MaRas.. Na Pana to trzeba mieć wygląd i pieniądze :D Na forum My wszyscy równi, niezależnie od wieku.
Co do tematu :
Jako, że mam z MTO trochę doświadczeń więc się podzielę.
Podpięta puszka to Pentax K10 a fotki strzelane z ręki z ewentualną podpórką prawego lub lewego łokcia.
Ustawienia.. Jakże, że MTO dość mocno degraduje obraz trzeba z puszki wycisnąć jak najwięcej. Postaraj się ISO mieć jak najniższe aby unikać zaszumienia, czyli 100 -125 to optimum. Jako że MTO ma stałe światło F10 to trzeba wszystko regulować sobie czasem. W moim przypadku gdy samolot jest dobrze oświetlony wychodzi 1/400 ale to muszą byc idealne warunki. Najczęściej mieszczę się w przedziale 1/250 -1/300.
Przy takich czasach ważne jest opanowanie oddechu i pracy rąk. Najczęściej zdjęcia robię na bezdechu, to kilka sekund więc nie ma z tym problemów.
MTO ma bardzo wąski zakres ostrości i trzeba się naprawdę "wstrzelić" w ostrość. Mój Pentax potwierdza mi ostrość, ale mimo wszystko wykonuje pewien "myk". Otóż, robiąc zdjęcia przejeżdżam pierścieniem skale ostrości raz w jedną raz w drugą stronę.Wiadomo, że nie cała, ale do momentu kiedy widzę ze samolot robi się nie ostry. Podczas przesuwania robię zdjęcia i na jeden samolot wypada czasem 10-15 fotek, ale jest spore prawdopodobieństwo, że na którymś wstrzeliłem się w punkt.
Ostatnia sprawa, to warunki. MTO jest cholernie czułe na jakość powietrza i czasami nawet nie podnoszę go do góry bo wiem, że nie ma sensu. Powietrze musi być naprawdę fajne żeby wyszło coś dobrego.. No i podstawa.. Nigdy nie trzymaj sprzętu na słońcu, a po zrobionych fotkach chowaj go w cień. Najlepiej trzymać go dalej na zewnątrz, ale w cieniu.
Zimą niestety trzeba trzymać go na mrozie co wpływa niekorzystnie na pracę pierścienia ostrości, który daj niezły opór.
No i obróbka zdjęc... To przynajmniej połowa sukcesu.
W razie pytań służę pomocą.
Pozdrawiam
Kilka fotek, co można zrobić przy pomocy MTO. Nie są to najlepsze moje zdjęcia, ale dają pogląd.
