Nie będzie już charakterystycznego buczenia podczas ćwiczeń spadochroniarzy z 25. BKP na lotnisku w Nowym Glinniku... . Ostatni raz z "Antka" skakali w kwietniu 2007...Gryni pisze:Mam duży sentyment zwłaszcza do maszyny 1508. Wykonałem z niej cztery skokiCARGO pisze:Dziś w Krakowie widziałem i słyszałem ten samolot, kawał historii ...Pożegnanie AN26.
STYCZEŃ 2009
- knx08
- Moderator
- Posty: 1040
- Rejestracja: 20 października 2008, 12:34
- Obserwuję: L980, M70, N744, N133, M863, Q99, N983 + skróty
- Lokalizacja: Rzeczyca
Pozdrawiam, Emil.
Canon EOS 7D Mark II, Canon PS A590 IS + ZRT460M, Synta 8/1200, Sky-Watcher MAK127/1500 "Hans der Jäger", Tamron 70-300 SP VC USD, Tamron 100-400 F/4.5-6.3 Di VC USD.
https://www.jetphotos.com/photographer/127726/photos
Canon EOS 7D Mark II, Canon PS A590 IS + ZRT460M, Synta 8/1200, Sky-Watcher MAK127/1500 "Hans der Jäger", Tamron 70-300 SP VC USD, Tamron 100-400 F/4.5-6.3 Di VC USD.
https://www.jetphotos.com/photographer/127726/photos
Mrija uziemiona...
W najbliższym czasie nie zobaczymy Antka 225 w powietrzu, chwilowo jest on uziemiony w Kijowie z powodu generalnego przeglądu silników.
W najbliższym czasie nie zobaczymy Antka 225 w powietrzu, chwilowo jest on uziemiony w Kijowie z powodu generalnego przeglądu silników.
Grzegorz Tuszyński
www.grztus.pl
www.grztus.pl
- knx08
- Moderator
- Posty: 1040
- Rejestracja: 20 października 2008, 12:34
- Obserwuję: L980, M70, N744, N133, M863, Q99, N983 + skróty
- Lokalizacja: Rzeczyca
Równo tydzien temu znalazłem to zdjęcie (w czwartek 8.01 Anteusz leciał po UL984, tutaj pokazany jest jego start) i mnie zaskoczył troszeczkę widok w tle http://spotters.net.ua/file/?id=11558
Pozdrawiam, Emil.
Canon EOS 7D Mark II, Canon PS A590 IS + ZRT460M, Synta 8/1200, Sky-Watcher MAK127/1500 "Hans der Jäger", Tamron 70-300 SP VC USD, Tamron 100-400 F/4.5-6.3 Di VC USD.
https://www.jetphotos.com/photographer/127726/photos
Canon EOS 7D Mark II, Canon PS A590 IS + ZRT460M, Synta 8/1200, Sky-Watcher MAK127/1500 "Hans der Jäger", Tamron 70-300 SP VC USD, Tamron 100-400 F/4.5-6.3 Di VC USD.
https://www.jetphotos.com/photographer/127726/photos
Dziś FlyLAL ogłosił zawieszenie wszystkich lotów by nie generować dalej strat,CARGO pisze:SCH Swiss Capital Holdings kupił zadłużonego litewskiego przewoźnika FlyLAL. Szwajcarska firma zakupiła udziały warte około jednego miliona dolarów oraz pokryła długi przewoźnika sięgające blisko 1 mln euro. Nowy właściciel wyraził nadzieje, że na przestrzeni dwóch lat uda mu się zmodernizować oraz dokonać restrukturyzacji w zakupionych litewskich liniach lotniczych. Co ciekawe problemy przewoźnika rozpoczęły się w 2005 roku kiedy doszło do ich prywatyzacji, FlyLAL zaczął generować długi, które w tej chwili dla Szwajcarów nie stanowią większego problemu. Nowy właściciel to nowa szansa i środki do tego by FlyLAL stał się bardzo silnym regionalnym przewoźnikiem w Europie.
http://www.flylal.com/flyLAL_ceases_operations.pdf
SkyEurope pozostało tylko 5 samolotów, resztę (14) powróciły do GECAS z powodu nie spłacania rat leasingowych.
Centralwings zostanie zlikwidowane, jego flota i personel włączone ostatecznie w strukturę LOT'u.
http://wiadomosci.onet.pl/1897791,28350 ... osceu.html
To tyle, dobrych informacji na dzisiaj
Pozdrawiam, Łukasz.
It is bad today for Lithuanian aviation.
FlyLal Lithuanian airlines (TE/LIL) stopped flying today. All of their flights are cancelled, lots of people, who bought tickets with them now are left in difficult situation. From today, there are no direct flights from Vilnius to London, Amsterdam and to some other major European airports.
But both B757's and several B737's will continue to fly with FlyLal colors. Another company "FlyLal charters" (callsign - LLC) will continue to fly charter flights from Vilnius and Talinn airports to various holiday resorts.
FlyLal Lithuanian airlines (TE/LIL) stopped flying today. All of their flights are cancelled, lots of people, who bought tickets with them now are left in difficult situation. From today, there are no direct flights from Vilnius to London, Amsterdam and to some other major European airports.
But both B757's and several B737's will continue to fly with FlyLal colors. Another company "FlyLal charters" (callsign - LLC) will continue to fly charter flights from Vilnius and Talinn airports to various holiday resorts.
Pentax K200D - SW Skyliner 200/1200
Portugalia zamyka niebo sojusznikom Izraela (czyt. Amerykanom), dotyczy to również bazy Lajes na Azorach. Można zatem przypuszczać, że w najbliższym czasie zobaczymy nad Polską więcej amerykańskich transportowców. Głównie dotyczy to południa naszego kraju i sąsiadów, aczkolwiek do końca nie wiadomo jak teraz będą latać.
Yes, it's always sad when national carrier is forced to reduce his activity. I was very pleased to see them flying near Radom (unfortunately usually a little too far for picture).Asdrius pisze:It is bad today for Lithuanian aviation.
Grzegorz Tuszyński
www.grztus.pl
www.grztus.pl
Zmiany w rozkładach
Delta lato09
DL88 JFK - KBP B763 6 razy w tygodniu
Lufthansa
LH3238 DUS-KBP na stałe B735, w rozkładzie lato08 latali na CRJ7
<dziś ta "Lufa" poszła po UL984, zapewne będzie wracać po 980>
Alitalia laot09
Rzym - Moskwa A321 loty dwa razy dziennie
Rzym - St. Petersburg A320 lot codzienny
Rzym - Warszawa A319 lot codzienny
Milan (LIN) - Warszawa A319 nowy lot codzienny
AZ554 LIN13:45 - WAW15:50
AZ555 WAW16:35 - LIN18:35
Milan (MXP) - Moskwa A320 lot codzienny
Norwegian
od kwietnia nowe połączenia ze Sztokholmu m.in.
DY3963 ARN10:20 - BUD12:30 B738 pn śr so
DY3964 BUD13:00 - ARN15:10 B738 pn śr so , od 22 czerwca do 14 sieprnia lot ten będzie obługiwał MD82
DY3951 ARN08:30 - PRG10:30 B738 nd
DY3952 PRG11:00 - ARN13:00 B738 nd
DY3953 ARN10:20 - PRG12:20 B738 wt cz
DY3954 PRG12:50 - ARN14:50 B738 wt cz , od 23 czerwca do 13 sieprnia jak wyżej - MD82
Aerosivit
nowe połączenie od 22 czerwca
VV223 KBP12:50 - DUS14:50 B733 pn
VV223 KBP12:55 - DUS14:50 B733/B734/A320 śr cz so nd
VV224 DUS15:45 - KBP19:40 B733/B734/A320 pn śr cz so nd
bmi
wygrali z BA(którzy chcieli uyskać zgodę na zwiększenie częstotlisowści lotów BA882/883) walkę o prawa do nowego połączenia i uruchomią, zapewne w lecie, LHR - KBP 5 razy tygodniowo.
Delta lato09
DL88 JFK - KBP B763 6 razy w tygodniu
Lufthansa
LH3238 DUS-KBP na stałe B735, w rozkładzie lato08 latali na CRJ7
<dziś ta "Lufa" poszła po UL984, zapewne będzie wracać po 980>
Alitalia laot09
Rzym - Moskwa A321 loty dwa razy dziennie
Rzym - St. Petersburg A320 lot codzienny
Rzym - Warszawa A319 lot codzienny
Milan (LIN) - Warszawa A319 nowy lot codzienny
AZ554 LIN13:45 - WAW15:50
AZ555 WAW16:35 - LIN18:35
Milan (MXP) - Moskwa A320 lot codzienny
Norwegian
od kwietnia nowe połączenia ze Sztokholmu m.in.
DY3963 ARN10:20 - BUD12:30 B738 pn śr so
DY3964 BUD13:00 - ARN15:10 B738 pn śr so , od 22 czerwca do 14 sieprnia lot ten będzie obługiwał MD82
DY3951 ARN08:30 - PRG10:30 B738 nd
DY3952 PRG11:00 - ARN13:00 B738 nd
DY3953 ARN10:20 - PRG12:20 B738 wt cz
DY3954 PRG12:50 - ARN14:50 B738 wt cz , od 23 czerwca do 13 sieprnia jak wyżej - MD82
Aerosivit
nowe połączenie od 22 czerwca
VV223 KBP12:50 - DUS14:50 B733 pn
VV223 KBP12:55 - DUS14:50 B733/B734/A320 śr cz so nd
VV224 DUS15:45 - KBP19:40 B733/B734/A320 pn śr cz so nd
bmi
wygrali z BA(którzy chcieli uyskać zgodę na zwiększenie częstotlisowści lotów BA882/883) walkę o prawa do nowego połączenia i uruchomią, zapewne w lecie, LHR - KBP 5 razy tygodniowo.
Pozdrawiam DŚ
Pożegnanie An-26
Mam przyjemność przedstawić Koleżankom i Kolegom relację z uroczystości jakie odbyły się w Garnizonie Kraków-Balice 16 stycznia z okazji ostatniego lotu Antonowa-26 w barwach polskich Sił Powietrznych. Nasze stowarzyszenie RNAVspotters.pl otrzymało oficjalną akredytację, dzięki której mogę zaprezentować poniższy foto-reportaż z tego historycznego wydarzenia.
Samoloty typu An-26 służyły w 13 Eskadrze Lotnictwa Transportowego od 2 kwietnia 1972 kiedy to pierwsze trzy egzemplarze o numerach 1308,1309 i 1310 wylądowały na krakowskim lotnisku. Ogółem zakupiono 12 szt. maszyn tego typu, które przez 37 lat wykonywały bezwypadkowo powierzone im zadania. Podczas swojej służby oprócz rutynowych zadań transportowych i powietrzno-desantowych uczestniczyły także w lotach z pomocą humanitarną do krajów dotknietych klęskami żywiołowymi i misjach "Akcja Serce". W 1992 zabezpieczały od strony transportowej rajd Paryż-Dakar,a w 1998 roku maszyna o numerze 1602 wykonywała loty na Bałkany w ramach operacji NATO.
Dwa samoloty mimo ,iż formalnie należały do wojska latały w barwach PLL LOT nosząc oznaczenia SP-LWA i SP-LWB.
Samoloty krórych resurs dobiegał końca przechodziły gruntowne remonty w ukraińskich zakładach Antonowa w latach 98/99, co pozwoliło przedłużyć ich zdolnośc do lotów.
Jednak uczestnicwo Wojska Polskiego w wielu misjach zagranicznych (Irak, Afganistan) wymusiło zakup maszyn o większym zasięgu i udźwigu aby skuteczniej zapewniać wsparcie polskim kontyngentom. Poczciwe Antki zostały więc zastąpione przez samoloty CASA 295M, stacjonujące aktualnie również w krakowskiej 13ELTr.
Rozpoczęcie uroczystości planowane było na godzinę 10:30, przedstawiciele mediów stawili się licznie, obecni byli między innymi dziennikarze TVN24, Telewizji i Radia Kraków. Po powitaniu przez Panią rzecznik i przejściu kontroli na wartowni jednostki zostaliśmy zabrani autobusem na płytę wojskowej części lotniska na Balicach. W krótkich żołnierskich słowach zapoznano nas z przebiegiem uroczystości i wyznaczono obszar po którym możemy się swobodnie poruszać. Niestety pogoda nie dopisała, padający śnieg i silny wiatr wzmagający zimno dawały się nam we znaki, jednak widok samolotów na płycie postojowej skutecznie zagrzewał do boju.
Pani Beata Romek rzecznik prasowy 8.BLot. która mimo fatalnej pogody opiekowała się niestrudzenie dziennikarzami, pozwalając nam na dość swobodne poruszanie się po terenie lotniska
Tymczasem przygotowania do ostatniego lotu Antonowa ruszyły pełną parą, postanowiłem więc przyjrzeć się nieco bliżej jego przepastnej ładowni, w pewnym momencie padła jednak komenda zamknięcia rampy ładunkowej... i zostałem uwięziony na pokładzie
Nie było innego wyjścia, niż ucieczka do przodu, ruszyłem więc na zwiedzanie kabiny pilotów. Ilość istrumentów, przełącznikow i kontrolek naprawdę robi wrażenie - "to prawdziwy samolot, a nie obudowany w skrzydła latający komputer" mowi ppłk.pil. Leszek Leśniak.
Staruszek został starannie odlodzony i pokołował dostojnie na pas 25 aby po chwili ostatni raz wzbić się w powietrze.
Potem moment na który wszyscy czekali w napięciu - majestatyczny przelot samolotu na niskim pułapie tuż nad płytą lotniska.
Po wylądowaniu ruszyły oficjalne uroczystości, załoga złożyłą meldunek o wykonaniu zadania i czule żegnała się z samolotem
Potem an-26 został udostępniony do swobodnego zwiedzania, chyba jeszcze nigdy podczas swojej długiej służby nie gościł na pokładzie tylu ludzi jednocześnie
Jeszcze tylko ostatnia fotka na pożegnanie, bo podstawiony autobus już gotowy do odjazdu, jak się nie załapię to mogą mnie już nie wypuścić z bazy, choć może nie byłoby to takie złe...
Podziękowania dla Pani rzecznik Beaty Romek za gościnę na terenie jednostki, Redaktora Naczelnego za pomoc w załatwieniu formalności i MaciejaH76 za wyposażenie w sprzęt foto.
Mam przyjemność przedstawić Koleżankom i Kolegom relację z uroczystości jakie odbyły się w Garnizonie Kraków-Balice 16 stycznia z okazji ostatniego lotu Antonowa-26 w barwach polskich Sił Powietrznych. Nasze stowarzyszenie RNAVspotters.pl otrzymało oficjalną akredytację, dzięki której mogę zaprezentować poniższy foto-reportaż z tego historycznego wydarzenia.
Samoloty typu An-26 służyły w 13 Eskadrze Lotnictwa Transportowego od 2 kwietnia 1972 kiedy to pierwsze trzy egzemplarze o numerach 1308,1309 i 1310 wylądowały na krakowskim lotnisku. Ogółem zakupiono 12 szt. maszyn tego typu, które przez 37 lat wykonywały bezwypadkowo powierzone im zadania. Podczas swojej służby oprócz rutynowych zadań transportowych i powietrzno-desantowych uczestniczyły także w lotach z pomocą humanitarną do krajów dotknietych klęskami żywiołowymi i misjach "Akcja Serce". W 1992 zabezpieczały od strony transportowej rajd Paryż-Dakar,a w 1998 roku maszyna o numerze 1602 wykonywała loty na Bałkany w ramach operacji NATO.
Dwa samoloty mimo ,iż formalnie należały do wojska latały w barwach PLL LOT nosząc oznaczenia SP-LWA i SP-LWB.
Samoloty krórych resurs dobiegał końca przechodziły gruntowne remonty w ukraińskich zakładach Antonowa w latach 98/99, co pozwoliło przedłużyć ich zdolnośc do lotów.
Jednak uczestnicwo Wojska Polskiego w wielu misjach zagranicznych (Irak, Afganistan) wymusiło zakup maszyn o większym zasięgu i udźwigu aby skuteczniej zapewniać wsparcie polskim kontyngentom. Poczciwe Antki zostały więc zastąpione przez samoloty CASA 295M, stacjonujące aktualnie również w krakowskiej 13ELTr.
Rozpoczęcie uroczystości planowane było na godzinę 10:30, przedstawiciele mediów stawili się licznie, obecni byli między innymi dziennikarze TVN24, Telewizji i Radia Kraków. Po powitaniu przez Panią rzecznik i przejściu kontroli na wartowni jednostki zostaliśmy zabrani autobusem na płytę wojskowej części lotniska na Balicach. W krótkich żołnierskich słowach zapoznano nas z przebiegiem uroczystości i wyznaczono obszar po którym możemy się swobodnie poruszać. Niestety pogoda nie dopisała, padający śnieg i silny wiatr wzmagający zimno dawały się nam we znaki, jednak widok samolotów na płycie postojowej skutecznie zagrzewał do boju.
Pani Beata Romek rzecznik prasowy 8.BLot. która mimo fatalnej pogody opiekowała się niestrudzenie dziennikarzami, pozwalając nam na dość swobodne poruszanie się po terenie lotniska
Tymczasem przygotowania do ostatniego lotu Antonowa ruszyły pełną parą, postanowiłem więc przyjrzeć się nieco bliżej jego przepastnej ładowni, w pewnym momencie padła jednak komenda zamknięcia rampy ładunkowej... i zostałem uwięziony na pokładzie
Nie było innego wyjścia, niż ucieczka do przodu, ruszyłem więc na zwiedzanie kabiny pilotów. Ilość istrumentów, przełącznikow i kontrolek naprawdę robi wrażenie - "to prawdziwy samolot, a nie obudowany w skrzydła latający komputer" mowi ppłk.pil. Leszek Leśniak.
Staruszek został starannie odlodzony i pokołował dostojnie na pas 25 aby po chwili ostatni raz wzbić się w powietrze.
Potem moment na który wszyscy czekali w napięciu - majestatyczny przelot samolotu na niskim pułapie tuż nad płytą lotniska.
Po wylądowaniu ruszyły oficjalne uroczystości, załoga złożyłą meldunek o wykonaniu zadania i czule żegnała się z samolotem
Potem an-26 został udostępniony do swobodnego zwiedzania, chyba jeszcze nigdy podczas swojej długiej służby nie gościł na pokładzie tylu ludzi jednocześnie
Jeszcze tylko ostatnia fotka na pożegnanie, bo podstawiony autobus już gotowy do odjazdu, jak się nie załapię to mogą mnie już nie wypuścić z bazy, choć może nie byłoby to takie złe...
Podziękowania dla Pani rzecznik Beaty Romek za gościnę na terenie jednostki, Redaktora Naczelnego za pomoc w załatwieniu formalności i MaciejaH76 za wyposażenie w sprzęt foto.
Now more than ever, a great way to fly.
Kolejny A380 nad Polską
Singapore Airlines w swoim oficjalnym oświadczeniu zapowiedział, że od 1 czerwca trasę Singapur - Paryż (SIN - CDG) będzie obsługiwał Airbus A380 zastępując tym samym Boeinga B777-300ER
SQ334 SIN23:40 - CDG06:55+1 A388 codziennie
SQ333 CDG12:25 - SIN06:55+1 A388 codziennie
W związku z tym loty SQ332/331 zostają wstrzymane od 1 czerwca
To doskonała wiadomość, będziemy mieli kolejnego Superjumbo na naszym niebie, lot 333 to stały gość na 984 i pojawia się około 13:30, natomiast 334 to nie wiem, albo leci o poranku do CDG również po 984 albo 980?
Singapore Airlines w swoim oficjalnym oświadczeniu zapowiedział, że od 1 czerwca trasę Singapur - Paryż (SIN - CDG) będzie obsługiwał Airbus A380 zastępując tym samym Boeinga B777-300ER
SQ334 SIN23:40 - CDG06:55+1 A388 codziennie
SQ333 CDG12:25 - SIN06:55+1 A388 codziennie
W związku z tym loty SQ332/331 zostają wstrzymane od 1 czerwca
To doskonała wiadomość, będziemy mieli kolejnego Superjumbo na naszym niebie, lot 333 to stały gość na 984 i pojawia się około 13:30, natomiast 334 to nie wiem, albo leci o poranku do CDG również po 984 albo 980?
Pozdrawiam DŚ