Tego układu to Ci zazdroszczę .Pasowało by mi aby po prostu przesunęły przy wylocie z RP o te 15 nm na N lub leciały dokładnie po korytkach.(choć wiem z dobrych źródeł ,od CTR-o że niedługo będzi się można wszystkiego wszędzie spodziewac ).
3 majta się
Samoloty na wysokościach przelotowych - LIPIEC 2006
- meteo_expert
- Posty: 484
- Rejestracja: 06 lutego 2007, 04:08
- Lokalizacja: Zgierz k/Łodzi
- Kontakt:
Witam Was, ech w ten upał nie RNAVuje bo dzisiaj +38 stopni w cieniu, ech istna patelnia. Mam dobrą chyba dla siebie i dla poziomu forum wiadomość, na początku sierpnia szykuje sie zakup tele do osprzętu tak więc będzie się działo ..Pozdrawiam
U mnie przy USTIL zauważyłem to samo lataja bardziej na południe, nie wszystkie ale niktóre bardzo przesunięte.Chodzi mi o to, że większość samolotów, które mają lecieć po UL980 lecą przesunięte na południe od tego korytarza. Rzadko lecą dokładnie po nim. Tak jest przynajmniej w mojej okolicy. Natomiast ten Virgin leciał dokładnie po UL980.
Henry pisze:Tego układu to Ci zazdroszczę .Pasowało by mi aby po prostu przesunęły przy wylocie z RP o te 15 nm na N lub leciały dokładnie po korytkach.(choć wiem z dobrych źródeł ,od CTR-o że niedługo będzi się można wszystkiego wszędzie spodziewac ).
3 majta się
Swobodna nawigacja?
Witam
Dzisiejszy poranny spotting był raczej nieudany -strasznie kiepski ruch . Jedyne co było dziś rano godne uwagi to ta maszyna na UM860
pozdro D.RZ
Dzisiejszy poranny spotting był raczej nieudany -strasznie kiepski ruch . Jedyne co było dziś rano godne uwagi to ta maszyna na UM860
pozdro D.RZ
Kronos BP 26x70 , Garrett 30x100 ,Nikon Sportstar 8x25 EX
To źle by się skończyło. Przyszłość oparta będzie natomiast na tzw. nawigacji bezpośredniej, opartej o prezycyjne kierunkowanie satelitarne (GPS). Próby już są podejmowane nad terytorium USA. RVSM będzie oczywiście nadal zachowane, ze względów bezpieczeństwa, choć zapewne ulegnie z czasem jakiejś modyfikacji.Ksyhoo pisze:Swobodna nawigacja?
O to to! Chodziło mi o nawigację bezpośrednią a nie swobodną. Był ostatnio chyba na BBC film o przyszłości ATC i RVSM. (jakaś nowa produkcja, nie ten co na discovery wiele razy juz leciał) i wynikało z niego że planowane wprowadzenie globanie nawigacji bezpośredniej jest na 2012-2014 rok. Technologicznie lotnictwo jest gotowe do tego już teraz, natomiast dużym problemem jest po prostu opracowanie przepisów. Sporo czasu pochłonie również szkolenie ATC i pilotów. Tak czy inaczej, jest to przyszłość, bo w sumie rozwiązanie to nie posiada żadnych istotnych wad.
Tylko co wtedy my RNAV spotterzy zrobimy...
Tylko co wtedy my RNAV spotterzy zrobimy...
Don't worry! Co prawda część maszyn zniknie i trzeba będzie nastawić się na zdecydowanie większą losowość obserwacji, za to pojawiać się będą niespodzianki i samoloty których wcześniej nie widziało się w określonym punkcie. Przykładowo komuś nad domem może Wunala przelecieć (bo jej bliżej będzie do Londynu po ominięciu frontu burzowego) zamiast zwyczajowego 735 LOT (z całym szacunkiem). Ucierpią domowe rozkłady, zyskają fotografie i rozdziawione buzie. Cóż, zmieniać się znaczy rozwijać się...Kshyhoo pisze:Tylko co wtedy my RNAV spotterzy zrobimy...
Hoho, takiej zagadki dawno nie miałem. Co Ty sfotografowałeś?Darek Rz pisze:Jedyne co było dziś rano godne uwagi to ta maszyna na UM860
Witam
Dodam jeszcze ,że ma się zmienić to iż samoloty a właściwie kontrolerzy będą mieli większą swobodę .Nie będą poprostu trzymali się korytarzy sztywno tak jak to było wcześniej.Już teraz przecież dopuszczane są duże cross-y a ma być jeszcze luźniej. Po rozmowie z CTR powiedział że rnav-y to jest kwestia dogadania między ctr-o obsługiwacymi obszary FIR i daną sytuacją np. międzykontynentalną. A z tą globalną nawigacją to niestety wszyscy się boją że to USA ma satelity do obsługi takiej nawigacji. Dlatego już europejczycy myślą o stworzeniu globalnej nawigacji.
Póki co cieszmy się rnav-em.
Dodam jeszcze ,że ma się zmienić to iż samoloty a właściwie kontrolerzy będą mieli większą swobodę .Nie będą poprostu trzymali się korytarzy sztywno tak jak to było wcześniej.Już teraz przecież dopuszczane są duże cross-y a ma być jeszcze luźniej. Po rozmowie z CTR powiedział że rnav-y to jest kwestia dogadania między ctr-o obsługiwacymi obszary FIR i daną sytuacją np. międzykontynentalną. A z tą globalną nawigacją to niestety wszyscy się boją że to USA ma satelity do obsługi takiej nawigacji. Dlatego już europejczycy myślą o stworzeniu globalnej nawigacji.
Póki co cieszmy się rnav-em.
Pozdrawiam
-------------------------------------------
D80+MTO
-------------------------------------------
D80+MTO
Odpada, bo to 747-400, a jedyna 400-ka Atlanty jest niepomalowana.Ksyhoo pisze:Jakaś Air Atlanta...?
Ale rozpracowałem tego skurczybyka! To jest jedyny tak pomalowany 744 Atlas, wypożyczany komu się da. Dzis rano leciał dla Emiratów Cargo jako EK9904 z Gothenburga (w Szwecji) do Dubaju. Ma rejestrację N496MC. Latał kiedyś dla PAC. Teraz przechodzi chyba jakiś niezdecydowany face-lifting. Brawo, Darku!
Witam.
Pozdrawiam Paweł
W 100 % racja Gratuluję rozszyfrowania samolotu. Wlaśnie też się zastanawiałem nad Atlasem bo lata na UM860 dla EK Cago, ale te malowanie było dla mnie nowe Pomyślałbym, że leciał z JFK a tu z GöteborgaFL350 pisze:Odpada, bo to 747-400, a jedyna 400-ka Atlanty jest niepomalowana.
Ale rozpracowałem tego skurczybyka! To jest jedyny tak pomalowany 744 Atlas, wypożyczany komu się da. Dzis rano leciał dla Emiratów Cargo jako EK9904 z Gothenburga (w Szwecji) do Dubaju. Ma rejestrację N496MC. Latał kiedyś dla PAC. Teraz przechodzi chyba jakiś niezdecydowany face-lifting. Brawo, Darku!
Pozdrawiam Paweł
lornetka, notes, obserwacja - wspomnienia to jest to !