Strona 3 z 4

Re: MARZEC 2009

: 19 marca 2009, 20:16
autor: G@wron
http://paineairport.com/images/kpae4835.jpg
Polecam zobaczyć ;-)
Parę ciekawych sztuk w tym B777F dla EK Sky Cargo !
http://paineairport.com/images/kpae4836.png

Re: MARZEC 2009

: 20 marca 2009, 10:32
autor: knx08
W Everett praca wrze pełną parą... :-D

Re: MARZEC 2009

: 21 marca 2009, 09:31
autor: G@wron
Emirates rozważa powrót B773ER do obsługi trasy EK201/2 (DXB-JFK-DXB).
Zwolniona w ten sposób maszyna będzie obsługiwać od 1 czerwca trasę do Toronto 3 razy w tygodniu (EK241/242).

MARZEC 2009

: 21 marca 2009, 23:44
autor: CARGO
Etihad Airways - zrównoważony rozwój w 2009r.
Obrazek

Etihad Airways patrzy na obecny rok w podobny sposób jak jego główny rywal - Emirates. Wbrew globalnym trendom panującym na wielu lotniskach na całym świecie, przewoźnik z ZEA z bazą w Abu Dhabi(AUH) nie myśli o redukcji pojemności na swoich trasach, co więcej 18 marca zapowiedział, że w tym roku planuje 20% wzrost swojej działalności. Może się to przełożyć na rekordowe zyski liczone w miliardach dolarów, planowane jest zwiększenie częstotliwości lotów z 750 do 900 tygodniowo. Etihad wierzy, że w tym roku uda się im przewieźć 7 milionów pasażerów, co byłoby lepszym wynikiem o 15% w stosunku do 2008r. Do floty w obecnym roku ma dołączyć 11 samolotów - 2xA332, A333, 2xA346, 5xA320 oraz B773, jedna maszyna ma ją opuścić. Liczba nowych tras z AUH ze względu na światowy kryzys została ograniczona do pięciu: Melbourne, Istambuł, Atheny, Larnaca i Chicago(A345 od 2 września początkowo 3x w tygodniu a od października codziennie). Dodatkowo przewoźnik ten ma zwiększyć częstotliwość lotów, na swoich najbardziej obleganych trasach.

MARZEC 2009

: 22 marca 2009, 01:05
autor: CARGO
Air India dołączy do Star Alliance dopiero za rok
Obrazek

Narodowy przewoźnik z Indii dołączy do SA rok później niż to wcześniej planowano, nowa data wstąpienia do sojuszu to pierwszy kwartał 2010 roku. "Mentorem" wejścia AI do Star Alliance była Lufthansa, która była jedną z czterech lini założycielskich. Niemcy w 2004r. podpisali umowę o porozumieniu code-share z Air India. 18 miesięcy temu rząd indysjki zadecydował o połączeniu Air India oraz Indian Airlines. Proces połączenia obu przewoźników miał się zakończyć w 2008, jednak do tej pory wiele spornych kwestii dotyczących podstawowych decyzji, nie zostało rozwiązanych (min. czyj system informatyczny wybrać czy podział obowiązków). Ten sam rząd teraz jest obecnie zniesmaczony informacjami jakoby Jet Airways prowadził rozmowy z SA, chcąc zająć miejsce AI w sojuszu. Wcześniej Jet Airways ogłosił swoją neutralność względem wszystkich sojuszów, w zamian za podpisywanie dwóstronnych umów z konkretnymi przewoźnikami. Jednak gdy amerykański Federal Aviation Administration opóźnił code-share 9W z United Airlines, ten indyjski przewoźnik zwrócił się do swojego rządu z oficjalną skargą na opieszałość Amerykanów oczekując przy tym działań poprzez kanał dyplomatyczny. Czas pokaże, którzy przewoźnicy zasilą Star Alliance, może AI oraz 9W razem?
PS. Air India to przewoźnik z siedzibą w Chhatrapati Shivaji International Airport - Bombaj, który należy do państwa indyjskiego. Obecnie linie te restrukturyzują swoje połączenia do USA oraz Europy a od 29 marca głównym hubem AI ma zostać Frankfurt nad Menem(FRA).

Re: MARZEC 2009

: 22 marca 2009, 12:54
autor: vader
Pierwszy A330-300 dla Swiss'a HB-JHA.

http://www.jetphotos.net/viewphoto.php?id=6511268

Re: MARZEC 2009

: 22 marca 2009, 13:29
autor: Gryni
Vader pisze:Pierwszy A330-300 dla Swiss'a HB-JHA.

http://www.jetphotos.net/viewphoto.php?id=6511268
Numer seryjny 1000 :-D

Re: MARZEC 2009

: 22 marca 2009, 20:33
autor: G@wron
http://www.jetphotos.net/viewphoto.php?id=6512635

N1610D, B763ER, Delta Air Lines.

Pierwszy 767 z wingletami we flocie Delty.

Re: MARZEC 2009

: 23 marca 2009, 21:46
autor: G@wron
Kolejny leasing od AtlasJet dla Saudi Arabian.
http://skyliner-aviation.de/viewphoto.m ... picid=5557

A330-200 ex. Eurofly (I-EEZA)

Swego czasu latał w takim malowaniu :-)
http://www.airliners.net/photo/Eurofly/ ... 1109912/L/


Atlasjet oczekuje jeszcze jednego A332, miejmy nadzieję, że otrzyma standardowe barwy KKK i zwita nad Polskę.

MARZEC 2009

: 24 marca 2009, 23:19
autor: CARGO
Prywatyzacja CSA - "smaczny kąsek" do kupienia
Obrazek
Do kupienia jest 91,5% udziałów (wycenianych na około 160 mln euro) silnego obecnie narodowego przewoźnika Czech, oferującego spore możliwości rozwoju sieci połączeń w tej częsci Europy przyszłym potencjalnym nabywcom. Gdy 5 lutego proces prywatyzacyjny został otwarty, Aeroflot natychmiast wyraził swoje zainteresowanie przejęciem CSA. Formalnie Aeroflot by pozostać nadal w grze, musi znaleźć współudziałowca w tym przetargu, ponieważ prawo mówi, że firma z poza UE może nabyć nie więcej jak 49% udziałów. Na obecną chwilę 4 kompanie przeszły do dalszej rundy "walki" o CSA a są to: Air France-KLM, Aeroflot, konsorcjum Unimex (Travel Service) oraz prywatna grupa finansowa Odien. Podobno zainteresowanych było i jest więcej, możliwe że niedługo pojawią się kolejni oferenci. Proces prywatyzacyjny będzie przebiegał dwuetapowo: w pierwszym interesanci przedsatwiają swoje oferty pod kątem technicznym i logistycznym prezentując swoje założenia i intencje związane z przejęciem oraz plany dalszego rozwoju CSA, natomiast drugi etap będzie obejmował negocjacje cenowe a wartość sprzedaży akcji przewoźnika musi zostać finalnie zaakceptowana przez czeski rząd. Ostatecznie zwycięzce całej tej procedury przetargowej mamy poznać do 30 września tego roku. Co ciekawe kilku ministrów z NATO oraz UE wyraziło swoje obawy związane możliwym przejęciem CSA przez Rosjan z przyczyn ogólnie związanych z bezpieczeństwem.

MARZEC 2009

: 25 marca 2009, 00:19
autor: CARGO
Nareszcie lepsze wieści dla Boeinga

Obrazek

747-8
Rozpoczeły się testy silnika o wdzięcznej nazwie "GEnx-2B", który ma w przyszłości napędzać B748. Podczas pierwszego lotu testowego trwającego 5 godzin maszyna z jednym GEnx-2B podzczepionym pod lewym skrzydłem, wzbiła się na wysokość FL400 badając przy tym zachowanie i pracę nowej jednostki napędowej. Ową maszyną był służący do testów General Electric historyczny samolot Boeing 747-121 o regu N747GE należący niegdyś do niestniejących już linii Pan American Airways. Poprzednio samolot ten był wykorzystywany do testów GEnx-1B oraz GE90-115B, które napędzają 787-8 oraz 777-300ER/200LR/F.
Zdjęcia: porównaj wielkościowo
nowy silnik ze starym oraz nowy silnik z człowiekiem ;-)

787-8
Dzisiejszego dnia pierwszy Dreamliner o numerze ZA001 opuścił hangar-lakiernie, ze świeżo pomalowanym kadłubem i skrzydłami został zaparkowany obok pierwszego wyprodukowanego 777F o regu N5020K w kolejnym hangarze, których przecież w Everett nie brakuje. Klika godzin przed tym na pokładzie Boeing 747-409(LCF) Dreamliftera przybył z Włoch "ogon" dla pierwszego Dreamlinera. W najbliższym czasie, pierwszy poskładany 787 rozpocznie testy na ziemi składające się z trzech etapów mających zweryfikować zgodność samolotu pod względem zainstalowanego nań software i hardware. Pierwsza faza testów będzie obejmować elementy zewnętrzne samolotu oraz sprawy związane z zasilaniem Dreamlinera.

źródło tekstu i zdjęć FlightGlobal

MARZEC 2009

: 25 marca 2009, 01:06
autor: grztus
CARGO pisze:...ze świeżo pomalowanym kadłubem i skrzydłami został zaparkowany obok pierwszego wyprodukowanego 777F o regu N5020K w kolejnym hangarze
Czy na pewno "pierwszego"? Air France przecież ma już 777F, na płytach postojowych w Everett stoi kilka kolejnych - niemal gotowych maszyn tego typu? Chyba, że te o których piszę, to wersje z konwersji?