy do Nowej Wsi pod Dobczyce. Długo szukana miejscówka okazała się prawie że idealnym miejscem do focenia i tam:
10:33 – A318 / AIR FRANCE / F-GUGP / AFR2652 / FL390
10:58 – A320 / WIZZAIR UKRAINE / UR-WUA / WAU949 / FL360
11:30 – A321 / TURKISH AIRLINES / TC-JMK / THY1783 / FL340
Nareszcie wyczekany:
12:30 – B757 / NORTH AMERICAN / N750NA / RCH806 / UL340
w między czasie
12:34 – A320 / TURKISH AIRLINES / TC-JPK / THY1797 / FL360
Chwila spokoju i znowu coś buczy... Chwila konsternacji i oczom naszym pojawia się piękny Hercules, a za nim IŁ76! Do kolekcji brakowało tylko A388 i AN225 Zabrakło czasu
12:39 – C130 / FRANCE AIRFORCE / FL210?
12:50 – IŁ76 / AVIACON ZITOTRANS / RA-76846 / 12345678 / FL310
Na sam koniec ode mnie jeszcze dwie maszynki i powrót do Krakowa...
12:53 – A332 / JET AIRWAYS / VT-JWE / JAI229 / FL370
13:09 – A321 / THOMAS COOK SCANDINAVIA / OY-VKA / VKG1657 / FL310
Pogoda i towarzystwo było wyśmienite. Dziękuję za wspólne focenie i zapraszam na wycieczkę ponownie Tym razem może w większym towarzystwie?
Pozdrawiam i życzę pieknej pogody oraz wspaniałych samolotów! Marek.
o 04:45 „Jedziemy? Pewnie, że jedziemy. Najwyżej wrócimy ”.
I z tym optymistycznym akcentem z bananami na twarzach udaliśmy się pod UL984 w okolice „kiły i mogiłan” (czyt. Mogilan)
Zaraz po znalezieniu miejscówki między Mogilanami i Świątnikami Górnymi szybka „rozkładka i focenie” np. egzemplarzy:
05:55 – A319 / LUFTHANSA / D-AIBB / DLH3235 / FL379
07:05 – MD11 / FEDEX / N599FE / FDX38 / FL309
07:24 – B744 / KOREAN AIR / HL7602 / KAL9527 / FL 360
07:26 – B744 / UPS AIRLINES / N572UP / UPS14 / FL350
07:27 – MD83 / DANISH AIR TRANSPORT / OY-RUE / FL320
07:49 – B735 / UKRAINE INT. AIRLINES / UR-GAU / AUI701 / FL340
07:50 – B744 / AIR CHINA CARGO / B-2409 / CAO1069 / FL360
07:54 – A306 / MNG AIRLINES / TC-MNV / MNB724 / FL254
09:06 – B744 / CARGOLUX / LX-PCV / CLX640 / FL365
Tu stwierdziliśmy, że jednak MAK Vader-a jest za „mocarny na zenit” i pomknęliśmy w stronę Dobczyc.
W między szukaniu kolejnej miejscówki stanęliśmy gdzieś na polu, żeby spróbować nowej miejscówki,
a tu nagle:
09:10 – AN12 / KOSMOS / RA-12988 / KSM0964S / FL260
09:23 – B738 / PRIVATEAIR LUFTHANSA / D-APBC / DLH769 / FL3600
09:40 – B734 / UKRAINE INT. AIRLINES / UR-GAM / REG? / FL340
Niestety miejscówka okazała się dość „kulawa”, poza tym nawiedził nas szalony Tico Driver jak później okazało się, był to właściciel pola i byliśmy zmuszeni znowu zmienić miejsce. W między czasie usłyszany gdzieś z daleka AN26, także „awaryjne”, stop na środku drogi i focenie
09:49 – AN26 / AERO CHARTER / UR-DWA / UCR596 / FL170
09:50 – A320 / EUROFLY / I-EEZF / ISS566 / FL349
Dotarliśmy do Nowej Wsi pod Dobczyce. Długo szukana miejscówka okazała się prawie że idealnym miejscem do focenia i tam:
10:33 – A318 / AIR FRANCE / F-GUGP / AFR2652 / FL390
10:58 – A320 / WIZZAIR UKRAINE / UR-WUA / WAU949 / FL360
11:30 – A321 / TURKISH AIRLINES / TC-JMK / THY1783 / FL340
Nareszcie wyczekany:
12:30 – B757 / NORTH AMERICAN / N750NA / RCH806 / UL340
w między czasie
12:34 – A320 / TURKISH AIRLINES / TC-JPK / THY1797 / FL360
Chwila spokoju i znowu coś buczy... Chwila konsternacji i oczom naszym pojawia się piękny Hercules, a za nim IŁ76! Do kolekcji brakowało tylko A388 i AN225 Zabrakło czasu
12:39 – C130 / FRANCE AIRFORCE / FL210?
12:50 – IŁ76 / AVIACON ZITOTRANS / RA-76846 / 12345678 / FL310
Na sam koniec ode mnie jeszcze dwie maszynki i powrót do Krakowa...
12:53 – A332 / JET AIRWAYS / VT-JWE / JAI229 / FL370
13:09 – A321 / THOMAS COOK SCANDINAVIA / OY-VKA / VKG1657 / FL310
Pogoda i towarzystwo było wyśmienite. Dziękuję za wspólne focenie i zapraszam na wycieczkę ponownie Tym razem może w większym towarzystwie?
Pozdrawiam i życzę pieknej pogody oraz wspaniałych samolotów! Marek.
Ostatnio zmieniony 29 marca 2010, 23:38 przez MTO, łącznie zmieniany 5 razy.
MaRaS, wszyscy myśleliśmy że Hercules którego dorwaliście z Vaderem był szwedzki, ale gdy zobaczyłem zdjęcia okazało się że jest to maszyna francuska. Numeru taktycznego nie ustalimy dokładnie, na bank jest to któraś z tych: 61-PA/PB/PC/PM/PN.
Leciał najprawdopodobniej z bazy w Duszanbe w Tadżykistanie.
Kolejny z częstych rodzynków ostatnimi czasy:
11:07 B763 N1607B Delta Airlines w locie dla US Army RCH758 UL984 na zachód.
Pozdrawiam.
Leciał najprawdopodobniej z bazy w Duszanbe w Tadżykistanie.
Kolejny z częstych rodzynków ostatnimi czasy:
11:07 B763 N1607B Delta Airlines w locie dla US Army RCH758 UL984 na zachód.
Pozdrawiam.
ZRT460/457M
- vader
- Administrator
- Posty: 2864
- Rejestracja: 13 stycznia 2008, 11:33
- Obserwuję: niebo :)
- Lokalizacja: Wieliczka
- Kontakt:
Witam,
zaległości z ostatniego piątku. Maras wszystko fajnie opisał, więc na początek wrzucam 4x B744
Korean Air, KAL9527, HL7602, LETKI-BABKO, FL360, G7.24
UPS Airlines, UPS14, N572UP, UL984 E, FL350, G7.26
China Air Cargo, CAO1069, B-2409, LETKI-BABKO, FL360, G7.49
Cargolux, CLX640, LX-PCV, UL984 E, FL350, G9.06
pozdrawiam,
ps. reszta w najbliższym czasie
zaległości z ostatniego piątku. Maras wszystko fajnie opisał, więc na początek wrzucam 4x B744
Korean Air, KAL9527, HL7602, LETKI-BABKO, FL360, G7.24
UPS Airlines, UPS14, N572UP, UL984 E, FL350, G7.26
China Air Cargo, CAO1069, B-2409, LETKI-BABKO, FL360, G7.49
Cargolux, CLX640, LX-PCV, UL984 E, FL350, G9.06
pozdrawiam,
ps. reszta w najbliższym czasie
- knx08
- Moderator
- Posty: 1040
- Rejestracja: 20 października 2008, 12:34
- Obserwuję: L980, M70, N744, N133, M863, Q99, N983 + skróty
- Lokalizacja: Rzeczyca
Witam.
Wczorajsze
17:22 ROE-DIBED A310 EP-IBK IRA760 (CPH-IKA)
17:45 TOLPA-LDZ-SUI B77W VT-JEB JAI122 (DEL-LHR)
Wczorajsze
17:22 ROE-DIBED A310 EP-IBK IRA760 (CPH-IKA)
17:45 TOLPA-LDZ-SUI B77W VT-JEB JAI122 (DEL-LHR)
Pozdrawiam, Emil.
Canon EOS 7D Mark II, Canon PS A590 IS + ZRT460M, Synta 8/1200, Sky-Watcher MAK127/1500 "Hans der Jäger", Tamron 70-300 SP VC USD, Tamron 100-400 F/4.5-6.3 Di VC USD.
https://www.jetphotos.com/photographer/127726/photos
Canon EOS 7D Mark II, Canon PS A590 IS + ZRT460M, Synta 8/1200, Sky-Watcher MAK127/1500 "Hans der Jäger", Tamron 70-300 SP VC USD, Tamron 100-400 F/4.5-6.3 Di VC USD.
https://www.jetphotos.com/photographer/127726/photos
- Krystian
- Posty: 170
- Rejestracja: 29 stycznia 2010, 12:21
- Obserwuję: Wszystko co lata w zasięgu wzroku :)
- Lokalizacja: Gorzków k. Wieliczki
- Kontakt:
MaRaS ,Vader widzę że spory spotting był
A przez Gorzków czasem nie przejeżdżaliścieMaRaS pisze:Tu stwierdziliśmy, że jednak MAK Vader-a jest za „mocarny na zenit” i pomknęliśmy w stronę Dobczyc.
W między szukaniu kolejnej miejscówki stanęliśmy gdzieś na polu, żeby spróbować nowej miejscówki,
a tu nagle:
Witajcie!
Po dwóch latach wracam do spottingu. Niedawno zakupiłem obiektyw MTO CA/1000 więc mobilność sprzętu zwiększyła się diametralnie. Zaczynam mocno gdyż po raz pierwszy widziałem jak samolot przelatuje na tle tarczy księżyca i jeszcze w dodatku miałem ze sobą sprzęt
godzina 19:11 data 23.03.2010 linie Lufthansa kierunek W->E
Po dwóch latach wracam do spottingu. Niedawno zakupiłem obiektyw MTO CA/1000 więc mobilność sprzętu zwiększyła się diametralnie. Zaczynam mocno gdyż po raz pierwszy widziałem jak samolot przelatuje na tle tarczy księżyca i jeszcze w dodatku miałem ze sobą sprzęt
godzina 19:11 data 23.03.2010 linie Lufthansa kierunek W->E
Ostatnio zmieniony 29 marca 2010, 22:23 przez kosmitek, łącznie zmieniany 1 raz.
MTO CA/1000 + Nikon D80 Zielona GĂłra: 15.5131 E, 51.9332 N, Kalsk k.ZG 52.117680 N, 15.600758 E ///// UL980, UL735, UL979, UP31, UT710, UL867, UT708, UZ71
- vader
- Administrator
- Posty: 2864
- Rejestracja: 13 stycznia 2008, 11:33
- Obserwuję: niebo :)
- Lokalizacja: Wieliczka
- Kontakt:
Spać nie można, to kolejne 2 niedobitki z udanego spottingu z piątku.
Danish Air Transport, OY-RUE, LENOV-PESEL/BINKA, FL320, G7.27 - co ciekawe nigdzie nie mogę znaleźć malowania obecnego użytkownika tego samolotu (przeleciałem wszystkie ważniejsze portale)
Ukraine Intern. Airlines, AUI701, UR-GAU, KBP-CDG, FL340, ROLKA/GOTIX-PADKA, G7.49 - w tle smuga po CAO1069
Danish Air Transport, OY-RUE, LENOV-PESEL/BINKA, FL320, G7.27 - co ciekawe nigdzie nie mogę znaleźć malowania obecnego użytkownika tego samolotu (przeleciałem wszystkie ważniejsze portale)
Ukraine Intern. Airlines, AUI701, UR-GAU, KBP-CDG, FL340, ROLKA/GOTIX-PADKA, G7.49 - w tle smuga po CAO1069
Cześć,
Szkoda że warunki dzisiaj nie dopisały, bo pojawiło się kilka ciekawych maszyn na UL984. Pierwszy z nich to B744 Delta Airlines w locie RCH772.
9:37 B744 N675NW UL984 na zachód.
Był to lot do bazy Ramstein. Nic więcej nie udało się wyciągnąć, zdjęcie robiłem w miejscu gdzie mleko było najrzadsze. Nie ma się jednak co martwić, US Army ma zwiększyć kontyngent w Afganistanie o 30 tys. żołnierzy, więc pewnie jeszcze trochę ciekawych maszyn zobaczymy.
Kolejne ciekawe samoloty to trzy B777 Air India. Kolejno: AI144 (773), 126(773) i 120(772), oraz B763 North American z Lipska.
11:29 B763 N768NA North American jako RCH837. Szedł jakby PADKA-LUGOL, ale po chwili wrócił na UL984.
To na tyle dzisiaj, przed chwilą przemknął mi nad głową RJ85 Lufthansy zniżający do KRK. Miał FL130.
Dziękuję za SWO Rasog i Stesla.
Pozdrawiam.
Szkoda że warunki dzisiaj nie dopisały, bo pojawiło się kilka ciekawych maszyn na UL984. Pierwszy z nich to B744 Delta Airlines w locie RCH772.
9:37 B744 N675NW UL984 na zachód.
Był to lot do bazy Ramstein. Nic więcej nie udało się wyciągnąć, zdjęcie robiłem w miejscu gdzie mleko było najrzadsze. Nie ma się jednak co martwić, US Army ma zwiększyć kontyngent w Afganistanie o 30 tys. żołnierzy, więc pewnie jeszcze trochę ciekawych maszyn zobaczymy.
Kolejne ciekawe samoloty to trzy B777 Air India. Kolejno: AI144 (773), 126(773) i 120(772), oraz B763 North American z Lipska.
11:29 B763 N768NA North American jako RCH837. Szedł jakby PADKA-LUGOL, ale po chwili wrócił na UL984.
To na tyle dzisiaj, przed chwilą przemknął mi nad głową RJ85 Lufthansy zniżający do KRK. Miał FL130.
Dziękuję za SWO Rasog i Stesla.
Pozdrawiam.
ZRT460/457M