2012 - PAŹDZIERNIK | LISTOPAD | GRUDZIEŃ

Zapraszamy do dyskusji na temat nowych samolotów, malowań, linii, tras, lotnisk itp...
Awatar użytkownika
RafalBel
Donator
Posty: 1298
Rejestracja: 12 października 2010, 20:27
Obserwuję: L980, M860,L999, BABKO/MEBAN-BIGLU, TOSPO-BABKO, GOTIX-ROE,
Lokalizacja: Warszawa/Bełżyce

Wczoraj (11.10) ukazały się zdjęcia drugiego B787 w barwach PLL LOT. Dreamliner opuścił lakiernie, w której otrzymał pełne barwy przewoźnika.
Drugi Dreamliner dla naszego przewoźnika to samolot o oznaczeniu LN78/ZA271. Boeing otrzymał polskie znaki rejestracyjne SP-LRB. Obecnie trwają przygotowania maszyny do pierwszego lotu testowego.
Natomiast pierwszy Boeing 787 dla PLL LOT o oznaczeniu LN61/ZA270 i rejestracji SP-LRA już niebawem odbędzie swój pierwszy lot testowy.

Władze Portu Lotniczego Lublin poinformowały o zakończeniu wszystkich prac związanych z budową lotniska. Obecnie trwają procedury odbiorcze, po których nastąpi wielkie otwarcie portu.
Miałem ostatnio być okazję bliżej portu i potwierdzam, że robi spore wrażenie ;-)

Jeszcze tylko do końca marca Lufthansa będzie operować na nowojorskie lotnisko JFK na A388. Od nowego rozkładu połączenie będzie obsługiwał poczciwy 747 w klasycznej wersji 400. Czyżby spadek zainteresowania na trasie FRA-JFK ?

Za pięć lat w Pekinie powstanie nowy port lotniczy. Będzie to największe lotnisko na świecie. Plany portu o przepustowości 130 mln pasażerów rocznie pokazała dziś holenderska firma NACO.
Istniejące lotnisko w stolicy Chin, położone na północny-wschód od centrum miasta, obsługuje obecnie ponad 77 mln pasażerów rocznie. Jest to drugi najbardziej ruchliwy port lotniczy na świecie. Pomimo zbudowania terminala 3 przez igrzyskami olimpijskimi w Pekinie w 2008 r., lotnisko zbliża się do granic przepustowości.

Linie lotnicze SAS zwiększają na zimę częstotliwość lotów między Wrocławiem a Kopenhagą. Od 28 października 2012 roku skandynawski przewoźnik będzie realizował dwa rejsy dziennie między stolicą Dolnego Śląska a Danią.

Obrazek

Obrazek
Canon EOS 7D Mark II / EOS 7D+Synta 8" + Powermate TeleVue 2x + Tamron 150-600 VC USD G2 + Canon 70-300 IS II USM
Awatar użytkownika
Rasog
Posty: 807
Rejestracja: 06 lutego 2007, 03:59
Lokalizacja: Dębica

Obrazek

Ukraińskie linie lotnicze w dniu 29 grudnia złożyły do kijowskiego sądu wniosek o upadłość, który
w pierwszych dniach stycznia orzekł o zapoczątkowaniu procedury upadłościowej.

Powodem takiej decyzji linii są ogromne długi spółki, szacowane na 4 270 mln hrywn, podczas gdy jej wartość wynosi tylko 1 427 mln hrywn. W związku z tym pokrycie pełnego zadłużenia jest niemożliwe.

Następne posiedzenie w tej sprawie odbędzie się 23 stycznia br.

*- http://dlapilota.pl/wiadomosci/dlapilot ... -bankrutem
Awatar użytkownika
Rasog
Posty: 807
Rejestracja: 06 lutego 2007, 03:59
Lokalizacja: Dębica

Rasog pisze:Obrazek

Ukraińskie linie lotnicze w dniu 29 grudnia złożyły do kijowskiego sądu wniosek o upadłość, który
w pierwszych dniach stycznia orzekł o zapoczątkowaniu procedury upadłościowej.

Powodem takiej decyzji linii są ogromne długi spółki, szacowane na 4 270 mln hrywn, podczas gdy jej wartość wynosi tylko 1 427 mln hrywn. W związku z tym pokrycie pełnego zadłużenia jest niemożliwe.

Następne posiedzenie w tej sprawie odbędzie się 23 stycznia br.

*- http://dlapilota.pl/wiadomosci/dlapilot ... -bankrutem
Ciąg dalszy problemów Aerosvit:

W miniony piątek 4 stycznia o godzinie 17 Port Lotniczy Chopina podjął decyzję o aresztowaniu samolotu Boeing 737, należącego do ukraińskich linii lotniczych Aerosvit. Powodem zatrzymania maszyny były zaległości finansowe przewoźnika wobec lotniska.
ODPOWIEDZ