Osoby posiadające smartfona zapraszam na radar.rnavspotters.pl
Po kliknięciu w prawym górnym rogu strzałki na zielonym kółku przechodzi się do listy samolotów aktualnie wykrywanych przez radar zlokalizowany w Radomiu (zasięg średnio 220 NM). Widać na niej m.in. AWACS-a i tankowce które do niego przylatują. Przydatne narzędzie jeśli jest się w terenie.
Przy pierwszym wejściu prosiłbym tylko o otworzenie zakładki ustawień i zmianę częstości odświeżania na np. 10 sekund aby zmniejszyć obciążenie łącza.
Radar www.radar.rnavspotters.pl
Ostatnio zmieniony 30 maja 2014, 17:14 przez vader, łącznie zmieniany 1 raz.
Powód: Wydzieliłem ten temat z postów z wątku Maj 2014. Tam niedługo zginie, a tutaj będzie łatwiej dostępny i dział odpowiedni ;-)
Powód: Wydzieliłem ten temat z postów z wątku Maj 2014. Tam niedługo zginie, a tutaj będzie łatwiej dostępny i dział odpowiedni ;-)
Grzegorz Tuszyński
www.grztus.pl
www.grztus.pl
Mapka na smartfonach nie działa, dlatego napisałem aby wejść na stronę z tabelką
Grzegorz Tuszyński
www.grztus.pl
www.grztus.pl
działa!
Na chromie pod androidem śmiga aż miło i mapka i tabelka.
tel to go chlewer insignia 5.
Na chromie pod androidem śmiga aż miło i mapka i tabelka.
tel to go chlewer insignia 5.
konan 400D & 60D & rubinar 1000mm & synta 8"
http://geo.tcz.pl/projekt_2022/
http://geo.tcz.pl/projekt_2022/
Poniżej pozwolę sobie opisać pewną przydatną funkcję mojego radaru, którą odkryłem przypadkowo przy okazji lotów C-17 RAAF jako ASY620 (nie wyświetlają pozycji na radarze).
Po kolei:
Wchodzimy na radar.rnavspotters.pl i klikamy w prawym górnym rogu na zielone pole: Na liście samolotów (możemy ją dowolnie sortować, w tym przypadku po znakach wywoławczych) klikamy na interesujący nas samolot, lub jeśli go już nie ma, to na jakikolwiek inny (dlaczego, o tym za chwilę). Następnie klikamy na napis "Map" w lewym górnym rogu.: Na stronie głównej klikamy na przycisk "Menu" a następnie rozwijamy listę "Reports": Z listy "Report" wybieramy "Callsign Report for ....." (w miejscu kropek będzie callsign wybranego przez nas samolotu): Rozwija nam się lista lotów z danym znakiem wywoławczym. Wybieramy interesujący nas lot (na przykład pierwszy z listy) i klikamy w którymś rogu na "Details": Wyświetlają się wszystkie dostępne informacje o locie, w tym m.in. trasa (jeżeli samolot podawał pozycję) oraz czas obecności na radarze ("Duration"). Jak już nacieszymy oko, przyciskiem "Flights" wracamy do listy lotów z poprzedniego slajdu: I teraz kwintesencja wykładu:
Jeżeli naszego samolotu nie ma już na radarze i nie możemy go wybrać z listy, wystarczy przejść wymienione wyżej punkty na jakimkolwiek innym widocznym samolocie i wykonać następującą czynność:
w polu adresu przeglądarki należy odnaleźć znak wywoławczy i wpisać taki, który nas interesuje: Oczywiście jeżeli wybraliśmy raport dla danej rejestracji zamiast callsignu, to w polu adresu będzie interesująca nas rejestracja.
Możemy zatem w tej chwili otworzyć raport dla lotu ASY620, który już nie jest widoczny na radarze: Po co to wszystko?
Zwróciłem wcześniej uwagę na kolumnę "Duration" która podaje czas, jaki samolot był w danym przelocie widoczny na radarze. Widać, że np. ASY620 jest z reguły widoczny około 50-55 minut, co oznacza, że od chwili wlotu w zasięg radaru mija około 25 minut do osiągnięcia trawersu Radomia (tu jest odbiornik SBS). Można zatem dość dokładnie określić o której godzinie dany samolot przeleci (pod warunkiem, że znamy przybliżoną trasę).
W przypadku ASY620, gdy tylko widzę, że jest na radarze, wchodzę w raport dla callsignu ASY620, sprawdzam o której wszedł w zasięg (pierwsza kolumna) i znając mniej więcej czas dolotu do okolic Radomia (20-25 minut) jestem w stanie określić, o której przeleci. Dziś wieczorem udało mi się to z dokładnością 2 minut.
Polecam zabawę z innymi lotami, nawet podającymi pozycję. Trochę wprawy się przyda, aby w niektórych przypadkach ułatwić sobie życie.
Po kolei:
Wchodzimy na radar.rnavspotters.pl i klikamy w prawym górnym rogu na zielone pole: Na liście samolotów (możemy ją dowolnie sortować, w tym przypadku po znakach wywoławczych) klikamy na interesujący nas samolot, lub jeśli go już nie ma, to na jakikolwiek inny (dlaczego, o tym za chwilę). Następnie klikamy na napis "Map" w lewym górnym rogu.: Na stronie głównej klikamy na przycisk "Menu" a następnie rozwijamy listę "Reports": Z listy "Report" wybieramy "Callsign Report for ....." (w miejscu kropek będzie callsign wybranego przez nas samolotu): Rozwija nam się lista lotów z danym znakiem wywoławczym. Wybieramy interesujący nas lot (na przykład pierwszy z listy) i klikamy w którymś rogu na "Details": Wyświetlają się wszystkie dostępne informacje o locie, w tym m.in. trasa (jeżeli samolot podawał pozycję) oraz czas obecności na radarze ("Duration"). Jak już nacieszymy oko, przyciskiem "Flights" wracamy do listy lotów z poprzedniego slajdu: I teraz kwintesencja wykładu:
Jeżeli naszego samolotu nie ma już na radarze i nie możemy go wybrać z listy, wystarczy przejść wymienione wyżej punkty na jakimkolwiek innym widocznym samolocie i wykonać następującą czynność:
w polu adresu przeglądarki należy odnaleźć znak wywoławczy i wpisać taki, który nas interesuje: Oczywiście jeżeli wybraliśmy raport dla danej rejestracji zamiast callsignu, to w polu adresu będzie interesująca nas rejestracja.
Możemy zatem w tej chwili otworzyć raport dla lotu ASY620, który już nie jest widoczny na radarze: Po co to wszystko?
Zwróciłem wcześniej uwagę na kolumnę "Duration" która podaje czas, jaki samolot był w danym przelocie widoczny na radarze. Widać, że np. ASY620 jest z reguły widoczny około 50-55 minut, co oznacza, że od chwili wlotu w zasięg radaru mija około 25 minut do osiągnięcia trawersu Radomia (tu jest odbiornik SBS). Można zatem dość dokładnie określić o której godzinie dany samolot przeleci (pod warunkiem, że znamy przybliżoną trasę).
W przypadku ASY620, gdy tylko widzę, że jest na radarze, wchodzę w raport dla callsignu ASY620, sprawdzam o której wszedł w zasięg (pierwsza kolumna) i znając mniej więcej czas dolotu do okolic Radomia (20-25 minut) jestem w stanie określić, o której przeleci. Dziś wieczorem udało mi się to z dokładnością 2 minut.
Polecam zabawę z innymi lotami, nawet podającymi pozycję. Trochę wprawy się przyda, aby w niektórych przypadkach ułatwić sobie życie.
Grzegorz Tuszyński
www.grztus.pl
www.grztus.pl
- Scorpio86
- Posty: 1940
- Rejestracja: 22 grudnia 2013, 22:30
- Obserwuję: M860, L980, L999
- Lokalizacja: Lublin
- Kontakt:
Super sprawa! Dzięki, za radar i za te wskazówki. Potestujemy .
Blog: http://scorpio86-planespotting.blogspot.com (zdjęcia, nowe malowania, ciekawostki oraz wiele innych informacji:))