Strona 4 z 7

LISTOPAD 2008

: 16 listopada 2008, 19:33
autor: CARGO
17sty Boeing 737 dla Ukraine International Airlines
Obrazek
Ukraiński przewoźnik odebrał kolejnego, siedemnastego już B737, tym razem to 737-400 i posiada rejestracje UR-GAX. Maszyna ta została wyleasingowana na 5 lat od irlandzkiego Aer Cap (udziałowiec UIA), wcześniej ten samolot latał dla Hemus Air i posiadał numer rejestracyjny LH-HVA. Nowy nabytek ma obsługiwać głównie loty czarterowe, od 7 listopada przewozi pasażerów na trasie Lwów - Sharm-el-Sheik lub Hurghada. W obecnym roku UIA(PS) przewiozła w okresie styczeń-październik 1.4mln pasażerów, oznacza to wzrost o 17% w stosunku do roku 2007. W październiku wzrósł także procent wykorzystania miejsc w samolotach UIA z 64.4% (2007 r.) do 70%(obecny rok). Co ważne linie planują dalszy rozwój, w przeciągu 6 lat ilość samolotów we flocie ma ulec podwojeniu :!: a w przyszłym roku UIA będzie użytkować 737-800, tym samym będą pierwszym ukraińskim przewoźnikiem wykorzystującym maszynę tego typu.

Re: LISTOPAD 2008

: 17 listopada 2008, 22:48
autor: G@wron
Austrian dodał winglety do swojego pierwszego 737-700
zdjęcie

LISTOPAD 2008

: 19 listopada 2008, 21:49
autor: CARGO
Wiadomości z Indii

Kingfisher Airlines(IT)
Właściciel Kingfisher Airlines - Vijay Mallya - indyjski multimilioner m. in. właściciel teamu F1 Force India , pragnie sprzedać 25% udziałów (w akcjach) przewoźnika zagranicznemu inwestorowi. Głównym powodem takiej decyzji jest chęć poprawienia kiepskiej kondycji finansowej, deficytowych obecnie linii, które celowo opóźniają odbiór zamówionych maszyn. Malaya zaapelował do indyjskiego rządu o zmiany w przepisach, które to umożliwiłyby zakup udziałów indyjskich linii lotniczych przewoźnikom z poza Indii. Najbardziej zainteresowane przyszłą ofertą są takie linie jak British Airways, Singapore Airlines oraz Virgin Atlantic.

Jet Airways(9W)
Niedawno uruchomione połączenie Bruksela - Bangalore (9W131 na A330 ) zniknie z rozkładu od 12 stycznia 2009 roku.
Codzienny lot na trasie Bombaj - Bruksela - Newark (9W228 na B773) będzie od 21 stycznia przyszłego roku obsługiwany przez A332.

Re: LISTOPAD 2008

: 19 listopada 2008, 23:19
autor: CARGO
G@wron pisze:Austrian dodał winglety do swojego pierwszego 737-700
zdjęcie
Podobnie zrobił Jettime <którego kilka razy widziałem w wakacje tego roku>. Czarterowy przewoźnik z Danii odebrał swojego B733 - reg. OY-JTC - po zamontowaniu wingletów. Na taką samą "operację" czekają trzy pozostałe maszyny tego typu z floty Jettime'a.

Kilka słów przypomnienia o samych wingletach i ich roli.
Po raz pierwszy testowe loty z wingletami wykonano w USA w 1977r (U.S. Air Force na LearJet 28), udowodniły one, że zastosowanie wingletów pozwala na zwiększenie zasięgu samolotu (w tym przypadku nawet o 6.5%) oraz poprawia stateczność kursu. Dodatkowo co bardzo ważne, zmniejszają siłę zawirowań powietrza ciągnących się za lecącym samolotem, które powstają w czasie lotu na końcówkach skrzydeł. Gdy inny samolot przeleci przez takie zawirowania to w wyniku turbulencji może dojść nawet do utraty kontroli nad maszyną.
Wyróżniamy 2 zasadnicze typy, pierwszwe to tzw. "wingtip fences" stosowane m.in. w A310/A300/A318/A319/A320/A321/A380 , drugie to właściwe winglety tzw. "blended winglets" stosowane m.in. w A330/A340, MD11, B737NG/B757/B744, CRJ200, ERJ190, TU-204 a od nie tak dawna także w B767(winglety o wysokości 3.4m :!: ). Nowym typem wingletów mają być tzw. "raked winglets" <winglety pochylone> których użycie planuję się m.in w A350, B748/B787/B777. Według wyliczeń Boeinga od momentu wprowadzenia wingletów dla B737 oraz B757 zaoszczędzono 1.2miliarda galonów (5.45mld l) paliwa. Obecnie 95% Boeingów 737 NG posiada winglety montowane seryjnie w czasie ich produkcji.

Re: LISTOPAD 2008

: 20 listopada 2008, 00:16
autor: grztus
Winglety jak winglety, ale gdy okazało się że dodanie dwóch płytek na obudowie silników zwiększa siłę nośną przy starcie o 10%, wszyscy aerodynamicy oniemieli... (było to w DC-10, który początkowo miał chyba zbyt długi rozbieg).

LISTOPAD 2008

: 20 listopada 2008, 16:11
autor: mick
Mody na malowania retro ciag dalszy:
A320 Air France F-GFKJ
http://www.jetphotos.net/viewphoto.php?id=6416992

LISTOPAD 2008

: 21 listopada 2008, 19:16
autor: CARGO
Kilka wiadomości z Rosji

Wiemy już jak się będzie nazywał nowy sojusz lotniczy z Rosji - Rosavia - będzie on następcą niedawno rozwiązanego AiRUnion. Podobnie jak dawny sojusz, w skład Rosavi wejdzie dwunastu rosyjskich lokalnych przewoźników m. in. KrasAir, Domodedovo Airlines, Atlant-Soyuz Airlines czy Samara Airlines. Obecny cel stawiany przed nowym sojuszem to walka z S7 o drugą pozycję w kraju, w przyszłości Rosavia ma być groźnym rywalem dla Aeroflotu. Rosavia będzie dysponować pokaźną flotą około 250 maszyn, jednak są to w większości samoloty przestarzałe wymagające wymiany (planuje się zakup domowych Sukhoi Superjet).

To się nazywa "nietypowy ładunek" - Air Bridge Cargo (należący do grupy Volga-Dnepr) poinformował niedawno, że przewiózł w B744 105 rasowych wyścigowych koni. Loty odbywały się od 24 października do 10 listopada z Amsterdamu do Rosji pod czujnym okiem specjalnie przeszkolonego personelu zgodnie z wytycznymi IATA. Natomiast Ił 76TD-90VD należący do Volga-Dnepr Airlines przetransportował 3 delfiny białe (Beluga). Zwierzęta podróżowały w specjalnych kontenerach wypełnionych wodą, 6 listopada w locie z Władywostoku do Tokio, do swojego nowego domu - oceanarium Yokohama.

Na trzeciego grudnia (planowo 20 listopada) została przesunięta data inauguracyjnego lotu (SU837/838) pierwszego A330 we flocie Aeroflotu na trasie Moskwa - Sankt Petersburg.

LISTOPAD 2008

: 21 listopada 2008, 21:18
autor: CARGO
Zmiany w rozkładach lotów

Emirates
Od 2 stycznia 2009, prawie przez miesiąc, bo do 31 stycznia, połączenie Dubaj - Londyn będzie obsługiwał drugi A380. Będzie to lot EK3 (DXB14:30 LHR18:15) oraz powrotny EK4(LHR20:00 DXB6:45), który obecnie wykonuje B777-300ER. Od 1 lutego ten A380 będzie latał na trasie Dubaj - Sydney - Auckland.

Korean Air
Od 10 grudnia KE będzie latał dwa razy w tygodniu (środa i niedziela) na nowej trasie Seul - Milan - Rzym - Seul (KE949 ICN13:55 MXP18:00 wylot 19:50 FCO21:00 na B772). Połączenie Seul - Rzym zostanie zredukowane do jednego lotu tygodniowo (piątek) KE927 ICN16:40 - FCO21:00 na B772. Loty powrotne KE928 FCO22:30 ICN17:35+1 oczywiście na B772.

LISTOPAD 2008

: 21 listopada 2008, 21:19
autor: CARGO
Nowy przewoźnik ze Szwecji
Obrazek
18 listopada Tor Air odebrał swój pierwszy samolot B737-400 SE-RJA. Maszyna ta została wyprodukowana w 1993 roku i wcześniej latała dla Air One, Virgin Blue of Australia i Turkish Airlines. Tor Air został założony wiosną tego roku, linie mają się specjalizować głównie w lotach czarterowych, planują leasingować swój samolot na potrzeby biur podróży czy inych przewoźników. Firma stawia sobie ambitne cele, w przyszłym roku planują dodać do swej floty drugi samolot, w 2010 mają kontynuować rozwój swojej działalności i stać się dominującym w Skandynawii przewoźnikiem oferującym czartery oraz leasing (wet lease).

<PS Sterling Airlines być może za niedługo wznowi działalność :-D , umowa o kupnie lub przejęciu Sterlinga jest podobno bardzo bliska finalizacji. Rozmowy pomiędzy właścicielami a duńskim inwestorem powinny się zakończyć "na dniach".>

LISTOPAD 2008

: 22 listopada 2008, 00:09
autor: CARGO
South African Airways planuje wymienić całą flotę
Obrazek
South African Airways(SA) ogłosił plany wymiany wszystkich samolotów z obecnej floty do roku 2020, oraz plany niewielkiego powiększenia floty. W połowie przyszłego roku SA ma podjąć decyzję o wyborze dostawcy 50 nowych maszyn. Większy nacisk SA kładzie na wymianę tych największych samolotów, myśląc także o możliwościach przyszłego rozwoju połączeń do odległych miast, sześć A342 ma zostać zastąpione przed końcem 2013 roku bo wtedy dobiega końca ich umowa leasingowa. W pierwszej części wymiany (2010-2015 r.) przewoźnik ma zakupić A330 oraz A340 <to tylko propozycje, samoloty Boeinga też są brane pod uwagę>, a w drugiej (2015-2020 r.) A350 lub B787, które zastąpią trzy A343 i sześć A346 (zakup A380 został na razie wykluczony). Odnośnie mniejszych samolotów, to ich dostawy przewoźnik planuję rozpocząć w 2010 lub 2011 roku, i tu powód taki sam jak wyżej, kończą się umowy o leasing 17-stu B738. South African Airways ma zamówionych piętnaście Airbusów A320, które powinny dołączyć do floty od 2010 r. Nikt nie ukrywa, że faworytem rywalizacji Airbus vs Boeing o SA jest europejski producent, ale przewoźnik z RPA ma nadzieje, że Boeing nie powiedział ostatniego słowa i może zaoferuje coś specjalnego co przyciągnie ich większą niż dotychczas uwagę.

Re: LISTOPAD 2008

: 22 listopada 2008, 00:19
autor: G@wron
742F N746CK dołączy do floty Kalitty, jest to ex JAL Cargo, JA811J.

Re: LISTOPAD 2008

: 22 listopada 2008, 13:46
autor: G@wron