Strona 20 z 56

Re: Samoloty na wysokościach przelotowych - LIPIEC 2006

: 15 lipca 2006, 00:47
autor: FL350
tom634 pisze:Być może jakiś Mcdonnel Douglas MD-80
Niewątpliwie to JEST maddog. Ale zdjęcie do wyraźnych i ostrych nie należy. Powiedzieć można tyle, że jest to malowanie jasne, co może wynikać albo z delikatnych motywów na kadłubie lub ogonie zgubionych nieostrością fotografii, bądź też maszyna może mieć tzw "gołe" barwy (lata takich kilka). Kierunek i godzina sugerują najprawdopodobniej lot czarterowy dla biura podróży. Geograficznie wypada na Turcję, ale może też być to Bułgaria, Grecja, Cypr lub Egipt. Kandydatów jest wielu. Jeśli masz ochotę i czas (ja już swoje odbębniłem na dziś) poszperaj w sieci (tylko tak się nauczysz). Trzeba odnaleźć strony podejrzewanych linii i sprawdzić ich rozkłady (niektórzy lubią też Amadeusa). Malowania oglądaj na Airliners.net lub jetphotos i wszystkie połączenia sprawdzaj przez ACARS (oczywiście to co jest).
W "prezencie" podsunę Ci kilka możliwych podpowiedzi, już po wyeliminowaniu innych, ze względu na kierunek lotu:
- Nordic Leisure SE-RGP
- Viking Airlines SE-RDF
- biały Nordic SE-RGO (wypożyczają go komu popadnie, m.in. Niemcom)
- FlyNordic, np SE-RBE (choć nie znam ich połączenia w tym kierunku)
- Snowflake (tani SAS), np LN-ROS
- coś z bezbarwnych, m.in.Turków np. TC-MNR, czy choćby seria BlueLine: TF-JXA, TF-JXB, TF-JXC
- inne Turki, np FlyAir TC-FLO
- Bułgarzy, np Bulgarian Air Charter LZ-LDK
- Egipcjanie, np Luxor Air SU-BM
- i inni

Owocnych poszukiwań. Podziel się odpowiedzią, jeśli ją znajdziesz.
Za motto przewodnie niech posłuży Ci licząca ponad dwa i pół tysiąca lat mądrość chińskiego filozofa Lao Tsy, twórcy taoizmu:
"Nawet tysiącmilowa podróż zaczyna się od jednego kroku"
:-)

Re: Samoloty na wysokościach przelotowych - LIPIEC 2006

: 15 lipca 2006, 12:30
autor: tom634
Szukałem (dokładnie, 2 razy) na http://www.acarsd.org/acars_search.html . Nie znalazłem pasującego rejsu. Co prawda, znalazłem parę, które by pasowały, ale zawsze przez jakiś czynnik rejs odpadał. Szukałem przez callsigny w formacie SE-%. Następnie szukałem samolotu, a następnie, czy trasa pasuje. Nic nie pasowało do kryteriów. Ale zawsze to jakieś doświadczenie na przyszłość ;-)
Oczywiście antenę na pasmo lotnicze i skaner mam, ale to trochę potrwa zanim zostaną one oddane do użytku Wink

A co do Maleva, to znalazłem:

ACARS mode: 1 Aircraft reg: HA-LOB [Boeing B737]
Message label: ** Block id: @ Msg no: 0024
Flight id: MA0764 [BUD-ARN] [Malev]
----------------------------------------------------------[ 13/07/2006 18:18 ]-
http://www.euroutepro.com/fr_cache/82/8 ... 65199d.png :-D

Re: Samoloty na wysokościach przelotowych - LIPIEC 2006

: 15 lipca 2006, 13:17
autor: tom634
Szybowiec, daję w linku, bo z taką ogniskową on był tak duży, że... sami wiecie :-) Zdjęcia nie ostrzyłem, a nawet rozjaśniałem!
http://img152.imageshack.us/img152/5734 ... iecqa3.jpg
A co do tych mapek przelotu, to jest kilka wyjść. Wchodzimy na http://www.pl-vacc.org/pol3/fp_new.php?d=main i tam wpisujemy kody lotnisk. Można też użyć programu. Nazywa się on Euroute. Działa bez Flight Simulatora 2004. Można go ściągnąć bezpośrednio stąd: http://www.euroutepro.com/EUroute2004.zip
A więcej informacji jest tutaj:
http://www.euroutepro.com/

Re: Samoloty na wysokościach przelotowych - LIPIEC 2006

: 15 lipca 2006, 13:19
autor: Henry
Cześć wszystkim :-D
Zdjęcia z piątku
18.10-->E AN-12 wydaje mi się, że Heli Air Services :?:
Obrazek
18.45-->W :?: zawsze -->E MD-11 LH
Obrazek
20.50-->NE jeżeli to Ryanair 738 lot FR4186 do EPGD to zaliczył 40 minut opóźnienia
Obrazek
i dzisiejsze
9.55-->E UL619 Germanwings A319-112
Obrazek
10.20--> W Uzbekistan Airways
Obrazek
11-20-->W PIA 747 chyba już na stałe
Obrazek
11.20-->E UL619 :?: :?: :?: ani nie Malev ani FedEx :?:
Obrazek
Pozdrawiam

Re: Samoloty na wysokościach przelotowych - LIPIEC 2006

: 15 lipca 2006, 14:21
autor: FL350
Henry pisze:ani nie Malev ani FedEx
Za to chyba A319 SN Brussels. Stawiam na lot SN5205 z Brukseli do Bukaresztu.

Re: Samoloty na wysokościach przelotowych - LIPIEC 2006

: 15 lipca 2006, 14:54
autor: Lukasz
FL350 pisze:
Lotar pisze:Miałem wrażenie (oko bez szkiełka), że widzę linie świateł z przedziału pasażerskiego, ale to chyba złudzenie.

Dlaczego nie? :-) Często widuję takie cuda po zmierzchu, w nocy i nad ranem. Także przelatujące dość nisko nad moją miejscowością 737 SkyEurope z Turynu i ERJ-145 Alitalia z Mediolanu schodzące około 23-ej na Balice mają zwykle oświetloną kabinę, co teoretycznie widać gołym okiem.
U mnie tez po zmroku pomyka kilka maszyn do KRK, ale zauwazylem ze głowne oswietlenie w kabinie jest zazwyczaj wyłączone. Swieca jedynie pojedyncze lampki, które pasazerowie sami zaswiecają. Jak piszesz mozna to dostrzec golym okiem, ale procedury nakazują wyłaczanie głownego oswietlenia i klimatyzacji na czas startu, i podejscia do lądowania, wiec bardziej spektakuralnie wygląda rząd swiatełek u maszyn na przelotowej.
Natomiast co to oswietlenia statecznika... tutaj takze zauwazylem, ze na przelotowej maszyny rzadziej oswietlają logo. Nocnego QF z FRA powiem szczerze nie widzialem, wiec nie wiem jak jest, ale oswietlenie statecznika ma charakter wyłącznie reklamowy, i wykorzystywane jest głownie na ziemii.
Fakt faktem, ze ostatnio wieczorny CRJ LH z MUC pięknie świecił ;-)

Re: Samoloty na wysokościach przelotowych - LIPIEC 2006

: 15 lipca 2006, 16:24
autor: FL350
Łukasz pisze:procedury nakazują wyłączanie głównego oświetlenia i klimatyzacji na czas startu, i podejścia do lądowania
Ja mieszkam 100km od Krakowa, więc jeszcze świecą.
Łukasz pisze:oświetlenie statecznika ma charakter wyłącznie reklamowy, i wykorzystywane jest głownie na ziemi
To jest decyzja linii. Często stosują to oświetlenie m.in. Qantas czy Lufthansa (choć widywałem także inne przypadki). Dla nas spotterów to bardzo pomyślna decyzja... ;-)

Re: Samoloty na wysokościach przelotowych - LIPIEC 2006

: 15 lipca 2006, 16:50
autor: tom634
Witam,
sprzed chwili na UN133, na północ, nie znam samolotu ani linii. Ta żółć na stateczniku i (chyba) winglety niewiele mi mówią. Jak winglety, to może B738? Długość każe stwierdzić, że B757. Ale nie jestem pewny.
Obrazek

Re: Samoloty na wysokościach przelotowych - LIPIEC 2006

: 15 lipca 2006, 17:37
autor: barfi
Parę sobotnich maszyn (wszystkie dzisiaj latały bez smug):
UL 980
16:53 Malaysia B747 Hibiscus KUL-LHR
16:53 Virgin A340 DEL-LHR (obydwa szły jeden po drugim)
17:12 Jet Airways A340 DEL-LHR
17:24 Singapore B747 SIN-LHR
17:27 Virgin A340 BOM-LHR
UM 984
16:44 Alitalia B777 NRT-MXP

Re: Samoloty na wysokościach przelotowych - LIPIEC 2006

: 15 lipca 2006, 18:37
autor: PawelB
Witam
tom634 pisze:Witam,
sprzed chwili na UN133, na północ, nie znam samolotu ani linii. Ta żółć na stateczniku i (chyba) winglety niewiele mi mówią. Jak winglety, to może B738? Długość każe stwierdzić, że B757. Ale nie jestem pewny.
Obrazek
Novair A321 do Skandynawii :-D ARN/VST/CPH

Pozdrawiam Paweł

Re: Samoloty na wysokościach przelotowych - LIPIEC 2006

: 16 lipca 2006, 11:52
autor: tom634
Witam,
Szok! 5 smug!
Obrazek
Ten sam samolot, tylko bez piątej smugi:
Obrazek
O nim wiem tylko, że to jest Boeing 747. Samolot nie leciał po drodze lotniczej, tylko nad Toruniem, w kierunku NW. Godzina 12:20.
Inny samolot, Tupolev Tu-154M, linii nie znam. Godzina 12:16, UT727 na zachód.
Obrazek
I standardowo szybowiec. SP-3353, z EPTO do EPTO, strzelony na Z96 na wschód, godzina 12:21 ;-) Daję w linku, bo za duży jest.
http://img153.imageshack.us/img153/9554 ... iectk3.jpg

Re: Samoloty na wysokościach przelotowych - LIPIEC 2006

: 16 lipca 2006, 12:12
autor: meteo_expert
Po raz któryś leże na podłodze - fotki mnie powaliły