BOE
Callsign:Boeing
Rozpoczęto montaż 1000 egzemplarza 767.
Odbiorcą jubileuszowego samolotu ,będą linie lotnicze All Nippon Airways planowany termin dostawy samolotu to luty 2011roku i będzie to model 767-300ER.Do tej pory japoński przewoźnik przyjął dostawę 89 sztuk samolotów z rodzinny 767 .ANA była pierwszym zagranicznym użytkownikiem modelu 767 .Maszyna przypuszczalnie będzie nosiła rejestrację JA626A .Pojawiły się również spekulacje ,że wraz z odbiorem 1000 egzemplarza 767 linia odbierze pierwszego Boeinga 787.
Pod koniec lat siedemdziesiątych Boeing opracował koncepcję pary samolotów były to modele 757 oraz 767 o większej pojemności.
Prace nad prototypem rozpoczęto w lipcu 1978 roku. Projekt 767 od samego początku uwzględniał możliwość stosowania , różnych typów silników. Nabywca mógł wybierać pomiędzy produktami Pratt &Whitney (JT9D) i General Electric (CF6). Pierwszy 767-200 wystartował do dziewiczego lotu 26 września 1981 roku rejestracja maszyny N767BA .
Po okresie intensywnych testów , uzyskano certyfikat FAA i 19 sierpnia 1982 roku pierwszy egzemplarz z silnikami Pratt & Whitney (JT9D-7R4D) przekazano United Airlines. 30 września 1982 roku linie otrzymały samolot z silnikami General Electric (CF6).Pierwszy lot samolotu w wersji -200ER (o wydłużonym zasięgu)miał miejsce 6marca 1984roku ,a pierwsza dostawa w dniu 26marca 1984 do linii ElAl.
We wrześniu 1983 Boeing zapowiedział pracę nad modelem 767-300.Nowy płatowiec różnił się od serii 200 wydłużonym kadłubem. Poprzez wstawienie przed i za skrzydłem dwóch sekcji kadłuba o długości 3,07 m i 3,35 m uzyskano znacznie obszerniejszy samolot, bez konieczności wprowadzenia istotnych zmian w systemach pokładowych i całej konstrukcji.Pierwszy egzemplarz, z silnikami Pratt & Whitney, wystartował 30 stycznia 1986 roku rejestracja maszyny to N767S.
25 września 1986 roku Japan Airlines jako pierwsze odebrały nowy model ,który otrzymał rejestrację JA8236.
Pierwszy lot samolotu w wersji -300ER (o wydłużonym zasięgu)miał miejsce 9grudnia 1986 roku,a pierwsza dostawa 3 marca 1988roku do linii American Airlines.
W styczniu 1993 roku opracowano towarową wersja 767-300ER, oznaczona symbolem 767-300F. Wzmocniona podłoga górnego pokładu 767-300F przystosowana jest do przewozu 24 palet o wymiarach 235.5cm x 317.5cm , dolny pokład jest w stanie pomieścić 30 standardowych kontenerów LD-2 lub 15 LD-1 . Maksymalny udźwig handlowy wynosi 52,700 kg przy maksymalnej masie startowej 185,060 kg.
Pierwszy lot tej wersji odbył się 20 czerwca 1995 roku, a dostawa dla pierwszego klienta - firmy UPS , miała miejsce 12 października 1995 roku.
Ostatnim rozwinięciem modelu B767 jest wersja 400 nad którą prace rozpoczęto w 1997 roku . Maszyna ta jest przedłużoną wersją 300 ,mającą przeprojektowane skrzydła o większej rozpiętości . Wykorzystuje także elementy modelu 777 , z którego przeniesiono: awionikę ,podwozie, układ hamulcowy . Ta wersja jest oferowana tylko jako 400ER. Pierwszy lot Boeinga B767-400ER odbył się 9 października 1999, pierwszym odbiorcą nowego modelu były linie lotnicze Continental i Delta Air Lines-samoloty dostarczono w sierpniu 2000roku ,a pierwszy komercyjny lot wykonały linie lotnicze Continental 14 września 2000roku dwa tygodnie później Delta Air Lines .
E-767-zastosowanie 767 w roli Awacsa to wynik zamówienia japońskiego ministerstwa obrony złożonego na przełomie lat 80-90. Pierwotnie miały to być E-3, ale ponieważ zakończono budowę „bazy”, czyli Boeinga 707, w 1993 roku Boeing zaproponował Japonii AWACSa zbudowanego na bazie modelu 767-200.
Zabudowany w obracającym się talerzu radar AN/APV-2 może wykryć jednostki na morzu i w powietrzu w promieniu 320km.
KC-767 i 767J-został opracowany na bazie wersji -200ER na potrzeby USAF i miał zastąpić niektóre z najstarszych tankowców KC-135E.
Najdłuższy lot na 767 został wykonany 10 czerwca 1990 roku w locie dostawczym dla linii Royal Brunei z Seattle do Nairobi pokonana odległość to 14890km w czasie 17godzin i 51 minut rekordowy przelot wykonał 767-200ER.
Wzrośnie tempo produkcji modelu 737NG.
W drugim kwartale 2013 roku wzrośnie tempo produkcji modelu 737NG do 38 samolotów mięsięcznie.
Decyzja ta została podjęta w kilka miesięcy po ogłoszeniu zwiększenia tempa produkcji do 31-35sztuk samolotów miesięcznie w 2012roku. Kluczowym czynnikiem decydującym o zwiększeniu tempa produkcji jest zwiększone zapotrzebowanie na samolot tej wielkości .Boeing posiada ponad 2000 zaległych zamówień na samoloty z serii 737 NG.
Długoterminowa prognoza Boeinga dotycząca wielkości ruchu lotniczego oraz zapotrzebowania rynku na samoloty , przewiduje zapotrzebowanie na ponad 21000 wąskokadłubowych samolotów w ciągu najbliższych 20 lat.