Witam!
Dzisiaj po UM857 prawdopodobnie (BOKSU-RILAB-PODAN) na S ok. godz. 6:15 nad Jasłem miał miejsce przelot IŁ76TD, maszyny znacznych rozmiarów, przez to bardzo pożądanej na tej drodze.
Sam przelot IŁ76 od dłuższego czasu nie wzbudza już u mnie takich emocji jak kiedyś, gdyż trochę maszyn tego typu już widziałem. Wrażenie zrobił na mnie na pewno w kwietniu 1989 roku, gdy z tarasu na Okęciu obserwowałem start IŁ76 linii Iraqi Airways.
Niestety dzisiaj nie pamiętam już regu. Lot ten mógł mieć wtedy coś wspólnego z późniejszą agresją Iraku na Kuwejt w sierpniu 1990. Przy okazji wizyty w Warszawie zahaczyłem wtedy o Okęcie tylko po to, by zobaczyć pierwszego, jeszcze „świeżego” B767-200ER LOT-u (SP-LOA), a tu taka niespodzianka. B762ER stał wtedy na płycie, dopiero nazajutrz odleciał za „Wielką Wodę”.
Dzisiaj był to EW-78819 w locie TXC1882. Po minięciu punktu PODAN maszyna ta cały czas kontynuowała lot prosto na S, nie zmieniając kursu ani na KENIN, ani na DEMOP. Znikła mi z oczu już dość daleko nad Słowacją. Jej obserwacja była znacznie utrudniona, gdyż jeszcze do przecięcia się UM857 z UL984 ciągnęła znaczną smugę i nagle potem straciła ją. Udało mi się ją powtórnie wypatrzyć dzięki charakterystycznemu dźwiękowi silników.
Póki co nie wiem dokąd prowadził ten lot, ale po takich fotkach
http://www.planepictures.net/netshow.php?id=1130327
czy
udokumentowanej informacji (przyloty live w WAW i FR24), iż OLT Express na A320-200 SP-IAC w dniu 22/03/2012 wykonał lot YAP8906 [MRU-MBA-HRG-WAW] możemy spodziewać się już wszystkiego.
Lot YAP8906 nad Polską odbył się po skrócie PODAN-WAW, a lot YAP8905 w pierwszą stronę na Mauritius w dniu 15/03/2012 mniej więcej skrótem WAW-LUGOL.
Szczególne podziękowania tutaj dla
Majona i
Rasoga za info o przelocie tego IŁ76, bo pewnie zostałby on niezauważony.
Pozdrawiam!