LIPIEC | SIERPIEŃ | WRZESIEŃ - 2010
DAL
DL
Callsign:Delta
Przewoźnik zaprezentował plany modernizacji wnętrz Boeingów 747-400.
Pomiędzy okresem letnim 2011r.- 2012 r. Delta Air Lines wyposaży wszystkie szesnaście samolotów w nowe w pełni rozkładane do spania fotele w klasie biznes-elite ,które po rozłożeniu mają 81,7cala długości i 20,5 cala szerokości, 120-voltowe uniwersalne gniazdko,port USB i 15,4 calowy monitor ,a w klasie ekonomicznej w nowe fotele z 9-calowymi ekranami dotykowymi, które zapewniają o 1,5 cala więcej miejsca w porównaniu do starych foteli.Wbudowany system rozrywki będzie oferował 250 filmów ,4000 utworów muzycznych ,kilkanaście interaktywnych gier i port USB do ładowania iPoda i innych osobistych urządzeń elektronicznych.
Samoloty po modernizacji będą zabierać na pokład 386 pasażerów ,48 w klasie biznes-elite i 338 w klasie ekonomicznej.
Boeingi 747-400 Delta Air Lines obsługują przede wszystkim destynacje transpacyficzne i wewnętrzne azjatyckie.Modernizacja samolotów to efekt znaczącego wzrostu zainteresowania firmy większymi udziałami w rynku azjatyckim i krajów Pacyfiku i Oceanii.
Pozdrawiam,Marek.
MAK102+K10D
UL867,UT708,UT710,UN869,UN871,UP733,KENIN-GOVEN
---------------------------
MAK102+K10D
UL867,UT708,UT710,UN869,UN871,UP733,KENIN-GOVEN
---------------------------
THY
TK
Callsign:Turkish
Nowe odświeżone malowanie na nowym Airbusie A330-300.
http://www.airliners.net/photo/Turkish- ... 0a1e64a60b
Samolot jest w konfiguracji dwu-klasowej 36-miejsc w klasie biznes i 282-miejsca w klasie ekonomicznej i jest zasilany przez dwa silniki Rolls-Royce Trent 772B-60(silniki wytwarzają dodatkowy ciąg przy starcie),nowa maszyna będzie nosiła rejestrację TC-JNH.
ELL
OV
Callsign:Estonian
CRJ 900s dołączy do floty w 2011roku.
W ramach zawartej w 2008 roku umowy między Bombardierem i SAS -Group dotyczącej modernizacji floty ,estoński przewoźnik zakupi trzy samoloty CRJ900 ,które zostaną dostarczone na przełomie 2011-2012 roku .
Wraz z nowymi samolotami zmieni się struktura udziałów w Estonian Air do tej pory SAS był właścicielem 49%
udziałów ,rząd Estonii posiadał 34% udziałów ,właścicielem pozostałych udziałów jest norweska grupa inwestycyjna.SAS zgodził się na zmniejszenie udziałów do 10% w zamian za zobowiązanie rządu estońskiego do podwyższenia kapitału zakładowego przewoźnika.
CCA
CA
Callsign:Air China
Chiński narodowy przewoźnik zamówił cztery Boeingi 777-300ER.
Nowe samoloty zostaną dostarczone na przełomie 2013-2014 roku .Wartość transakcji wyceniana jest na 1,15mld dolarów .Nowe samoloty zasilać będą silniki General Electric GE90.Nowe maszyny zwiększą wydajność linii oraz zaspokoją rosnący popyt .Jest to kolejne w ciągu miesiąca zamówienie ze strony Air China , przewoźnik w wyniku opóźnień programu 787 ,postanowił zmienić złożone w 2005 roku zamówienie na 15 samolotów B787-8 na 15 sztuk B787-9 wartość transakcji to około 3,19 mld dolarów.
Pozdrawiam,Marek.
MAK102+K10D
UL867,UT708,UT710,UN869,UN871,UP733,KENIN-GOVEN
---------------------------
MAK102+K10D
UL867,UT708,UT710,UN869,UN871,UP733,KENIN-GOVEN
---------------------------
ECA
UI
Callsign:Eurocypria
CYP
CY
Callsign:Cyprus
Cypr - planowane połączenie przewoźników z problemami finansowym.
Cypryjski rząd przygotowuje studium wykonalności planu połączenia lotniczych przewoźników: Cyprus Airways i Eurocypria Airlines. Będące w 69% własnością państwa Cyprus Airways przyniosły w ciągu pół roku straty ponad 25,5mln euro.
Minister finansów Cypru,wyznaczył nowego wspólnego prezesa dla obu linii,który zobowiązał się do restrukturyzacji w jeden nowy podmiot ,tak aby zapobiec zapaści w obydwu liniach i sprawić ,że nowa spółka będzie rentowna i konkurencyjna.
Plan restrukturyzacji i połączenia linii zostanie przekazany Komisji Europejskiej do zatwierdzenia.
Flota Cyprus Airways składa się z dwóch samolotów typu Airbus A332, siedmiu samolotów A320 oraz trzech A319.
Europcypria, która w 1992 r. powstała jako spółka zależna Cyprus Airways, od pięciu lat jest własnością państwa, posiada sześć samolotów typu Boeing 737-800.
Pozdrawiam,Marek.
MAK102+K10D
UL867,UT708,UT710,UN869,UN871,UP733,KENIN-GOVEN
---------------------------
MAK102+K10D
UL867,UT708,UT710,UN869,UN871,UP733,KENIN-GOVEN
---------------------------
WAU
WU
Callsign:Wizzair Ukraine
Wizz Air Ukraine rozszerza swoją siatkę połączeń.
Otwierając dwa nowe kierunki: z Lwowa do Memmingen w Bawarii oraz z Kijowa do Sztokholmu Skavsta.
Nowe, uruchamiane od 18 grudnia 2010 połączenie Lwów - Memmingen, to kolejne połączenie z Lwowa po Dortmundzie i Wenecji Trevisto.
Na nowych trasach przewoźnik będzie operował dwa razy w tygodniu.
CAL
CI
Callsign: Dynasty
China Airlines dołączy do sojuszu SkyTeam.
Decyzję ogłoszono we wtorek 14 września 2010 roku.
Głównym celem China Airlines jest zwiększenie słabej obecnie siatki lotów do Europy. Jest to kolejna linia z Dalekiego Wschodu, która przystępuje do SkyTeam. W kwietniu list intencyjny w tej sprawie podpisał chiński przewoźnik China Eastern Airlines, a w czerwcu członkiem aliansu stały się Vietnam Airlines.
Do istniejących aktualnie w sieci SkyTeam 93 tras międzynarodowych, China Airlines wniosą cztery nowe.
Pozdrawiam,Marek.
MAK102+K10D
UL867,UT708,UT710,UN869,UN871,UP733,KENIN-GOVEN
---------------------------
MAK102+K10D
UL867,UT708,UT710,UN869,UN871,UP733,KENIN-GOVEN
---------------------------
ABW
RU
Callsign:Airbridge Cargo
Paryż- siódmą europejską destynacją AirBridgeCargo Airlines.
Nowe połączenie będzie obsługiwane dwa razy w tygodniu, przewoźnik będzie latał na lotnisko Charles de Gaulle z dwóch moskiewskich lotnisk Szeremietiewo i Domodiedowo .Loty na trasie Paryż-Moskwa zapewnią dogodne połączenie do transportu produktów odzieżowych i wyrobów farmaceutycznych do Rosji. Ponadto, umożliwią klientom we Francji dostęp do tętniącego życiem rynku w Chinach i innych miejsc w Azji za pośrednictwem huba linii ABC mieszczącego się na lotnisku Moskwa-Szeremietiewo.Nowe połączenie ,to kontynuacja planu ekspansji Grupy Volga -Dniepr i związana jest z powiększeniem floty ABC .
Dotychczas rosyjski przewoźnik cargo w regularnych rejsach latał na sześć europejskich lotnisk:Frankfurt, Amsterdam, Maastricht, Malmo, Saragossa i Mediolan.
XAX
D7
Callsign:Xanadu
Spekulacje na temat daty rozpoczęcia lotów do Paryża.
Według francuskiego dziennika "La Tribune" ,loty te miałyby się rozpocząć 31 października b.r. na lotnisko Paryż- Orly z częstotliwością dwóch lotów na tydzień.
Jednak dyrektor generalny linii dementuje te informacje mówiąc,że jest jeszcze za wcześnie na ustalenie daty i nie nastąpi to w tym roku dodając ,że przewoźnik prowadzi jeszcze rozmowy z władzami francuskimi dotyczące kwestii operacyjnych.
Według innych źródeł przytaczanych przez dziennik po dementi linii :
na podstawie zawartych dokumentów pomiędzy linią ,a francuskimi władzami loty te miałyby się rozpocząć w przyszłym roku z częstotliwością czterech razy na tydzień.
Przewoźnik w grudniu powiększy flotę o dwa nowe samoloty A330-300(reg.9M-XXG i 9M-XXH) , tym samym liczebność floty wzrośnie do 11 samolotów (9sztuk A333 i 2sztuki A340).
Pozdrawiam,Marek.
MAK102+K10D
UL867,UT708,UT710,UN869,UN871,UP733,KENIN-GOVEN
---------------------------
MAK102+K10D
UL867,UT708,UT710,UN869,UN871,UP733,KENIN-GOVEN
---------------------------
CRK
HX
Callsign:Bauchinia
Hong Kong Airlines pierwszym operatorem A330F w Azji Wschodniej.
Linia lotnicza podpisała długoterminową umowę na dzierżawę trzech maszyn Airbus A330-200F.
z globalnym leasingodawcą samolotów Aircastle Limited.
Trzy samoloty będą obsługiwać połączenia z Hongkongu na Bliski Wschód do Europy i Azji.
Dzięki nowym samolotom przewoźnik otworzy nową usługę przewozów towarowych ,która będzie uzupełnieniem szybko rozwijającej się siatki połączeń pasażerskich i pozwoli na budowę pozycji linii ,która ma ambicję stać się jednym z czołowych przewoźników w Azji.
A330-200F jest najmłodszym członkiem rodziny samolotów A330. Oferując najniższe koszty operacyjne w swojej kategorii. Jest zdolny do przewiezienia 65 ton ładunku na odległość 4000 nm / 7400 km lub 70 ton na odległość 3200 nm / 5900 km.
CPA
CX
Callsign:Cathay
Sfinalizowanie umowy zakupu A350XWB
Linie lotnicze Cathay Pacific Airways potwierdziły wcześniejszą deklarację zakupu 30 samolotów A350 XWB. Umowa zakupu została zawarta wczoraj w Hongkongu przez Tony Tylera dyrektora generalnego linii, a także Johna Leahy’ego, dyrektora operacyjnego Airbusa ds. klientów.
Wartość transakcji wynosi 7,3mld dolarów dostawy samolotów rozpoczną się w 2016 roku.
Samoloty będą zasilać silniki Roll-Royce Trent XWB-zapewniające najniższe koszty ,dzięki korzystnemu stosunkowi udźwigu do zasięgu , jednocześnie zapewniają wysoki poziom bezpieczeństwa i komfortu.
Tony Tyler powiedział:
"Linie Cathay Pacific zamierzają eksploatować nowe maszyny na różnych trasach w swojej siatce połączeń, głównie do obsługi bezpośrednich połączeń z Europą. Zaprojektowany od podstaw samolot będzie stanowił istotną zmianę pod względem efektywności poprzez redukcję kosztów operacyjnych. Spalając zdecydowanie mniej paliwa niż obecnie istniejące maszyny tej samej wielkości zapewnia,także mniejsza emisję związków węgla. Pasażerowie docenią szeroką kabinę, która oferuje najwyższe standardy w zakresie komfortu ,a także nowy wystrój wnętrza , szersze okna i najnowocześniejsze udogodnienia.Patrzymy na samolot ,który odgrywa kluczową rolę w umożliwieniu Cathay Pacific utrzymanie się w czołówce branży z jedną z najczystszych i najbardziej nowoczesnych flot na świecie. "
Ostatnio zmieniony 19 września 2010, 21:00 przez marecki, łącznie zmieniany 1 raz.
Pozdrawiam,Marek.
MAK102+K10D
UL867,UT708,UT710,UN869,UN871,UP733,KENIN-GOVEN
---------------------------
MAK102+K10D
UL867,UT708,UT710,UN869,UN871,UP733,KENIN-GOVEN
---------------------------
BOE
Callsign:Boeing
Rozpoczęto montaż 1000 egzemplarza 767.
Odbiorcą jubileuszowego samolotu ,będą linie lotnicze All Nippon Airways planowany termin dostawy samolotu to luty 2011roku i będzie to model 767-300ER.Do tej pory japoński przewoźnik przyjął dostawę 89 sztuk samolotów z rodzinny 767 .ANA była pierwszym zagranicznym użytkownikiem modelu 767 .Maszyna przypuszczalnie będzie nosiła rejestrację JA626A .Pojawiły się również spekulacje ,że wraz z odbiorem 1000 egzemplarza 767 linia odbierze pierwszego Boeinga 787.
Pod koniec lat siedemdziesiątych Boeing opracował koncepcję pary samolotów były to modele 757 oraz 767 o większej pojemności.
Prace nad prototypem rozpoczęto w lipcu 1978 roku. Projekt 767 od samego początku uwzględniał możliwość stosowania , różnych typów silników. Nabywca mógł wybierać pomiędzy produktami Pratt &Whitney (JT9D) i General Electric (CF6). Pierwszy 767-200 wystartował do dziewiczego lotu 26 września 1981 roku rejestracja maszyny N767BA .
Po okresie intensywnych testów , uzyskano certyfikat FAA i 19 sierpnia 1982 roku pierwszy egzemplarz z silnikami Pratt & Whitney (JT9D-7R4D) przekazano United Airlines. 30 września 1982 roku linie otrzymały samolot z silnikami General Electric (CF6).Pierwszy lot samolotu w wersji -200ER (o wydłużonym zasięgu)miał miejsce 6marca 1984roku ,a pierwsza dostawa w dniu 26marca 1984 do linii ElAl.
We wrześniu 1983 Boeing zapowiedział pracę nad modelem 767-300.Nowy płatowiec różnił się od serii 200 wydłużonym kadłubem. Poprzez wstawienie przed i za skrzydłem dwóch sekcji kadłuba o długości 3,07 m i 3,35 m uzyskano znacznie obszerniejszy samolot, bez konieczności wprowadzenia istotnych zmian w systemach pokładowych i całej konstrukcji.Pierwszy egzemplarz, z silnikami Pratt & Whitney, wystartował 30 stycznia 1986 roku rejestracja maszyny to N767S.
25 września 1986 roku Japan Airlines jako pierwsze odebrały nowy model ,który otrzymał rejestrację JA8236.
Pierwszy lot samolotu w wersji -300ER (o wydłużonym zasięgu)miał miejsce 9grudnia 1986 roku,a pierwsza dostawa 3 marca 1988roku do linii American Airlines.
W styczniu 1993 roku opracowano towarową wersja 767-300ER, oznaczona symbolem 767-300F. Wzmocniona podłoga górnego pokładu 767-300F przystosowana jest do przewozu 24 palet o wymiarach 235.5cm x 317.5cm , dolny pokład jest w stanie pomieścić 30 standardowych kontenerów LD-2 lub 15 LD-1 . Maksymalny udźwig handlowy wynosi 52,700 kg przy maksymalnej masie startowej 185,060 kg.
Pierwszy lot tej wersji odbył się 20 czerwca 1995 roku, a dostawa dla pierwszego klienta - firmy UPS , miała miejsce 12 października 1995 roku.
Ostatnim rozwinięciem modelu B767 jest wersja 400 nad którą prace rozpoczęto w 1997 roku . Maszyna ta jest przedłużoną wersją 300 ,mającą przeprojektowane skrzydła o większej rozpiętości . Wykorzystuje także elementy modelu 777 , z którego przeniesiono: awionikę ,podwozie, układ hamulcowy . Ta wersja jest oferowana tylko jako 400ER. Pierwszy lot Boeinga B767-400ER odbył się 9 października 1999, pierwszym odbiorcą nowego modelu były linie lotnicze Continental i Delta Air Lines-samoloty dostarczono w sierpniu 2000roku ,a pierwszy komercyjny lot wykonały linie lotnicze Continental 14 września 2000roku dwa tygodnie później Delta Air Lines .
E-767-zastosowanie 767 w roli Awacsa to wynik zamówienia japońskiego ministerstwa obrony złożonego na przełomie lat 80-90. Pierwotnie miały to być E-3, ale ponieważ zakończono budowę „bazy”, czyli Boeinga 707, w 1993 roku Boeing zaproponował Japonii AWACSa zbudowanego na bazie modelu 767-200.
Zabudowany w obracającym się talerzu radar AN/APV-2 może wykryć jednostki na morzu i w powietrzu w promieniu 320km.
KC-767 i 767J-został opracowany na bazie wersji -200ER na potrzeby USAF i miał zastąpić niektóre z najstarszych tankowców KC-135E.
Najdłuższy lot na 767 został wykonany 10 czerwca 1990 roku w locie dostawczym dla linii Royal Brunei z Seattle do Nairobi pokonana odległość to 14890km w czasie 17godzin i 51 minut rekordowy przelot wykonał 767-200ER.
Wzrośnie tempo produkcji modelu 737NG.
W drugim kwartale 2013 roku wzrośnie tempo produkcji modelu 737NG do 38 samolotów mięsięcznie.
Decyzja ta została podjęta w kilka miesięcy po ogłoszeniu zwiększenia tempa produkcji do 31-35sztuk samolotów miesięcznie w 2012roku. Kluczowym czynnikiem decydującym o zwiększeniu tempa produkcji jest zwiększone zapotrzebowanie na samolot tej wielkości .Boeing posiada ponad 2000 zaległych zamówień na samoloty z serii 737 NG.
Długoterminowa prognoza Boeinga dotycząca wielkości ruchu lotniczego oraz zapotrzebowania rynku na samoloty , przewiduje zapotrzebowanie na ponad 21000 wąskokadłubowych samolotów w ciągu najbliższych 20 lat.
Ostatnio zmieniony 19 września 2010, 23:23 przez marecki, łącznie zmieniany 2 razy.
Pozdrawiam,Marek.
MAK102+K10D
UL867,UT708,UT710,UN869,UN871,UP733,KENIN-GOVEN
---------------------------
MAK102+K10D
UL867,UT708,UT710,UN869,UN871,UP733,KENIN-GOVEN
---------------------------
ACX
Callsign:Loadmaster
Czwarty 747-400F we flocie .
11 września 2010 roku w locie dostawczym z Amsterdamu do Hahn -gdzie mieści się baza przewoźnika ,przyleciał kolejny 744F .Samolot jest w wersji (412BCF) jest to kolejny samolot którego poprzednim użytkownikiem były linie lotnicze Martinair ,maszyna jest leasingowana od Guggenheim Aviation i ma rejestrację D-ACGD.
http://www.planepictures.net/netshow.php?id=978106
ETD
EY
Callsign:Etihad
Drugi A330-200F zasilił flotę przewoźnika .
17 wrzesień to data dostarczenia drugiego egzemplarza A332F maszynę dostarczono z Tuluzy do Abu Dhabi .
Przewoźnik ze Zjednoczonych Emiratów Arabskich jest pierwszym użytkownikiem najnowszego samolotu z rodziny A330 .Samolot ma rejestrację A6-DCB
http://www.planepictures.net/netshow.php?id=979803
Pozdrawiam,Marek.
MAK102+K10D
UL867,UT708,UT710,UN869,UN871,UP733,KENIN-GOVEN
---------------------------
MAK102+K10D
UL867,UT708,UT710,UN869,UN871,UP733,KENIN-GOVEN
---------------------------
- knx08
- Moderator
- Posty: 1040
- Rejestracja: 20 października 2008, 12:34
- Obserwuję: L980, M70, N744, N133, M863, Q99, N983 + skróty
- Lokalizacja: Rzeczyca
Kolejną maszyną noszącą nowe malowanie, będzie Boeing 777-300 ER, który otrzyma rejestrację TC-JJE (na zdjęciu jeszcze niepomalowany egzemplarz, po serii testów i pierwszym locie trafi na malowanie do Portland);marecki pisze:
THY
TK
Callsign:Turkish
Nowe odświeżone malowanie na nowym Airbusie A330-300.
http://paineairport.com/kpae3158.htm
Pierwsza maszyna linii Bulgaria Air, Airbus 319-112, o rejestracji LZ-FBB, otrzymała nowe malowanie;
http://www.skyliner-aviation.de/viewpho ... picid=6703
Pozdrawiam, Emil.
Canon EOS 7D Mark II, Canon PS A590 IS + ZRT460M, Synta 8/1200, Sky-Watcher MAK127/1500 "Hans der Jäger", Tamron 70-300 SP VC USD, Tamron 100-400 F/4.5-6.3 Di VC USD.
https://www.jetphotos.com/photographer/127726/photos
Canon EOS 7D Mark II, Canon PS A590 IS + ZRT460M, Synta 8/1200, Sky-Watcher MAK127/1500 "Hans der Jäger", Tamron 70-300 SP VC USD, Tamron 100-400 F/4.5-6.3 Di VC USD.
https://www.jetphotos.com/photographer/127726/photos
- knx08
- Moderator
- Posty: 1040
- Rejestracja: 20 października 2008, 12:34
- Obserwuję: L980, M70, N744, N133, M863, Q99, N983 + skróty
- Lokalizacja: Rzeczyca
Kolejną maszyną noszącą nowe malowanie, będzie Boeing 777-300 ER, który otrzyma rejestrację TC-JJE (na zdjęciu jeszcze niepomalowany egzemplarz, po serii testów i pierwszym locie trafi na malowanie do Portland);marecki pisze:
THY
TK
Callsign:Turkish
Nowe odświeżone malowanie na nowym Airbusie A330-300.
http://paineairport.com/kpae3158.htm
Pierwsza maszyna linii Bulgaria Air, Airbus 319-112, o rejestracji LZ-FBB, otrzymała nowe malowanie.
http://www.skyliner-aviation.de/viewpho ... picid=6703
Pozdrawiam, Emil.
Canon EOS 7D Mark II, Canon PS A590 IS + ZRT460M, Synta 8/1200, Sky-Watcher MAK127/1500 "Hans der Jäger", Tamron 70-300 SP VC USD, Tamron 100-400 F/4.5-6.3 Di VC USD.
https://www.jetphotos.com/photographer/127726/photos
Canon EOS 7D Mark II, Canon PS A590 IS + ZRT460M, Synta 8/1200, Sky-Watcher MAK127/1500 "Hans der Jäger", Tamron 70-300 SP VC USD, Tamron 100-400 F/4.5-6.3 Di VC USD.
https://www.jetphotos.com/photographer/127726/photos
- knx08
- Moderator
- Posty: 1040
- Rejestracja: 20 października 2008, 12:34
- Obserwuję: L980, M70, N744, N133, M863, Q99, N983 + skróty
- Lokalizacja: Rzeczyca
Pierwszy A330-200 F dla Turkish Airlines. Maszyna będzie nosiła rejestrację TC-JDO.
http://www.skyliner-aviation.de/viewpho ... picid=6725
http://www.skyliner-aviation.de/viewpho ... picid=6725
Pozdrawiam, Emil.
Canon EOS 7D Mark II, Canon PS A590 IS + ZRT460M, Synta 8/1200, Sky-Watcher MAK127/1500 "Hans der Jäger", Tamron 70-300 SP VC USD, Tamron 100-400 F/4.5-6.3 Di VC USD.
https://www.jetphotos.com/photographer/127726/photos
Canon EOS 7D Mark II, Canon PS A590 IS + ZRT460M, Synta 8/1200, Sky-Watcher MAK127/1500 "Hans der Jäger", Tamron 70-300 SP VC USD, Tamron 100-400 F/4.5-6.3 Di VC USD.
https://www.jetphotos.com/photographer/127726/photos
ZRT460/457M