Witam, z internetem wczoraj coś się u mnie działo, więc nie mogłem wrzucić fotek
Udało mi się wczoraj (sobota) z rana ustrzelić "niezawodne" BA, później przelatujące chmury i brak smug mocno utrudniły obserwacje.
1. 4:45 UL980 W
2. ten sam – bliżej
3. 5:26 UL980 W kolejny BA
Dopiero przed chwilą zaczęło się powoli rozpogadzać, więc jest szansa na fotki.
Pozdrawiam
Samoloty na wysokościach przelotowych - LIPIEC 2006
- Grim Jester
- Posty: 118
- Rejestracja: 06 lutego 2007, 04:14
- Lokalizacja: masz taką twarz???
- Kontakt:
FL350 - zapewniam Cię, że jestem w wyśmienitym humorze, ja po prostu mam taki zgryźliwy styl bycia. Mój podpis chyba wszystko tłumaczy. Studentów nie mam i wykładów już od pewnego czasu nie prowadzę, a ściśle biorąc odkąd Amerykanie łaskawie zbombardowali moją uczelnię nieopodal Kabulu
A co do meritum - parę tygodni temu RMF poinformował, że z samolotu odpadła część o średnicy 80 cm i rozpirzyła w drobny mak samochód w jakimś mieście (już nie pamiętam gdzie, ale to najmniej istotne). Potem informowali, że część miała 80 cm długości a nie średnicy a na koniec okazało się, że złomiarz przypadkowo odpalił silnik niewypału katiuszy. I tak to właśnie jest z takimi sensacjami. Zastanów się w jaki sposób samolot lecący z prędkością ok. 900 km/h może wypuścić z siebie porcję wody z niespodzianką, żeby uformowała się w kulę. Są dwa problemy uniemożliwiające takie bombardowanie - po pierwsze prędkość - taki ładunek błyskawicznie rozbryzgnąłby się w pojedyncze krople, które z kolei natychmiast by zamarzły - miałałyby postać drobniutkich fragmentów lodu czy może nawet śniegu. Nawet pomijając prędkość - w jaki sposób uformować kroplę o masie min. 4kg? Chyba, że z samolotu została wyrzucona już w zamrożonej postaci a to oznaczałoby, ze mamy do czynienia z nową postacią terroryzmu. Informacja o "bombie" zrzuconej z A320 jest równie wiarygodna. Myślenie na zasadzie jak spadło z góry to zapewne z samolotu
Znane mi samoloty pasażerskie nie posiadają odpowiednich instalacji do zrzutu czegokolwiek z powietrza - przy dużej różnicy ciśnień i temperatur między wnętrzem maszyny a otoczeniem byłoby to dużo trudniejsze zadanie niż na pierwszy rzut oka się wydaje. Przy założeniu, żeby takie coś zainstalowano piloci mieliby wyraźną instrukcję o zrzucaniu nieczystości nad obszarami niezamieszkałymi, manual B747-400 oraz B737-300/400/500 nic o tym nie wspomina.
A co do meritum - parę tygodni temu RMF poinformował, że z samolotu odpadła część o średnicy 80 cm i rozpirzyła w drobny mak samochód w jakimś mieście (już nie pamiętam gdzie, ale to najmniej istotne). Potem informowali, że część miała 80 cm długości a nie średnicy a na koniec okazało się, że złomiarz przypadkowo odpalił silnik niewypału katiuszy. I tak to właśnie jest z takimi sensacjami. Zastanów się w jaki sposób samolot lecący z prędkością ok. 900 km/h może wypuścić z siebie porcję wody z niespodzianką, żeby uformowała się w kulę. Są dwa problemy uniemożliwiające takie bombardowanie - po pierwsze prędkość - taki ładunek błyskawicznie rozbryzgnąłby się w pojedyncze krople, które z kolei natychmiast by zamarzły - miałałyby postać drobniutkich fragmentów lodu czy może nawet śniegu. Nawet pomijając prędkość - w jaki sposób uformować kroplę o masie min. 4kg? Chyba, że z samolotu została wyrzucona już w zamrożonej postaci a to oznaczałoby, ze mamy do czynienia z nową postacią terroryzmu. Informacja o "bombie" zrzuconej z A320 jest równie wiarygodna. Myślenie na zasadzie jak spadło z góry to zapewne z samolotu
Znane mi samoloty pasażerskie nie posiadają odpowiednich instalacji do zrzutu czegokolwiek z powietrza - przy dużej różnicy ciśnień i temperatur między wnętrzem maszyny a otoczeniem byłoby to dużo trudniejsze zadanie niż na pierwszy rzut oka się wydaje. Przy założeniu, żeby takie coś zainstalowano piloci mieliby wyraźną instrukcję o zrzucaniu nieczystości nad obszarami niezamieszkałymi, manual B747-400 oraz B737-300/400/500 nic o tym nie wspomina.
Witam,
Wszystkie samoloty na zachód na UT727:
Airbus A310 na UT727, chyba Siberia (mówię chyba, bo mam zepsuty monitor) co ciekawe, ograniczyłem się do 398 milimetrów ogniskowej
I mam pytanie, czy Wy też widzicie te okienka? Bo ja jakby widzę takie czarnawe z tyłu samolotu. (17:32)
A tu ten sam, na 500 milimetrów ogniskowej.
Boeing 747, prawdopodobnie Lufthansa, na zdjęciach następnych w serii lepiej widać żółte kółko na ogonie (17:33):
Inny Boeing 747, TEŻ Lufthansa Nie wiem jak Wy, ale mi się to wydaje dziwne, że jest tak dużo luf. Dzisiaj widziałem pod rząd B744 i Airbusa Lufthansy, a teraz 2x B744 Lufy! Na tym zdjęciu widać też "piątą smugę". (17:34)
MyTravel na UN133, rozpoznanie by Kshyhoo (15:17):
Na UN858, w kierunku wschodnim, godzina 18:33:
Wszystkie samoloty na zachód na UT727:
Airbus A310 na UT727, chyba Siberia (mówię chyba, bo mam zepsuty monitor) co ciekawe, ograniczyłem się do 398 milimetrów ogniskowej
I mam pytanie, czy Wy też widzicie te okienka? Bo ja jakby widzę takie czarnawe z tyłu samolotu. (17:32)
A tu ten sam, na 500 milimetrów ogniskowej.
Boeing 747, prawdopodobnie Lufthansa, na zdjęciach następnych w serii lepiej widać żółte kółko na ogonie (17:33):
Inny Boeing 747, TEŻ Lufthansa Nie wiem jak Wy, ale mi się to wydaje dziwne, że jest tak dużo luf. Dzisiaj widziałem pod rząd B744 i Airbusa Lufthansy, a teraz 2x B744 Lufy! Na tym zdjęciu widać też "piątą smugę". (17:34)
MyTravel na UN133, rozpoznanie by Kshyhoo (15:17):
Na UN858, w kierunku wschodnim, godzina 18:33:
-
- Posty: 34
- Rejestracja: 06 lutego 2007, 04:55
- Lokalizacja: Bielsko-Chybie
13:09 EMB170 do Balic
13:33 ATR CSA do Balic
14:31 A330 Lufthansa UL984 E
13:33 ATR CSA do Balic
14:31 A330 Lufthansa UL984 E
-
- Posty: 34
- Rejestracja: 06 lutego 2007, 04:55
- Lokalizacja: Bielsko-Chybie
14:34 B737 KLM Ul984 E
16:10 Thai Airways B747 Ul984 E
16:19 Air China A340 UM984 SW
16:10 Thai Airways B747 Ul984 E
16:19 Air China A340 UM984 SW
-
- Posty: 34
- Rejestracja: 06 lutego 2007, 04:55
- Lokalizacja: Bielsko-Chybie
16:53 UM984 SW Korean B747
16:58 UM984 SW JAL B747
16:58 UM984 SW JAL B747
Aż na samą myśl drżę. Oczywiście bez sarkazmuPawelB pisze:Witam
Mam nadzieję, że w tym tygodniu będę mięć aparat i zaprezentuję co nieco
Pozdrawiam Paweł
Pozdrawiam
Pozdrawiam
-------------------------------------------
D80+MTO
-------------------------------------------
D80+MTO