Samoloty na wysokościach przelotowych - LIPIEC 2006

To jest to!
Awatar użytkownika
Henry
Posty: 684
Rejestracja: 07 lutego 2007, 00:19
Lokalizacja: Dębno

FL350 pisze:Tak, rzeczywiście wygląda na MD-11F Lufthansa Cargo. Ale głowy nie dam sobie ściąć, bo rzeczywiście trudne te fotografie.
Tak ale LH pasażerskie jak i Cargo mają szarą dolną część kadłuba a tu wygląda cały kadłub w jednym kolorze :roll:
Pozdrawiam
-------------------------------------------
D80+MTO
Awatar użytkownika
FL350
Posty: 257
Rejestracja: 07 lutego 2007, 00:30
Lokalizacja: Beskidy
Kontakt:

Henry pisze:Tak ale LH pasażerskie jak i Cargo mają szarą dolną część kadłuba a tu wygląda cały kadłub w jednym kolorze :roll:
Ale ja tu widzę ten szary spód. :-) Pamiętaj, że on nie odróżnia sie od reszty kadłuba tak mocno aby na fotografii przelotowej tej jakości dawał mocny kontrast.
Awatar użytkownika
Henry
Posty: 684
Rejestracja: 07 lutego 2007, 00:19
Lokalizacja: Dębno

FL350 pisze:
Henry pisze:Tak ale LH pasażerskie jak i Cargo mają szarą dolną część kadłuba a tu wygląda cały kadłub w jednym kolorze :roll:
Ale ja tu widzę ten szary spód. :-) Pamiętaj, że on nie odróżnia sie od reszty kadłuba tak mocno aby na fotografii przelotowej tej jakości dawał mocny kontrast.
Tak przyznaję widać szary spód .To pasuje na LH . ;-)
Pozdrawiam
-------------------------------------------
D80+MTO
Lotar
Posty: 334
Rejestracja: 07 lutego 2007, 00:18
Lokalizacja: Kalinówka k/Lublina

meteo_expert pisze:Właśnie coś śmiga na 980 tce strasznie nisko :-) może się wam uda chociaż usłyszeć (na wschód)
Słyszałem i widziałem :-) chociaż już było ciemnawo. Była lekko podświetlona smuga. Miałem wrażenie (oko bez szkiełka), że widzę linie świateł z przedziału pasażerskiego, ale to chyba złudzenie.
Pozdrawiam.
Nikon D50 + Rubinar 1000
Awatar użytkownika
FL350
Posty: 257
Rejestracja: 07 lutego 2007, 00:30
Lokalizacja: Beskidy
Kontakt:

Lotar pisze:Miałem wrażenie (oko bez szkiełka), że widzę linie świateł z przedziału pasażerskiego, ale to chyba złudzenie.
Dlaczego nie? :-) Często widuję takie cuda po zmierzchu, w nocy i nad ranem. Także przelatujące dość nisko nad moją miejscowością 737 SkyEurope z Turynu i ERJ-145 Alitalia z Mediolanu schodzące około 23-ej na Balice mają zwykle oświetloną kabinę, co teoretycznie widać gołym okiem.
Tak przy okazji przyznam, że bardzo lubię gdy nocne maszynki mają włączone światła logo i można zobaczyć malowanie na ogonie (na przykład Qantas tak często robi). Trudno złapać w lornetce, ale gdy już się uda - widuje się cuda.... . Jeśli dołożymy do tego jeszcze Księżyc około pełni i solidną smugę... mniammm...
tom634
Posty: 106
Rejestracja: 06 lutego 2007, 04:52

Zauważyłem Ateerka, celuję w niego, a tu patrzę, tuż nad nim (SAMOLOTY POKRYWAŁY SIĘ!) Benek 747! Bez smug, kabanos jeden! Ale nie zdążyłem nacisnąć spustu z zdziwienia, tylko patrzyłem zdumiony przez wizjer. A jak nacisnąłem, to trochę zmniejszyłem ogniskową, żeby samoloty były w jednym zdjęciu, ale jakoś aparat nie chciał zrobić zdjęcia. Może nie ustawił ostrości, (chociaż w wizjerze widziałem, że ostrość była super). Ale tak czy siak, ostatecznie mam jeden samolot- B747 KLM. Numer rejestracyjny ledwo widoczny. :lol: Ale reg mi nie pasuje z KLM-em, bo widzę, że na zdjęciu ma B-tu cztery litery/cyfry albo P-tu cztery litery/cyfry, a KLM ma PH-*. Nadal jestem taki nowicjusz, że robię cały czas na auto. Jak trochę ochłonę przy patrzeniu przez wizjer, to przejdę na tryb manualny. :lol: Jakieś propozycje co do linii?
Obrazek
:lol:
Awatar użytkownika
FL350
Posty: 257
Rejestracja: 07 lutego 2007, 00:30
Lokalizacja: Beskidy
Kontakt:

tom634 pisze:Jakieś propozycje co do linii?
Air China CA0931 z Pekinu do Frankfurtu (jeśli to dziś było). Reg. B-2470.
O taki (nie ten, ale różnica niewielka Wink ):
http://www.airliners.net/open.file/1031270/L/

P.S. Przy tej okazji chciałbym zaapelować do wszystkich którzy (jak kolega powyżej) proszą o rozszyfrowanie samolotów na swoich fotografiach:
podajcie jak najwięcej informacji!
Jak najwięcej z poniższych danych:
- miejsce obserwacji
- data obserwacji
- godzina obserwacji
- kierunek lotu
- drogę lotniczą (jeśli to możliwe)

W innym wypadku jest bardzo trudno sobie poradzić i dokładacie roboty ludziom którzy coś dla was robią. A to chyba niezbyt fair.
No chyba, że to jakiś konkurs, a ja się jak zwykle nie połapałem... ;-)
tom634
Posty: 106
Rejestracja: 06 lutego 2007, 04:52

Po chwili namysłu postanowiłem wrzucić jeszcze jedno, wczorajsze. O 19:32, gdzieś nad Bydgoszczą, z południa na północ, żadna droga do tego nie pasuje. (Zdjęcie trochę pod słońce)

Flight Level Three Five Zero ;-) , zrozumiałem i czy mogę prosić o informację, skąd masz rega?
PawelB
Posty: 681
Rejestracja: 06 lutego 2007, 03:58
Lokalizacja: Bełżyce

Witam

B737 Malev ? p.s Ładny Chińczyk :-)

Pozdrawiam Paweł
lornetka, notes, obserwacja - wspomnienia to jest to !
tom634
Posty: 106
Rejestracja: 06 lutego 2007, 04:52

FL350 pisze:Air China CA0931 z Pekinu do Frankfurtu (jeśli to dziś było). Reg. B-2470.
O taki (nie ten, ale różnica niewielka Wink ):
http://www.airliners.net/open.file/1031270/L/
Rzekłbym nawet, że to ta sztuka: http://www.airliners.net/open.file?id=0583603 ;-)
Awatar użytkownika
FL350
Posty: 257
Rejestracja: 07 lutego 2007, 00:30
Lokalizacja: Beskidy
Kontakt:

tom634 pisze:skąd masz rega?
Odczytałem ze skrzydła na Twoim zdjęciu.
Jeśli chodzi o ten drugi samolot, stawiam na 737-7Q8 Malev (o, widzę, że Paweł też się zorientował), być może HA-LOB, lot nr 764 do Sztokholmu.
tom634
Posty: 106
Rejestracja: 06 lutego 2007, 04:52

Jeszcze jeden, na słynnym UN133, na południe, o godzinie 20:16. Oczywiście widziałem więcej samolotów, ale nie zdążałem dobiec do aparatu.
Być może jakiś Mcdonnel Douglas MD-80.
Obrazek
ODPOWIEDZ