Samoloty na wysokościach przelotowych - LIPIEC 2006
Lotar, to coś na wschód to Tu 154.
Witam
Lotar ciekawe co to za TUtka się pojawia na UL980, tak jak napisał Barfi lata regularnie więc nie jest tak źle Very Happy Trzeba szukac AMS, Londyn, BHX moze HAM na a.net.
Tom634 to A320 Novair Very Happy
Pozdrawiam Paweł
Pawle fajnie gdyby DrectFly mieli we flocie A340 Laughing Wiemy, że chodzi o Saaba 340, ale nikt nie ma Ci A340 za złe bo to przyzwyczajenie do grubych sztuk a nie takich maleństw Very HappyRasog pisze:Panowie KF i Bartek donoszą że na UM857(być może korytarz równoległy ARDAG(MARIA) -LENOV pojawia się jakiś "turbośmiglak". ciekawe czy nie może to być wedle przypuszczeń A340 Direct Fly?
Lotar ciekawe co to za TUtka się pojawia na UL980, tak jak napisał Barfi lata regularnie więc nie jest tak źle Very Happy Trzeba szukac AMS, Londyn, BHX moze HAM na a.net.
Tom634 to A320 Novair Very Happy
Pozdrawiam Paweł
lornetka, notes, obserwacja - wspomnienia to jest to !
- meteo_expert
- Posty: 484
- Rejestracja: 06 lutego 2007, 04:08
- Lokalizacja: Zgierz k/Łodzi
- Kontakt:
Panowie ... Wszystko na UL 980
1.A cóż to?
2.Hmmm
3.Indyjka???
4.Stawiam na Ił-a jakiegoś
5.Czyżby właśnie Altyn Air?
6.Cathay?
7.A340 - ale co za linie koło 16:40
8.Dosłownie za tym Malezyjka na W
9.Parę minut po 19-tej na E - Lh?
Uciekły mi - Singapore + małe jakieś pierdolotki + ATR72 Eurolotu.
1.A cóż to?
2.Hmmm
3.Indyjka???
4.Stawiam na Ił-a jakiegoś
5.Czyżby właśnie Altyn Air?
6.Cathay?
7.A340 - ale co za linie koło 16:40
8.Dosłownie za tym Malezyjka na W
9.Parę minut po 19-tej na E - Lh?
Uciekły mi - Singapore + małe jakieś pierdolotki + ATR72 Eurolotu.
Witam
Meteo ten A340 to Jet Airways
Wybacz, ale usunąłem to stwierdzenie z początku posta. Nie uważaj siebie za gorszego spottera bo jesteśmy wszyscy równi bez względu na ....
Pozdrawiam Paweł
Meteo ten A340 to Jet Airways
Wybacz, ale usunąłem to stwierdzenie z początku posta. Nie uważaj siebie za gorszego spottera bo jesteśmy wszyscy równi bez względu na ....
Pozdrawiam Paweł
lornetka, notes, obserwacja - wspomnienia to jest to !
Wróciłem przed chwilą z trasy rowerowej, którą rzecz jasna (znowu) bez optyki realizowałem i około 19:40 na UL984 przeszły na zachód dwie ciężkie maszyny w odstępie około 5 minut. Czy ktoś byłby uprzejmy zaspokoić moją ciekawość i powiedzieć mi co to było?
Tak przy okazji, bardzo się cieszę że mamy teraz tylu fotografów. I robicie coraz lepsze zdjęcia. Kiedyś widywało się na forach (np ex jumbopics) tylko długie raporty. A jednak jeden obraz mówi więcej niż... wiecie sami.
Ernest:
Posiadają mechanizm zrzutu paliwa. W kazdym razie tu okazał się być pies pogrzebany. Znałem przez lata różnorakie zawory wychodzące na zewnątrz dużych maszyn (outlet valves) i, nie mając potrzeby analizowania każdego z nich, sądziłem że niektóre są odpowiedzialne za (zabronioną i niepraktykowaną- co wiedziałem) możliwość zrzucania płynów "innych niż paliwo".
Ale po Twoim poście przejrzałem mój podręcznik 737 i z nieukrywanym zakłopotaniem ( ) przyznaję, że większość z nich okazała się być wylotami presuryzacyjnymi (wyrównujacymi ciśnienie). Owszem, są zawory do wypuszczania płynów toaletowych, lecz obsługiwane są tylko przez ekipy naziemne, a więc nie przez pilotów. Uniemożliwia to specjalna dźwignia. Tu cytuję za FAA: "(...)The exterior lever means only the ground crew can operate the valve that opens the tank while the plane is on the ground(...)".
Cóż, człowiek uczy się każdego dnia i to jest właśnie sens świadomego życia. Nigdy ani przez chwilę nie sądziłem, że wiem wszystko.
Kończę więc ten już klarowny OT (wybaczcie Panowie Moderatorzy), dziękując Ernestowi za pomoc w wyjaśnieniu tej kwestii i mając nadzieję, że wszyscy dowiedzieliśmy sie czegoś ciekawego i przynajmniej jest jasne skąd bierze się dodatkowa centralna smuga, która czasem upiększa nasze fotografie...
Tak przy okazji, bardzo się cieszę że mamy teraz tylu fotografów. I robicie coraz lepsze zdjęcia. Kiedyś widywało się na forach (np ex jumbopics) tylko długie raporty. A jednak jeden obraz mówi więcej niż... wiecie sami.
A321Pawelbelzyce pisze:to A320 Novair
Ernest:
No to teraz roumiem...Grim Jester pisze:ja po prostu mam taki zgryźliwy styl bycia
Chyba w Gorzowie.Grim Jester pisze:z samolotu odpadła część o średnicy 80 cm i rozpirzyła w drobny mak samochód w jakimś mieście (już nie pamiętam gdzie, ale to najmniej istotne)
Oczywiście to bzdety jakieś, choć zwykle oskarżano samoloty lecące nisko, więc tą prędkość trzeba podzielić na trzy.Grim Jester pisze:w jaki sposób samolot lecący z prędkością ok. 900 km/h może wypuścić z siebie porcję wody z niespodzianką, żeby uformowała się w kulę
Grim Jester pisze:Znane mi samoloty pasażerskie nie posiadają odpowiednich instalacji do zrzutu czegokolwiek z powietrza
Posiadają mechanizm zrzutu paliwa. W kazdym razie tu okazał się być pies pogrzebany. Znałem przez lata różnorakie zawory wychodzące na zewnątrz dużych maszyn (outlet valves) i, nie mając potrzeby analizowania każdego z nich, sądziłem że niektóre są odpowiedzialne za (zabronioną i niepraktykowaną- co wiedziałem) możliwość zrzucania płynów "innych niż paliwo".
Ale po Twoim poście przejrzałem mój podręcznik 737 i z nieukrywanym zakłopotaniem ( ) przyznaję, że większość z nich okazała się być wylotami presuryzacyjnymi (wyrównujacymi ciśnienie). Owszem, są zawory do wypuszczania płynów toaletowych, lecz obsługiwane są tylko przez ekipy naziemne, a więc nie przez pilotów. Uniemożliwia to specjalna dźwignia. Tu cytuję za FAA: "(...)The exterior lever means only the ground crew can operate the valve that opens the tank while the plane is on the ground(...)".
Cóż, człowiek uczy się każdego dnia i to jest właśnie sens świadomego życia. Nigdy ani przez chwilę nie sądziłem, że wiem wszystko.
Kończę więc ten już klarowny OT (wybaczcie Panowie Moderatorzy), dziękując Ernestowi za pomoc w wyjaśnieniu tej kwestii i mając nadzieję, że wszyscy dowiedzieliśmy sie czegoś ciekawego i przynajmniej jest jasne skąd bierze się dodatkowa centralna smuga, która czasem upiększa nasze fotografie...
Meteo_expert
1. Tu 154
2 zapewne to ten Emirates na A330
3. Air India B747
4. Ił 76
5. Tu 154 (Aeroflot lub Aeroflot-Don)
6. Cathay na UL 980 (a jednak możliwe)
9. chyba A300 Lufy
Wychodzi na to, że leciały dzisiaj na UL 980 co najmniej dwa Tu 154.
1. Tu 154
2 zapewne to ten Emirates na A330
3. Air India B747
4. Ił 76
5. Tu 154 (Aeroflot lub Aeroflot-Don)
6. Cathay na UL 980 (a jednak możliwe)
9. chyba A300 Lufy
Wychodzi na to, że leciały dzisiaj na UL 980 co najmniej dwa Tu 154.
Witam
16.20 UL619--> W AF 777
16.30-->W UL619 KLM 777
17.35-->W UL619 Air China 747
18.35-->W UL619 TU 154
18.55-->S SE TU-154M Altyn Air
19.10-->W UL619 LH MD-11
20.00-->W UL619 AF A320
21.15-->W UL619 AF 747
Pozdrowienia
16.20 UL619--> W AF 777
16.30-->W UL619 KLM 777
17.35-->W UL619 Air China 747
18.35-->W UL619 TU 154
18.55-->S SE TU-154M Altyn Air
19.10-->W UL619 LH MD-11
20.00-->W UL619 AF A320
21.15-->W UL619 AF 747
Pozdrowienia
Pozdrawiam
-------------------------------------------
D80+MTO
-------------------------------------------
D80+MTO
- meteo_expert
- Posty: 484
- Rejestracja: 06 lutego 2007, 04:08
- Lokalizacja: Zgierz k/Łodzi
- Kontakt:
i ja widziałem jednego widac na fotce
Witam,
no i wróciłem.., jutro wrzucę parę fotek. Z ciekawszych maszyn w Łebie spotkać możemy alitalke ,lufthanse ,balkan holidays, swiss-a, air france, raz udało mi się dojrzeć AN-12. No ale nad morzem (na plaży), nie tylko samoloty obserwowałem Czasem nie wiadomo było na czym zawiesić oko..
Lece spać na razie.
no i wróciłem.., jutro wrzucę parę fotek. Z ciekawszych maszyn w Łebie spotkać możemy alitalke ,lufthanse ,balkan holidays, swiss-a, air france, raz udało mi się dojrzeć AN-12. No ale nad morzem (na plaży), nie tylko samoloty obserwowałem Czasem nie wiadomo było na czym zawiesić oko..
Lece spać na razie.
Jetphotos | MTO + 350D