Cześć,
zobaczyłem chwilę temu na radarze, że w moją stronę zmierza KC10 i ciągle trzyma FL190, zatem na 99,9% lecą koło niego myśliwce do USA. Niedawno uciekł mi żółty B744F Centurion w locie do AMS, więc nadzieje były małe. Lecz chmury dawały minimalną szanse na zaobserwowanie tego przelotu. Wyszedłem na zewnątrz i zobaczyłem KC10, a obok kilka sztuk w małej dziurze. Szybka kalkulacja, że na odlocie może uda się coś złapać. Poniżej efekt baardzo dalekiego ujęcia. Leciało ich w sumie 6 szt. Wyglądają trochę na A-10 Thunderbolt II, ale wątpię, że to one.
USAF, CLEAN21, 84-0187, KC10, FL190, G10:46 - na zachód
ps. Teraz na całej trasie przelotu bez problemu można byłoby je złapać
Samoloty na wys. przelotowych nad innymi krajami - 2014
- vader
- Administrator
- Posty: 2864
- Rejestracja: 13 stycznia 2008, 11:33
- Obserwuję: niebo :)
- Lokalizacja: Wieliczka
- Kontakt:
Dzisiejsze dwie niespodzianki. Ledwo co wstałem, a LAN Cargo był tuż tuż. A Centurion troszkę mnie zaskoczył, bo spodziewałem się żółtego Jumbo Jeta
LAN Cargo, LCO1505, MIA-AMS, N776LA, B77L, FL360, GISBO-CLN, G8:34
Centurion Cargo, CWC4852, MIA-AMS, N903AR, B744F, FL380, GIBSO-CLN, G14:28
pozdrawiam
LAN Cargo, LCO1505, MIA-AMS, N776LA, B77L, FL360, GISBO-CLN, G8:34
Centurion Cargo, CWC4852, MIA-AMS, N903AR, B744F, FL380, GIBSO-CLN, G14:28
pozdrawiam
- vader
- Administrator
- Posty: 2864
- Rejestracja: 13 stycznia 2008, 11:33
- Obserwuję: niebo :)
- Lokalizacja: Wieliczka
- Kontakt:
Cześć,
jak niektórzy wiedzą, w ostatnią niedzielę 08.06 w bazie RAF Fairford wylądowały dwie sztuki Northrop B-2 Spirit: 82-1069 oraz 93-1088 jako DEATH11 i DEATH12 (Dzięki Gryni za info!). Ostatnio narzekałem na czacie, że B-2 pojawiał się u mnie od niedzieli, a dopiero w środę się o tym dowiedziałem. Dobijająca wiadomość...
Wczoraj, przed południem wróciły do RAF Fairford, po 20 godzinnej misji, więc nie spodziewałem się ich w mojej okolicy. Natomiast dziś na przerwie w pracy doczytałem, że jeden z B-2, SPIRIT01 jest właśnie tankowany w strefie AARA10. Srogie myśli przeszły mi przez głowę...
Wracając z pracy spojrzałem znów na brytyjskie forum o lotnictwie militarnym. Pojawiła się tam informacja, że ponownie B-2 jest tankowany w strefie AARA10W nad Kornwalią. Wróciłem na mieszkanie i rzeczywiście 2xK35R krążyły nad tamtą okolicę. Dokładnie QID69, 59-1492 oraz QID51, 64-14830. Śledziłem je na PlanePlotter oraz forum, gdzie użytkownicy nasłuchują i piszą trasę przelotu. Po około 40 minutach K35R zaczęły lecieć do mnie. Wybiegłem z teleskopem oraz lornetką na mocno oświetlony ogródek i czekałem, mając nadzieję na końcówkę tankowania. Przeczesywałem lornetką i gołym wzrokiem rejon nieba, gdzie zazwyczaj pojawiają się K35R lecąc do brytyjskich baz. Niestety słyszałem wyłącznie odgłos ich silników. Trochę się zmartwiłem, lecz jak to mam w zwyczaju, czekam parę minut dłużej i ciągle obserwuje niebo. Wtem od strony Słońca, blisko zenitu ledwo co wypatrzyłem B2! Mogę się założyć, że miałem oczy jak 5 złoty
Dorwałem teleskop i czułem, że poziom adrenaliny szybko poszedł w górę. W chwili, gdy zobaczyłem go w wizjerze, mogłem zapomnieć o jakimkolwiek sensownym wyostrzeniu. Więc zacząłem robić zdjęcia Dźwięk ma bardzo specyficzny, jak wojskowe samoloty odrzutowe, ale mocno przytłumiony.
USAF, SPIRIT02, 82-1069 (Spirit of Indiana), B2, FL240 lecący na NE, G15:15
Pozdrawiam!
ps. podobno piątek 13-tego jest pechowy
jak niektórzy wiedzą, w ostatnią niedzielę 08.06 w bazie RAF Fairford wylądowały dwie sztuki Northrop B-2 Spirit: 82-1069 oraz 93-1088 jako DEATH11 i DEATH12 (Dzięki Gryni za info!). Ostatnio narzekałem na czacie, że B-2 pojawiał się u mnie od niedzieli, a dopiero w środę się o tym dowiedziałem. Dobijająca wiadomość...
Wczoraj, przed południem wróciły do RAF Fairford, po 20 godzinnej misji, więc nie spodziewałem się ich w mojej okolicy. Natomiast dziś na przerwie w pracy doczytałem, że jeden z B-2, SPIRIT01 jest właśnie tankowany w strefie AARA10. Srogie myśli przeszły mi przez głowę...
Wracając z pracy spojrzałem znów na brytyjskie forum o lotnictwie militarnym. Pojawiła się tam informacja, że ponownie B-2 jest tankowany w strefie AARA10W nad Kornwalią. Wróciłem na mieszkanie i rzeczywiście 2xK35R krążyły nad tamtą okolicę. Dokładnie QID69, 59-1492 oraz QID51, 64-14830. Śledziłem je na PlanePlotter oraz forum, gdzie użytkownicy nasłuchują i piszą trasę przelotu. Po około 40 minutach K35R zaczęły lecieć do mnie. Wybiegłem z teleskopem oraz lornetką na mocno oświetlony ogródek i czekałem, mając nadzieję na końcówkę tankowania. Przeczesywałem lornetką i gołym wzrokiem rejon nieba, gdzie zazwyczaj pojawiają się K35R lecąc do brytyjskich baz. Niestety słyszałem wyłącznie odgłos ich silników. Trochę się zmartwiłem, lecz jak to mam w zwyczaju, czekam parę minut dłużej i ciągle obserwuje niebo. Wtem od strony Słońca, blisko zenitu ledwo co wypatrzyłem B2! Mogę się założyć, że miałem oczy jak 5 złoty
Dorwałem teleskop i czułem, że poziom adrenaliny szybko poszedł w górę. W chwili, gdy zobaczyłem go w wizjerze, mogłem zapomnieć o jakimkolwiek sensownym wyostrzeniu. Więc zacząłem robić zdjęcia Dźwięk ma bardzo specyficzny, jak wojskowe samoloty odrzutowe, ale mocno przytłumiony.
USAF, SPIRIT02, 82-1069 (Spirit of Indiana), B2, FL240 lecący na NE, G15:15
Pozdrawiam!
ps. podobno piątek 13-tego jest pechowy
- knx08
- Moderator
- Posty: 1040
- Rejestracja: 20 października 2008, 12:34
- Obserwuję: L980, M70, N744, N133, M863, Q99, N983 + skróty
- Lokalizacja: Rzeczyca
Bardzo pechowy, ale w Polsce. U nas chmury i leje... Pozamiatałeś panieps. podobno piątek 13-tego jest pechowy
Pozdrawiam, Emil.
Canon EOS 7D Mark II, Canon PS A590 IS + ZRT460M, Synta 8/1200, Sky-Watcher MAK127/1500 "Hans der Jäger", Tamron 70-300 SP VC USD, Tamron 100-400 F/4.5-6.3 Di VC USD.
https://www.jetphotos.com/photographer/127726/photos
Canon EOS 7D Mark II, Canon PS A590 IS + ZRT460M, Synta 8/1200, Sky-Watcher MAK127/1500 "Hans der Jäger", Tamron 70-300 SP VC USD, Tamron 100-400 F/4.5-6.3 Di VC USD.
https://www.jetphotos.com/photographer/127726/photos
Super opis Vader! Sztuka jest sztuka i to się liczy. Wyczekałeś na pozycji i los się odwdzięczył. Gratulacje i czekam na fotki z tankowania, takie jak były niedawno w shotboxie
Grzegorz Tuszyński
www.grztus.pl
www.grztus.pl
Jeeeeee!! Pierwszy duch na forum Gratuluje! Jestem z Ciebie dumny Bracie Polaku
- vader
- Administrator
- Posty: 2864
- Rejestracja: 13 stycznia 2008, 11:33
- Obserwuję: niebo :)
- Lokalizacja: Wieliczka
- Kontakt:
Gryni, tak właśnie słyszałem, że mają być tylko do niedzieli. W tym, że jutro wybieram się na 2 dni pod namiot do Walii. Wezmę sprzęt ze sobą i będę mocno wypatrywać. Może się uda capnąć B52, które w tamtym rejonie latają. Z tego co widziałem B2 w rejon, w który się wybieram raczej się nie pojawiał. Ale kto wie
Informacyjnie SPIRIT02 poleciał ode mnie w okolice Londynu, wtem na północ. Okrążył Szkocję i wylądował w Fairford.
Z tego co również doczytałem poranny SPIRIT01, to był ten sam co popołudniowy SPIRIT02. Samolot wylądował i na włączonych silnikach została wymieniona załoga.
Oczywiście dzięki za miłe słowa, ciągle mam przed oczami tą charakterystyczną sylwetkę!
Informacyjnie SPIRIT02 poleciał ode mnie w okolice Londynu, wtem na północ. Okrążył Szkocję i wylądował w Fairford.
Z tego co również doczytałem poranny SPIRIT01, to był ten sam co popołudniowy SPIRIT02. Samolot wylądował i na włączonych silnikach została wymieniona załoga.
Oczywiście dzięki za miłe słowa, ciągle mam przed oczami tą charakterystyczną sylwetkę!
- Scorpio86
- Posty: 1940
- Rejestracja: 22 grudnia 2013, 22:30
- Obserwuję: M860, L980, L999
- Lokalizacja: Lublin
- Kontakt:
Piękna zdobycz! Gratulacje raz jeszcze .
Blog: http://scorpio86-planespotting.blogspot.com (zdjęcia, nowe malowania, ciekawostki oraz wiele innych informacji:))