Panowie bardzo dziękuję za pomoc!
Przedwczoraj wynalazłem na worldairops.com tę instrukcję do latania po NATach (do której to strony mick podał linka) i zauważyłem tę mapkę na str. 24 - jakość rzekłbym mizerna, ale coś tam widać

(dobrze, że chociaż tyle). Myślałem, że może Koleżeństwo bardziej doświadczone ma coś pochowane po dyskach na gorsze czasy, bo rzeczywiście Kanadyjczycy sępią za mapy.
Grzebiąc od trzech dni po sieci nie napotkałem za to mapy, która całościowo traktowałaby Atlantyk w kwestii NAT, (może taka nie istnieje?) zastanawiam się czy np. Jeppesen nie ma takowej, oczywiście płatnej, bo jak na razie to tylko Irlandia opublikowała taką mapę, na której jak wół są bardzo pięknie zaznaczone entry/exit points. Przeglądałem wczoraj też mapy Upper RNAV: Francji, Hiszpanii, Portugalii, UK, Norwegii i na upartego jakieś punkty tam są (porównując do tej mapy ze str 24
http://www.worldairops.com/NAT/docs/NAT ... ps.com.pdf powyższego dokumentu, na mapach poszczególnych krajów dostępnych na stronach Eurocontrol, są punkty zewnętrzne dla strefy wejścia/wyjścia na NATy i tylko Irlandia opublikowała całość bo nad tym sympatycznym krajem przestrzeń powietrzna to transition area przed wejściem na NATy)
Reasumując, posiadanie takich map nie jest sprawą życia lub śmierci, ale miło jest wiedzieć którędy za Wielką Sadzawkę lub z powrotem pomykają różne linie lotnicze.
Ponadto przeprawa przez Północny Atlantyk to loty obsługiwane przez Shannwick i Gander Oceanic Control Area (OCA), ale bardziej na południe również Santa Maria OCA i New York OCA
Na deser wczoraj w nocy udało mi się wynaleźć takie coś
http://occ.ivao.ca/images/airspace.jpg
Pozdrawiam