Strona 5 z 7

LISTOPAD 2008

: 22 listopada 2008, 19:30
autor: CARGO
Bardzo nietypowe "incydenty" lotnicze, prawie jak z filmu

20 listopada obywatelka Szwecji znajdująca się na pokładzie MD-11(OH-LGB) wykonującego lot AY90 (BKK-HEL) urodziła szczęśliwie zdrową córeczkę. Maszyna z 227 pasażerami na pokładzie, znajdowała się na Kazachstanem na wysokości około 11km w momencie gdy dwoje doktorów przy asyście dwóch pielęgniarek odebrali poród. Załoga samolotu nawiązała satelitarne połączenie z centrum medycznym znajdującym się na ziemi, z którym w razie potrzeby może się połączyć każdy samolot Finnair'a. Pilot MD-11 w pewnym momencie podjął decyzję o lądowaniu awaryjnym w Moskwie, ale poród przebiegł bez żadnych komplikacji i samolot mógł lądować rozkładowo w stolicy Finlandii, gdzie ambulans czekał na szczęśliwą mamę i młodą pasażerkę. Finnair złożył serdeczne gratulacje na ręce rodziców oraz obdarował rodzinę biletami powrotnymi do Bangkoku.

Nieco więcej strachu zapewne "najedli się" pasażerowie(a było ich wtedy 150) B763 należącego do Air Canada w czasie lotu z Toronto do Londynu. W pewnym momencie pierwszy pilot musiał usunąć z kabiny drugiego pilota, który akurat przechodził załamanie nerwowe, gdyż ten uniemożliwiał mu dalsze pilotowanie maszyny. Nieszczęśnika posadzono w jednym z foteli i od tego momentu znalazł się pod troskliwą opieką lekarza, który się znajdował na pokładzie samolotu. Jedyny pilot zwrócił się z dramatycznym pytaniem do wszystkich pasażerów czy jest ktoś na pokładzie kto ma jakiekolwiek doświadczenie lotnicze tak by pomógł mu wykonać lądowanie awaryjne. Nikt z pasażerów nie odpowiedział poza jedną ze stewardess, która w przeszłości posiadała licencje na pilotaż awionetek. I tak przy asyście stewardessy pilot szczęśliwie wylądował awaryjnie na irlandzkim lotnisku w Shannon.

<"WELL DONE" :!: ;-) Gratulacje dla mamy i załogi MD-11 oraz dla dzielnej stewardessy>

Re: LISTOPAD 2008

: 22 listopada 2008, 20:23
autor: grztus
B747-200 Star Airlines Z3-CAA wszedł właśnie do służby:

LISTOPAD 2008

: 22 listopada 2008, 21:55
autor: CARGO
Latanie na bardzo wysokim poziomie
Obrazek
Szwajcarski luksusowy przewoźnik Comlux Aviation złożył zamówienie na kolejnego Aibusa A320 Prestige, który ma pomóc w zaspokojeniu rosnącego popytu pasażerów na latanie w luksusowych warunkach, zwłaszcza pasażerów z Bliskiego Wschodu. Daje to w sumie 9 zamówionych ekskluzywnych maszyn tj. cztery A318 Elite, dwa Airbusy ACJ (A319), dwa A320 Prestige oraz jeden A332 Prestige. Obecnie Comlux przewozi VIP-y z całego świata na pokładzie dwóch A318 Elite oraz jednego Airbus Corporate Jetliner (ACJ).
<Kilka razy w tym roku ACJ Comluxa pojawiał się na 984 ;-) , więcej zdjęć ze środka luksusowych samolotów możecie znaleźć TU>

Al Jaber Aviation (AJA) z ZEA, to nowy przewoźnik dla VIP-ów, który planuje rozpoczęcie działalności w lutym 2009 roku. Niedawno firma potwierdziła zamówienie na kolejne dwa Airbusy ACJ, co razem daje zamówienie na 6 prestiżowych maszyn - cztery A318 Elite oraz dwa ACJ. Docelowa flota przewoźnika ma zawierać 21 samolotów, wspomniane już Airbusy jak również 16 Embraerów - pięć Embraer Lineage 1000, dwa Embraer Legacy 600 oraz osiem Embraer Legacy 450/500. Wartość tej "kolekcji" to coś koło 1mld $ ;-). AJA za główny cel stawia sobie stanie się światowym liderem w wykonywaniu czarterów dla ludzi z bardzo zasobnym portfelem, a rynek tego typu usług znajduje się obecnie w fazie dynamicznego rozwoju.
<więcej zdjęć możecie znaleźć TU>

LISTOPAD 2008

: 22 listopada 2008, 22:47
autor: CARGO
Negocjacje w sprawie przejęcia AeroGal przez Avianca
Obrazek
Narodowy kolumbijski przewoźnik-Avianca(AV) planuje kupić największą ekwadorską linie lotniczą-AeroGal(2K), trwają rozmowy w tej sprawie. Prawdopodobnie Avianca nabędzie praw do 80% własności AeroGala a pozostałe 20 zostanie w posiadaniu obecnych właścicieli, to jest rodziny Sommerfieldów, obecny szef linii to Gabriela Sommerfeld, która pozostanie po przejęciu na tym stanowisku. Pewne kroki w związku ze scaleniem obu linii zostały już podjęte a mianowicie VIPSA(tj. lokalny przewoźnik należący do Avianca) jest zarządzany przez ekwadorski AeroGal. Nie tak dawno AeroGal odebrał swojego pierwszego B757 należącego wcześniej do Avianca, gdyż poprzedniemu właścicielowi skończyła się umowa leasingowa. Decyzja o "zwarciu szyków" została głównie podjęta w obliczu rosnącej konkurencji ze strony LAN Ecuador(XL). Dodatkowo połączenie z AeroGal, spowoduje, że Avianca będzie mogła zaoferować międzynarodowe loty, których dotychczas nie miała w swoim rozkładzie co pomoże w rywalizacji z LAN o rynek południowoamerykański.

LISTOPAD 2008

: 23 listopada 2008, 23:31
autor: CARGO
Norwegian Air Shuttle(DY) odebrał pierwszego MD-82 reg. SE-RFD z malowaniem "norwegian.com". Nie tak dawno temu samolot ten wyglądał tak i latał dla FlyNordic, którego wykupił w 100% Norwegian stając się tym samym największą tanią linią lotniczą Skandynawii. Natomiast kolejny ex-FlyNordic MD-82 reg. SE-RDR posiada barwy Norwegiana z napisem "norwegian.se".

<MD-80 w malowaniu FlyNordic często pojawiały się w sezonie urlopowym na UN133>

LISTOPAD 2008

: 24 listopada 2008, 00:49
autor: CARGO
Wataniya Airways wystartuje w lutym 2009
Obrazek
Wataniya Airways to kolejny luksusowy przewoźnik w tym regionie świata, w dniu 08.02.2009 będzie miał miejsce ich pierwszy lot z Kuwejtu do Dubaju. Swoją działalność pragną rozpocząć wykorzystując 2 wyleasingowane Airbusy A320(w konfiguracji 2 klas - Premium oraz First). Jak sami piszą na swojej stronie ich działalność ma się skupić na potrzebach kuwejckiego rynku, bezpośrednimi konkurentami w walce o lokalnego klienta będą narodowe linie Kuwait Airways oraz budżetowy przewoźnik Jazeera Airways. Wataniya Airways będzie latać do DXB dwa raz dziennie każdego dnia w tygodniu, z początkiem roku zostaną ogłoszone kolejne docelowe miasta <bardzo prawdopodobne jest jakieś miasto w Egipcie>. Bazą tych linii będzie niedawno wybudowany prywatny Royal Terminal na kuwejckim lotnisku, do którego pasażerowie będą przywożeni i rozwożeni limuzynami należacymi do Wataniya Airways.

LISTOPAD 2008

: 24 listopada 2008, 22:35
autor: Rasog
Off topic- Cargo świetna robota!

LISTOPAD 2008

: 25 listopada 2008, 00:07
autor: CARGO
Nowe malowanie El Al (niestety)
Obrazek
Izraelski El Al zaprezentował swoje najnowsze malowanie na nowym nabytku, piątym B744 reg. 4X-ELE, który wcześniej służył Singapore Airlines i miał rega 9V-SPB. Niestety dla nas spotterów jest to zła wiadomość, najnowsze barwy izraelskiego przewoźnika to niestety przewaga koloru białego :-( , zniknęły gdzieś ładne błękitne i srebrne paski od spodu kadłuba, oraz srebrna "wstążka" na stateczniku ( na pocieszenie są małe paski na wingletach, których wcześniej nie było :-> ), zresztą porównajcie to sobie sami, przed i po. Najprawdopodobniej nowe malowanie to efekt oszczędności związanych ze zużyciem paliwa.
Rasog pisze:Off topic- Cargo świetna robota!
@Rasog Dziękuję bardzo za uznanie :-) Słysząc takie słowa aż się chcę pisać !
Pozdrawiam 8-)

Re: LISTOPAD 2008

: 25 listopada 2008, 16:28
autor: kiepstein
W Kaowicach już lądował B767 El Al w nowym malowaniu,15 listopada :
http://www.jetphotos.net/viewphoto.php?id=6415868

LISTOPAD 2008

: 25 listopada 2008, 22:12
autor: CARGO
Nowy przewoźnik z Wietnamu
Obrazek
Indochina Airlines to pierwszy całkowicie prywatny przewoźnik z Wietnamu, oprócz niego loty na lokalnym wietnamskim rynku oferuje <dobrze nam znany> Vietnam Airlines(VN) oraz Jetstar Pacific(BL) (tu 18% udziałów posiada australisjki Qanatas). Nowe linie chcą konkurować z rywalami głównie poprzez niższe ceny. Powstanie oraz start Indochina Airlines to odpowiedź na szybko rozwijający się rynek podróży lotniczych w Wietnamie (z 13 do 17% rocznie wzrosła liczba wietnamskich pasażerów, którzy wybrali transport lotniczy). Dziś miała miejsce inauguracja ich działalności, przewoźnik ten oferuje 4 połączenia dziennie pomiędzy Ho Chi Minh <dawniej Sajgon> - Hanoi oraz 2 połączenia dziennie na trasie Ho Chi Minh - Da Nang <czwarte co do wielkości miasto w Wietnamie>. Flota Indochina Airlines to obecnie dwa wyleasingowane B737-800.

LISTOPAD 2008

: 25 listopada 2008, 23:22
autor: CARGO
AirAsia X KUL-STN znamy szczegóły
Obrazek
Regularne loty na trasie Kuala Lumpur - Londyn Stansted rozpoczną się od 11 marca 2009 roku. Będzie to 5 połączeń tygodniowo:
D72002 poniedziałek KUL01:00 - STN08:00
D72006 środa i sobota KUL09:50 - STN16:50
D72008 czwartek i niedziela KUL17:00 - STN00:00+1

Loty powrotne:
D72003 wtorek STN09:30 - KUL05:30+1
D72007 środa i sobota STN18:10 - KUL14:10+1
D72009 poniedziałek i piątek STN01:25 - KUL21:25

Wszystkie te loty będzie obsługiwać A340-300 (ex-Air Canada).

LISTOPAD 2008

: 26 listopada 2008, 00:25
autor: CARGO
ACG konkurencją dla LH Cargo?
Obrazek
Niedawno powstały przewoźnik Air Cargo Germany (ACG) planuje wystartować w drugiej połowie stycznia przyszłego roku. Towarowe loty mają wykonywać dwa wyleasingowane B747-400SF, których właścicielem formalnie jest China Airlines (obecnie są w Izraelu, gdzie przechodzą proces zmiany konfiguracji z wersji pasażerskiej na towarową). Początkowo mają wykonywać loty na żądanie (czartery), a od kwietnia będą latać według ustalonego rozkładu na trasie Hahn - Moskwa - Szanghaj <nie mylić Frankfurt-Hahn z Frankfurtem n. Menem, od którego jest odległy o 130km> a kolejną trasą, która ma ruszyć w przyszłym roku jest Hahn - Istambuł - Hong Kong. Dalszy rozwój firmy zależy od tego jak się dalej będzie zmieniał rynek lotniczych przewozów towarowych, przy optymistycznych założeniach dodane mogą zostać kolejne połączenia, do Indii czy Ameryki Łacińskiej, a do floty byłby dodany kolejny samolot. Szefowie ACG zdają sobie sprawę, że przyjdzie im konkurować o klienta z LH Cargo, w porównaniu do tak wielkiego gracza ACG to niewielki przewoźnik na początku trudnej drogi, który powalczy niższymi cenami (m.in. dlatego wybrali HHN a nie FRA), które to nie będą się wiązały z niższym poziomem świadczonych usług.