2014 STYCZEŃ | LUTY | MARZEC
- RafalBel
- Donator
- Posty: 1298
- Rejestracja: 12 października 2010, 20:27
- Obserwuję: L980, M860,L999, BABKO/MEBAN-BIGLU, TOSPO-BABKO, GOTIX-ROE,
- Lokalizacja: Warszawa/Bełżyce
Linia Aerofłot odebrała wczoraj (10.02) w Tuluzie Airbusa A320 (VQ-BRV) wyposażonego w nowe końcówki skrzydeł - sharklety. Nowa maszyna zostanie przebazowana do Moskwy skąd wkrótce rozpocznie loty z pasażerami. Do końca tego roku przewoźnik odbierze kolejnych sześć takich samolotów.
W ubiegłym tygodniu na lotnisku we Frankfurcie wylądował kolejny Boeing 747-8 Intercontinental dla Lufthansy. Jest to już 10. maszyna tego typu w barwach niemieckiego przewoźnika. Nowy Jumbo Jet otrzymał rejestrację D-ABYL (LN 1492), a na pokład zabiera 362 pasażerów: ośmiu w klasie pierwszej, 92 w nowej klasie biznes oraz 262 w ekonomicznej. Warto dodać, że taką samą rejestrację posiadał 747-230B, którego dostarczono 2 marca 1978 roku do niemieckiej linii.
Przedstawiciele Boeinga przekonywali w Warszawie, że ich najsłynniejszy ostatnio model - 787 - to wciąż najbardziej komfortowy i najnowocześniejszy samolot świata. Mimo usterek powtarzających się na całym świecie polski LOT chwali maszynę, podkreślając, że dzięki mniejszemu zużyciu paliwa w tym modelu od końca 2012 roku zaoszczędził już 17,5 mln zł.
- RafalBel
- Donator
- Posty: 1298
- Rejestracja: 12 października 2010, 20:27
- Obserwuję: L980, M860,L999, BABKO/MEBAN-BIGLU, TOSPO-BABKO, GOTIX-ROE,
- Lokalizacja: Warszawa/Bełżyce
Od 1 czerwca 2014 roku Emirates wprowadzi do obsługi trasy pomiędzy Warszawą a Dubajem większy samolot - dwuklasowy Boeing 777-200, zabierający na pokład 346 pasażerów. W październiku na miesiąc powróci A330-200. A od 26 października Emirates operować będzie Boeingiem 777 w wersji -300ER.
Indonezyjskie linie Garuda Indonesia zostały pełnoprawnym członkiem sojuszu SkyTeam. Przewoźnik jest 20. linią zrzeszoną w tym aliansie. Wstąpienie linii do sojuszu wzbogaca jego ofertę o 30 miast.
Obecnie flota przewoźnika składa się ze 111 samolotów: 18 Airbusów A330, 73 Boeingów 737, dwóch B747-400, czterech B777-300ER, 12 Bombardierów CRJ1000 NextGen oraz dwóch ATR-ów 72-600.
W lutym w porcie lotniczym Lublin odprawionych zostało 12 264 pasażerów. Stanowi to 15 proc. wzrost w porównaniu do lutego 2013 roku, kiedy lubelskie lotnisko obsłużyło 10 623 podróżnych. Przez dwa pierwsze miesiące bieżącego roku port lotniczy w Lublinie odprawił w sumie 25,5 tys. pasażerów. To 17 proc. więcej w porównaniu do analogicznego okresu w 2013 roku.
Indonezyjskie linie Garuda Indonesia zostały pełnoprawnym członkiem sojuszu SkyTeam. Przewoźnik jest 20. linią zrzeszoną w tym aliansie. Wstąpienie linii do sojuszu wzbogaca jego ofertę o 30 miast.
Obecnie flota przewoźnika składa się ze 111 samolotów: 18 Airbusów A330, 73 Boeingów 737, dwóch B747-400, czterech B777-300ER, 12 Bombardierów CRJ1000 NextGen oraz dwóch ATR-ów 72-600.
W lutym w porcie lotniczym Lublin odprawionych zostało 12 264 pasażerów. Stanowi to 15 proc. wzrost w porównaniu do lutego 2013 roku, kiedy lubelskie lotnisko obsłużyło 10 623 podróżnych. Przez dwa pierwsze miesiące bieżącego roku port lotniczy w Lublinie odprawił w sumie 25,5 tys. pasażerów. To 17 proc. więcej w porównaniu do analogicznego okresu w 2013 roku.
UTA
UT
Callsign:Utair
A321 Sharklets dołączył do floty przewoźnika.
W dniu 18 lutego br. został dostarczony pierwszy Airbus A321 wyposażony w sharklety o rejestracji VQ-BRT. Samolot jest piątym A321 ,który został dostarczony przewoźnikowi .Przed końcem roku planowana jest dostawa siedmiu kolejnych maszyn tego typu z zamówionych dwudziestu -(Farnborough Airshow 2012).
Samolot jest w konfiguracji jednoklasowej z 220-miejscami pasażerskimi.
UTair jest członkiem UTair Group, która obejmuje również linie lotnicze UTair-Express i UTair-Ukraina, a także kilku operatorów śmigłowców w Rosji i innych krajach. Flota Grupy obejmuje 160 samolotów i 350 śmigłowców.
TUA
T5
Callsign:Turkmenistan
Drugi Boeing 777-200LR we flocie przewoźnika .
Jeszcze prawdopodobnie w tym miesiącu Turkmenistan Airlines odbierze drugi egzemplarz Boeinga 777-200 w wersji LR.Maszyna będzie miała rejestrację EZ-A778.
Przewoźnik jeszcze w tym roku rozpocznie oferowanie lotów długodystansowych. Rozważane są destynacje do Hanoi i Toronto.
SMJ
Z3
Trzeci MD-11F we flocie.
Pod koniec przyszłego miesiąca do służby we flocie przewoźnika dołączy trzeci egzemplarz samolotu MD-11F.Maszyna będzie nosiła rejestrację Z-BVT .Obecnie samolot przechodzi przegląd C w Dżakarcie .
Przewoźnik planuje pozyskać kolejne dwie maszyny .
Pozdrawiam,Marek.
MAK102+K10D
UL867,UT708,UT710,UN869,UN871,UP733,KENIN-GOVEN
---------------------------
MAK102+K10D
UL867,UT708,UT710,UN869,UN871,UP733,KENIN-GOVEN
---------------------------
Michelin dostawcą opon do 737Max.
Francuski producent został wybrany na wyłącznego dostawcę opon ,które będą montowane w nowych Boeingach 737MAX w wersji 7 i 8.
Ogumienie które będzie montowane w samolotach to opona radialna wykonana w technologi NZG ((Near Zero Growth).
Opony NZG zostały opracowane w 2001 roku przez Michelin w następstwie wypadku samolotu Concorde w dniu 25 lipca 2000 roku.Technologia radialna NZG (Near Zero Growth) została stworzona w wyniku połączenia rozwiązań technologii radialnej i wykorzystaniu w konstrukcji opony bardzo wytrzymałego kordu kompozytowego wykonanego z nylonu oraz włókien aramidowych.Kord redukuje wzrost obwodu opony (występujący przy sile odśrodkowej jaka wytwarza się przy dużych obrotach koła podczas startu samolotu) do mniej niż 3%, przy 8% w oponie nylonowo radialnej i 12% w standardowej oponie
Dzięki takiemu rozwiązaniu opony ulegają mniejszym naprężeniom przez co, są bardziej odporne na uderzenia i uszkodzenia mechaniczne, mają dłuższą żywotność oraz są mniej podatne na odkształcenia struktury.
Zwiększona wytrzymałość na ścieranie umożliwia rzadszą zmianę opon-co ogranicza czas niezbędny do serwisowania samolotu.
W stosunku do tradycyjnej opony, oszczędność masy wynosi ok. 20%.
Loty testowe A350-900 MSN002 .
Przez najbliższe 2-tygodnie prototyp A350XWB MSN002 będzie przechodził obszerny program testów kabiny pasażerskiej .Loty testowe będą odbywały się z lotniska Hamburg-Finkenwerder.
Maszyna przyleciała w dniu wczorajszym z Tuluzy i wylądowała o 14:30 na fabrycznym lotnisku Airbusa XWF -Hamburg-Finkenwerder -Callsign:AIB01CF Hex:380ADA.
Samolot ma w pełni wyposażone wnętrze (fotele ,kuchnie ,toalety) ,ale nie w konfiguracji oferowanej liniom lotniczym..
Podczas lotów testowych będzie badanych wiele systemów w kabinie takich jak :klimatyzacja ,zasilanie kuchni ,miejsca zasilania elektroniki konsumenckiej.
Francuski producent został wybrany na wyłącznego dostawcę opon ,które będą montowane w nowych Boeingach 737MAX w wersji 7 i 8.
Ogumienie które będzie montowane w samolotach to opona radialna wykonana w technologi NZG ((Near Zero Growth).
Opony NZG zostały opracowane w 2001 roku przez Michelin w następstwie wypadku samolotu Concorde w dniu 25 lipca 2000 roku.Technologia radialna NZG (Near Zero Growth) została stworzona w wyniku połączenia rozwiązań technologii radialnej i wykorzystaniu w konstrukcji opony bardzo wytrzymałego kordu kompozytowego wykonanego z nylonu oraz włókien aramidowych.Kord redukuje wzrost obwodu opony (występujący przy sile odśrodkowej jaka wytwarza się przy dużych obrotach koła podczas startu samolotu) do mniej niż 3%, przy 8% w oponie nylonowo radialnej i 12% w standardowej oponie
Dzięki takiemu rozwiązaniu opony ulegają mniejszym naprężeniom przez co, są bardziej odporne na uderzenia i uszkodzenia mechaniczne, mają dłuższą żywotność oraz są mniej podatne na odkształcenia struktury.
Zwiększona wytrzymałość na ścieranie umożliwia rzadszą zmianę opon-co ogranicza czas niezbędny do serwisowania samolotu.
W stosunku do tradycyjnej opony, oszczędność masy wynosi ok. 20%.
Loty testowe A350-900 MSN002 .
Przez najbliższe 2-tygodnie prototyp A350XWB MSN002 będzie przechodził obszerny program testów kabiny pasażerskiej .Loty testowe będą odbywały się z lotniska Hamburg-Finkenwerder.
Maszyna przyleciała w dniu wczorajszym z Tuluzy i wylądowała o 14:30 na fabrycznym lotnisku Airbusa XWF -Hamburg-Finkenwerder -Callsign:AIB01CF Hex:380ADA.
Samolot ma w pełni wyposażone wnętrze (fotele ,kuchnie ,toalety) ,ale nie w konfiguracji oferowanej liniom lotniczym..
Podczas lotów testowych będzie badanych wiele systemów w kabinie takich jak :klimatyzacja ,zasilanie kuchni ,miejsca zasilania elektroniki konsumenckiej.
Pozdrawiam,Marek.
MAK102+K10D
UL867,UT708,UT710,UN869,UN871,UP733,KENIN-GOVEN
---------------------------
MAK102+K10D
UL867,UT708,UT710,UN869,UN871,UP733,KENIN-GOVEN
---------------------------