Strona 2 z 8

Re: Skąd obserwujemy

: 23 listopada 2006, 10:20
autor: FL350
Grim Jester napisał:
Sam tego chciałeś...
Obrazek
Blank napisał:
Czy nie dałoby rady wykorzystać http://www.frappr.comdo naszych celów?
Z pewnością się da. Ale nie widzę przewagi tej opcji nad źródłowym maps.google.

Funkcjonalność frappr wydaje mi się na pierwszy rzut oka dość infantylna i mocno ograniczona. Mogę się jednak mylić, bo znam ją dopiero od 10 minut.
Nota bene frappr korzysta właśnie z mapsgoogle jako bazy kartograficznej.
Blank napisał:
taka poglądowa mapa dałaby szerszy pogląd na nasze lokalizacje
Poczekaj najpierw aż zrobię mapę. Jeśli nie będzie się podobać, można zawsze zmienić opcję na dowolną inną.

Możesz oczywiście spróbować równolegle wykonać opracowanie w frappr, a potem użytkownicy wybiorą to które bardziej im odpowiada.

Albo (najlepiej) będą dwa - od przybytku nigdy głowa nie boli.
Wszystkimktórzy już zaprezentowali swoje mapki bardzo dziękuję za odzew i poświęcony czas. Liczę także na pozostałe osoby z naszego grona.

Jeśli chcecie korzystać z tego opracowania, z takiej mapy, sami też dorzućcie swoje dane (mapka plus mile widziane podstawowe informacje co i gdzie widzicie).

Ja się nimi później zajmę (każdy inny kto zechce, też oczywiście może).

Re: Skąd obserwujemy

: 23 listopada 2006, 12:12
autor: barfi
A oto moja mapka (może nie jest rewelacyjna, ale jest).
Obrazek

UL 980 - obserwacja rewelacyjna, większość w zenicie
UM 984 - troszkę oddalona ode mnie, rano oślepia słońce, ale popołudniu jest ok
UM 866< - widok bardzo dobry, troszkę mały ruch
UN 983 - około południa oślepia słońce, ale jest ok, skąpy ruch
UL 621 - blisko mnie, mały ruch
UM 860 - ładnych parę kilometrów ode mnie, widać smugi i zarysy samolotów, raz udało mi się na nim dostrzec Atlasa
UP 139 - rzadko na niej coś lata
UN 744 - za daleko ode mnie, po południu przy zachodzącym słońcu widać na nim ładnie podświetlone smugi
UN 191 - spory kawałek ode mnie

Re: Skąd obserwujemy

: 23 listopada 2006, 17:40
autor: G@wron
FL350 napisał:
Gawron! Z mapki wynika, że masz blisko do Szce..Sce...Szczsze...Szeczebrzeszyna! To chyba chrząszcze Ci nieźle nawalają w lecie!
W tym osławionym miasteczku stoi nawet pomnik chrzaszcza z drzewa lipowego... ;-)
http://www.szczebrzeszyn.info/pomnik_chrzaszcza.html

Re: Skąd obserwujemy

: 23 listopada 2006, 17:47
autor: Blank
Witajcie. W ( krótkiej) wolnej chwili zrobilem taką małą prowizorkę tego jak to u mnie wygląda

Mieszkam w Choszcznie, a pracuje w Zieleniewie. Tam, też głownie obserwuje.
Obrazek


A więc
UL 996 W pracy mam w zenicie. Ruch słaby, ale bywaja dni, że jest nieźle. Bywają tu głownie SAS, Sterling,Eurolot, MY TRAVEL. Czasami Singapore, KLM, Korean, Sky Europe, Turkish
UL 29 W domu prawie zenit. Ruch zależy od pory roku. Zimą nawet ciekawie ( Cathay, Air China, KLM)
UL 619 UN 858 Wiekszosc dnia pod słońce. Od Kobiety z domu rewelacyjny, a zimą ruch REWELACYJNY !! ( brak czasu na wypisywanie)
UP31 Ładnie oświetlona, ale ruch zależny od widzimisie kontro ;-) Najczęściej Lufthansa ( A340, 747) Aeroflot, Swiss, Pulkovo

Re: Skąd obserwujemy

: 23 listopada 2006, 18:02
autor: PawelB
Witam

Obrazek
Do tego urządzenia przykładałem lunetę i fociłem (balustrada balkonu)

Trudno będzie przyzwyczaić do statywu, ale może jakoś bezboleśnie do tego dojdzie.

Pozdrawiam Paweł

Re: Skąd obserwujemy

: 23 listopada 2006, 18:15
autor: tom634
Witam,

mapka z AIP, zaznaczyłem tylko EPTO. Na EPTO na 27L jest fajne podejście z miasta
Obrazek

UT727- nowa, majowa droga- chwała jej! Mam ją w zenicie. Dużo Koreanów, Air China, Aeroflotów, Siberii i innych.

UN133- niestety trochę oddalona. Air Atlas, MyTravel i inne.

UN858- bardzo oddalone. Widzę tylko smugi i nie potrafię rozróżnić ich ilości.

Na zielono zaznaczyłem drogę, której nie ma, ale widzę tam samoloty latające po skrócie- WizzAir i Malevy.

Re: Skąd obserwujemy

: 23 listopada 2006, 21:02
autor: Henry
Witam

Także dołączę swoją mapkę do świetnego projektu :-)
Obrazek
Krótki opis mapy.

Mieszkam w Dębnie ,pracuję w Kostrzynie a wyjazdy na spotting tak jak ostatnio z Blankiem pod Słubicami.
UL29 dość daleko ale dobrze oświetlone spotkać można KLM,JADE,CATHAY ,raczej grube ryby
UL619 rewelacja latem samoloty oświetlone .cudo .A spotakć można bardzo dużo (myślę ,że zależy od sytuacji ruchowej RFN ,bo czasem lecą po UM994.)widuję KLM ,AF,CA.PIA nawet bujał Virgin :shock:
UM994 niestety samoloty mam pod słońce (ale jak jestem w pracy to mam lekko na N :-) )wszystko to co na UL619 + Korean ,LH 747 i A340 choć małe także i dużo drobnicy europejskiej .Ostatnie nowości to AN124 oraz 742 Kalitta
N858 cudowne korytko ale niestety po słońce (choć latem już można focić) przeważnie grubasy bo loty do Azji .Cathay,LH,AF,CA,Korean,Asiana .Latem maskra od 17 do 22 bywało że leciało 20 maszyn do Azji
UP31 dość daleko i fotki słabiutkie .To powroty z Azji .Swiss,LH ,Alitalia ,Jal
UL980 tak naprawdę to dobrze wiedzą wszyscy co tam można spotkać .To zaznaczone miejsce pod Słubicami jest świetne ponieważ samoloty są oświetlone przez słońce. Niestety z Dębna mam pod słońce dość daleko.Ale rozpoznać można

Pozdrawiam Wszystkich

Re: Skąd obserwujemy

: 23 listopada 2006, 23:46
autor: majon
Witam.
Obrazek

Mieszkam w Radzyniu Podlaskim.

Drogi, które u mnie widać:
>UM 984> - mam w zenicie.
UN 191 - szkoda, że wszystko tędy nie lata Blisko i widać bok samolotu. Jedyna wada - przez większość dnia pod słońce :roll:
UL 999 - od rana do ok. 14 pod słońce. Później wszystko ładnie oświetlone.
UM 977 - cały dzień ładnie oświetlone maszyny.
UM 857 - przez większość dnia pod słońce. Najlepiej obserwować rano.
UM 860 - troche daleko :roll: Najwięcej widać rano i wieczorem.
UL 980> - ponad 60 km i pod słońce :-( Wczesnym rankiem i wieczorkiem można rozpoznać większą maszynę.
UN 869/UP 851 - daleko jednak czasami da się coś rozpoznać.

Pozdrowienia dla twórców projektu

Re: Skąd obserwujemy

: 24 listopada 2006, 00:25
autor: Kshyhoo
Obrazek

A tak wyglada sytuacja w okolicach stolicy
UN191 i UL621 Dwie bardzo zbliżone drogi. Najczestsze maszyny tu spotykane, to latem MyTravel, Singapore Cargo, Emirates Cargo, Emirates do JFK, ostatnio Americn Airlines i Delta, jest jeszcze Aerosvit, Gemini Air Cargo i Transmile Cargo na MD-11
UT711 Z racji sporej odległości ode mnie nie znam dokładnie maszyn tam latających, ale widziałem tam: Cathay na 747, AirFrance na A330, B777 i B747, masa Aeroflotów i innych Ruskich wynalazków
UP851bardzo często mylony z nastepną pozycją. Jego prawdziwym kursem latają rano Qantasy do LHR, poza tym rzadko coś widuję na tym kursie.

Skrót LDZ-RUDKA największy przekręt na naszym warszawskim niebie. Bardzoczęsto mylony z UP851. Widziane maszyny: Cathay na 747, Lufthansa na 747, Korean na 747 i A330, Air China na 777, masa Aeroflotów i innych ruskich wynalazków, Shanghai Airlines Cargo na MD-11, czasem Swiss na A340 i sporo innych.
UM985 Tu kierunki włosko austriackie... Austian z Narity, czasami Alitalia na 777, sporadycznie Swiss na A340

Pozdrawiam.

Re: Skąd obserwujemy

: 24 listopada 2006, 13:06
autor: FL350
Jeszcze raz pragnę podziękować wszystkim.

Już dwadzieścia jeden osób zaprezentowało mapki wraz z opisami.

Razem z moją mamy ich więc dwadzieścia dwie.

Z kompilacją danych poczekam jeszcze kilka dni albo tydzień.

RNAV MAP SYSTEM

FL350

Kilerek

G@wron

pawelbelzyce

blix

barfi

Blank

tom634

Henry

majon

kshyhoo

Grim Jester

A&P

Skuter

martinus

kilun

Gryni

geo

panmichu

Darek Rz

Lotar

Zdun

miejsce dla Ciebie :lol:

Re: Skąd obserwujemy

: 24 listopada 2006, 22:08
autor: Grim Jester
Mapka mojego nieba :-)

Obrazek

Obszar zaznaczony na czerwono to mój "normalny" zasięg, w mniejszym stopniu uzależniony od pory dnia. Na żółto - obserwacje prowadzone tuż przed wschodem i bardzo wczesnym rankiem, na niebiesko - tuż przed oraz po zachodzie Słońca. Kształt poszczególnych obszarów wynika z usytuowania przeszkód terenowych.

W zenicie:

UN983, LETKI-BABKO

Dobre oświetlenie przez większą część dnia:

UL980, UL621, UP139, UM857, UM860, UL999 - najlepsze warunki po 13.00, UM984 - do wczesnego wieczora.

Słabe warunki:

UL981, UM985 - tylko wczesnym rankiem, maks. do 10.00

Spotterskie perwersje:

UL984 - wczesnym rankiem, tylko przy wyjątkowo czystym powietrzu - odległość ok. 160 km - zauważenie z tej odległości refleksu na winglecie B744 to niezła satysfakcja :-) , maszyny wielkości B737/A320 jestem w stanie rozpoznać tylko po malowaniu

UN869 - po zachodzie, odległość do 200 km - B747 da się rozpoznać, reszta sprowadza się do identyfikacji dwu/czterosilnikowiec.

Re: Skąd obserwujemy

: 24 listopada 2006, 22:23
autor: FL350
Blank napisał:
Od Kobiety z domu rewelacyjny
Rozumie się samo przez się....
Pawelbelzyce napisał:
urządzenia przykładałem lunetę i fociłem
Cała przyjemność po mojej stronie. To zaszczyt poznać wreszcie Twoją Balustradę.
majon napisał:
Pozdrowienia dla twórców projektu
Odzdrowienia dla majona! Obrazek
Kshyhoo napisał:
Americn Airlines i Delta, jest jeszcze Aerosvit, Gemini Air Cargo i Transmile Cargo na MD-11
Mów do mnie jeszcze! Obrazek
Grim Jester napisał:
Spotterskie perwersje
Dobrze wiedzieć, że człowiek nie jest osamotniony...