zestaw startowy dla amatora

Tutaj dyskutujemy o sprzęcie potrzebnym do obserwacji RNAV i o sprzęcie do fotografowania...
Maciejh76
Posty: 598
Rejestracja: 07 lutego 2007, 01:26
Lokalizacja: Kraków Letki Babko&UL984

400 i 350 to de facto taka sama konstrukcja 8-) wytrzyma 8-)
Awatar użytkownika
KF
Posty: 401
Rejestracja: 06 lutego 2007, 04:42
Lokalizacja: Jasło

saintmax - ja wymiękam !

Może faktycznie to nasza wina bo napisanie tego wcześniej zakończyło by tą chyba zbyt rozciągnięta dyskusję – wałkowaną w nieskończoność w innych wątkach .

C350D + MTO to sprawdzone wielokrotnie i pod każdym względem rozwianie!!!!!!!!!!

Absolutnym minimum na dziś do zrobienia fotek samolotów na wysokościach przelotowych
na których można odczytać rega w sposób regularny (powtarzalny) jest 1000mm ogniskowej przy wartości przysłony mniejszej niż ok. f/10. A nie żadne 500mm .
Następna sprawa – im mniej dodatków typu – telekonwertery – tym mniej aberracji i zniekształceń .

Jeśli wiele osób w sposób praktyczny udowadnia zdjęciami (nie raz robionymi od kilku lat) ,że to sprawdzone rozwiązanie – a ty nie poświęcisz choć odrobiny czasu na przejrzenie zdjęć i poczytanie innych wątków na tym forum – będziemy w nieskończoność tak pisać .


Pozdrawiam

KF
Taka maÂła lupka 12"
saintmax
Posty: 60
Rejestracja: 07 lipca 2008, 09:22
Lokalizacja: Wrocek

Jeszcze jedno skromne pytanie amatora. Czy z zakupionym obiektywem będę musiał coś zrobić ( MTO 10/1000 ) przed użyciem ?? Czy tylko dopasować odpowiednią przelotkę na eos'a i gotowe? Ktoś gdzies pisał o kolimacji - nie wiem czy to jest konieczne a ewentualnie gdzie/kto/za ile coś takiego wykonuje
//eos 350d+sigma 70-300APO//
saintmax
Posty: 60
Rejestracja: 07 lipca 2008, 09:22
Lokalizacja: Wrocek

KF przekonuję się do tego rozwiązania uciekając od sigmy którą miałem na myśli na początku. Co do fotek to oczywiście że je oglądam. Pozostaje do wyjaśnienia już jedynie kwestia ewentualnych czynności przed montażem obiektywu w aparacie.
//eos 350d+sigma 70-300APO//
Awatar użytkownika
KF
Posty: 401
Rejestracja: 06 lutego 2007, 04:42
Lokalizacja: Jasło

W MTO nie ma kolimacji .
Regulację zrobi ASTROKRAK .
Przejściówka zależy od tego jaki typ MTO (rubinara itp.) kupisz.
W najgorszym wypadku (kupione MTO będzie miało zamontowane mocowanie np. NIKONA) będziesz musiał kupić dwa pierścienie – i nic więcej !
Jeden na MTO- najlepiej na 42mm i drugi złączka z 350D na 42mm.

Możesz też zastosować jedną przejściówkę (z trzema śrubami blokady na kołnierzu MTO z jednej i z mocowaniem EOS z drugiej).

Właśnie rozebrałem do ostatniej części MTO i pisze jakiś artykuł na temat MTO żeby juz nigdy nie wracać do takich rozważań .

To MTO montuje się na statyw (ma dwa miejsca do zamontowania).
Aparat nie jest obciążony bo to on jest „doczepiony” do MTO.




ufff...
THE END!
Ostatnio zmieniony 09 lipca 2008, 14:47 przez KF, łącznie zmieniany 1 raz.
Taka maÂła lupka 12"
saintmax
Posty: 60
Rejestracja: 07 lipca 2008, 09:22
Lokalizacja: Wrocek

Dzięki za wyczerpującą odpowiedź. TEmat zamknięty w kwestii obiektywu/aparatu.
A jeżeli chodzi o statyw to czego moge potrzebować do mocowania tego obiektywu ??
//eos 350d+sigma 70-300APO//
Maciejh76
Posty: 598
Rejestracja: 07 lutego 2007, 01:26
Lokalizacja: Kraków Letki Babko&UL984

Np Velbon Sherpa 250 lub 600 8-) zerknij np na strony Foto Plus 8-)
TMK1996
Posty: 72
Rejestracja: 03 kwietnia 2009, 15:14
Lokalizacja: EPWA

Albo Velbon DF50...........
Używam do MAKa i dobrze się spisuje ;-)
Obserwuje UN191 UL621 UP851 UN871 UN744 UT711UL980 i wszystko co leci z/do Okęcie
MAK102+VelbonDF50+Olympus E410 na lotnisku Nikon P90
ODPOWIEDZ