Etihad Airways - zrównoważony rozwój w 2009r.
Etihad Airways patrzy na obecny rok w podobny sposób jak jego główny rywal - Emirates. Wbrew globalnym trendom panującym na wielu lotniskach na całym świecie, przewoźnik z ZEA z bazą w Abu Dhabi(AUH) nie myśli o redukcji pojemności na swoich trasach, co więcej 18 marca zapowiedział, że w tym roku planuje 20% wzrost swojej działalności. Może się to przełożyć na rekordowe zyski liczone w miliardach dolarów, planowane jest zwiększenie częstotliwości lotów z 750 do 900 tygodniowo. Etihad wierzy, że w tym roku uda się im przewieźć 7 milionów pasażerów, co byłoby lepszym wynikiem o 15% w stosunku do 2008r. Do floty w obecnym roku ma dołączyć 11 samolotów - 2xA332, A333, 2xA346, 5xA320 oraz B773, jedna maszyna ma ją opuścić. Liczba nowych tras z AUH ze względu na światowy kryzys została ograniczona do pięciu: Melbourne, Istambuł, Atheny, Larnaca i
Chicago(A345 od 2 września początkowo 3x w tygodniu a od października codziennie). Dodatkowo przewoźnik ten ma zwiększyć częstotliwość lotów, na swoich najbardziej obleganych trasach.