Wczoraj (11.10) ukazały się zdjęcia drugiego B787 w barwach PLL LOT. Dreamliner opuścił lakiernie, w której otrzymał pełne barwy przewoźnika.
Drugi Dreamliner dla naszego przewoźnika to samolot o oznaczeniu LN78/ZA271. Boeing otrzymał polskie znaki rejestracyjne SP-LRB. Obecnie trwają przygotowania maszyny do pierwszego lotu testowego.
Natomiast pierwszy Boeing 787 dla PLL LOT o oznaczeniu LN61/ZA270 i rejestracji SP-LRA już niebawem odbędzie swój pierwszy lot testowy.
Władze Portu Lotniczego Lublin poinformowały o zakończeniu wszystkich prac związanych z budową lotniska. Obecnie trwają procedury odbiorcze, po których nastąpi wielkie otwarcie portu.
Miałem ostatnio być okazję bliżej portu i potwierdzam, że robi spore wrażenie
Jeszcze tylko do końca marca Lufthansa będzie operować na nowojorskie lotnisko JFK na A388. Od nowego rozkładu połączenie będzie obsługiwał poczciwy 747 w klasycznej wersji 400. Czyżby spadek zainteresowania na trasie FRA-JFK ?
Za pięć lat w Pekinie powstanie nowy port lotniczy. Będzie to największe lotnisko na świecie. Plany portu o przepustowości 130 mln pasażerów rocznie pokazała dziś holenderska firma NACO.
Istniejące lotnisko w stolicy Chin, położone na północny-wschód od centrum miasta, obsługuje obecnie ponad 77 mln pasażerów rocznie. Jest to drugi najbardziej ruchliwy port lotniczy na świecie. Pomimo zbudowania terminala 3 przez igrzyskami olimpijskimi w Pekinie w 2008 r., lotnisko zbliża się do granic przepustowości.
Linie lotnicze SAS zwiększają na zimę częstotliwość lotów między Wrocławiem a Kopenhagą. Od 28 października 2012 roku skandynawski przewoźnik będzie realizował dwa rejsy dziennie między stolicą Dolnego Śląska a Danią.
2012 - PAŹDZIERNIK | LISTOPAD | GRUDZIEŃ
Ukraińskie linie lotnicze w dniu 29 grudnia złożyły do kijowskiego sądu wniosek o upadłość, który
w pierwszych dniach stycznia orzekł o zapoczątkowaniu procedury upadłościowej.
Powodem takiej decyzji linii są ogromne długi spółki, szacowane na 4 270 mln hrywn, podczas gdy jej wartość wynosi tylko 1 427 mln hrywn. W związku z tym pokrycie pełnego zadłużenia jest niemożliwe.
Następne posiedzenie w tej sprawie odbędzie się 23 stycznia br.
*- http://dlapilota.pl/wiadomosci/dlapilot ... -bankrutem
Ciąg dalszy problemów Aerosvit:Rasog pisze:
Ukraińskie linie lotnicze w dniu 29 grudnia złożyły do kijowskiego sądu wniosek o upadłość, który
w pierwszych dniach stycznia orzekł o zapoczątkowaniu procedury upadłościowej.
Powodem takiej decyzji linii są ogromne długi spółki, szacowane na 4 270 mln hrywn, podczas gdy jej wartość wynosi tylko 1 427 mln hrywn. W związku z tym pokrycie pełnego zadłużenia jest niemożliwe.
Następne posiedzenie w tej sprawie odbędzie się 23 stycznia br.
*- http://dlapilota.pl/wiadomosci/dlapilot ... -bankrutem
W miniony piątek 4 stycznia o godzinie 17 Port Lotniczy Chopina podjął decyzję o aresztowaniu samolotu Boeing 737, należącego do ukraińskich linii lotniczych Aerosvit. Powodem zatrzymania maszyny były zaległości finansowe przewoźnika wobec lotniska.