Strona 42 z 51

Re: Samoloty na wysokościach przelotowych - CZERWIEC 2008

: 24 czerwca 2008, 17:41
autor: cibarius
Blank pisze:i z tej okazji pierwsza w karierze iryzacja
Miodzio :-) od razu przewaliłem neta , na temat iryzacji :lol:
Piwi pisze:Pozwólcie, że wkleję raz jeszcze piątkowego Jade Cargo
Piwi ...klasa :-D

Re: Samoloty na wysokościach przelotowych - CZERWIEC 2008

: 24 czerwca 2008, 18:51
autor: emzetix
Witam
UT711->SW A346 HS-TNE THA924
Obrazek
UT711-SW DC-10 Aeroflot Cargo
Obrazek
Pozdrawiam

Re: Samoloty na wysokościach przelotowych - CZERWIEC 2008

: 24 czerwca 2008, 19:15
autor: Lotar
Piwi pisze:Pozwólcie, że wkleję raz jeszcze piątkowego Jade Cargo :-)
http://www.jetphotos.net/viewphoto.php?id=6281447
Piwi Jade Cargo paluszki lizać :-D

Re: Samoloty na wysokościach przelotowych - CZERWIEC 2008

: 24 czerwca 2008, 20:18
autor: devart
Witam,
Dzisiaj ruch już lepszy :-)
Parę maszynek z dzisiaj:
wszystko UT 711

1. 16:24 MD-11 FedEx
Obrazek

2. 16:49 Yak-42D MChS Rossii - Ministry for Emergency RA-42441
Obrazek

3. 16:53 A330 Korean Air HL-7554
Obrazek

4. 17:00 A330 Korean Air HL-7538
Obrazek

5. 17:06 B767 VIM RA-73008
Obrazek

6. 17:17 B747 Thai HS-TGX
Obrazek

7. 17:24 A340-600 Thai HS-TNE (szkoda, że akurat na mleko trafił...)
Obrazek Obrazek

8. 17:30 DC-10 Aeroflot Cargo VP-BDF
Obrazek

9. 18:09 A320 Swiss HB-IJM
Obrazek

Pozdrawiam ;-)

Re: Samoloty na wysokościach przelotowych - CZERWIEC 2008

: 24 czerwca 2008, 21:03
autor: fryzyjka
Maciejh76 po stokroć dzięki Ci dobry człowieku.
Szukałam go wczoraj z DarkiemD i nawet nieco podobny znaleźliśmy ale to chyba ten jest najbardziej zbliżony.. :mrgreen: :-P
Devart bardzo mi się podoba ten VIM, ładnie mu w chmurce. 8-)

Re: Samoloty na wysokościach przelotowych - CZERWIEC 2008

: 24 czerwca 2008, 21:09
autor: cibarius
Witam, piękne fotki Panowie. Moje dwa dzisiejsze
ABC B747 (VP-BIG) UL730 na E

Obrazek

Balkan Holidays Air A320 (LZ-BHC) UN983 na N

Obrazek

Pozdrawiam

Re: Samoloty na wysokościach przelotowych - CZERWIEC 2008

: 24 czerwca 2008, 22:17
autor: KF
Gratulacje !
Thaieczka 600 – mniam ...
Leciała u nas w niedzielę – ale już było za ciemno na foty.
Ale za to świetnie oświetlona .

ABC - też by mi tu pasował - hehe w dzień bez mleka.


Pozdrawiam
KF

Re: Samoloty na wysokościach przelotowych - CZERWIEC 2008

: 24 czerwca 2008, 23:23
autor: martinus
Witam . Dzisiejsze łowy na UL 986 :

13:11 - B772 BRITISH AIRWAYS (G-VIIX) BA143 FL350 :
Obrazek
Obrazek
-mijanka BA z A322 WIZZAIR (HA-LPA) W6 113 :
Obrazek

13:20 - B772 SINGAPORE (9V-SVI) SQ327 FL350 :
Obrazek
Obrazek

13:40 - B772 B772 SINGAPORE (9V-SVG) SQ323 FL330 :
Obrazek

20:08 - B773 EMIRATES (A6-EBC) EK30 FL350 :
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek

20:13 - MD11 KLM (PH-KCI) KL433 FL360 :
Obrazek

Re: Samoloty na wysokościach przelotowych - CZERWIEC 2008

: 24 czerwca 2008, 23:25
autor: Gaga
Relacja z dnia dzisiejszego nad Mińskiem Maz. :D
Oczywiście większość samolotów bez smug, więc trzeba się było wpatrywać nieźle :)

12:57 Gulfstream VP-BNL
czarter, prawdopodobnie z EURO 2008

13:23 Germanwings A319
GWI2998 D-AKNK
trasa : Sttutgart - Moskwa

13:52 Lufthana A343
DLH716 D-AIGM
trasa : Monachium - Incheon

13:55 CSA Czech Airlines A319
CSA894 OK-MEL


15:20 Aeroflot A320

AFL272 VP-BDK
trasa : Geneva - Moskwa

15:43 ExexuJet Charter AG Business Aviation Ceneter Canadian
HB-IVS

I dwa jeszcze ciepłe ;) :
22:57 CSA Czech Airlines A320
CSA3YA OK-LEF

23:03 Lufthansa A346
DLH726 D-AiHV[/b]


Nie jestem niestety w stanie powiedzieć jakimi korytkami leciały te maszynki. Wydaje mi się, że same skróty, bo nad MMz nie ma żadnego korytarza powietrznego. Może ktoś potrafi pomóc ;)

Re: Samoloty na wysokościach przelotowych - CZERWIEC 2008

: 25 czerwca 2008, 00:05
autor: kosmitek
Witam serdecznie, trochę spóźnione zdjęcia gdyż nie miałem czasu na wstawienie (niedługo obrona pracy podyplomowej). BARDZO PROSZE O IDENTYFIKACJE tych lotów proszę napiszcie bez skrótów (łącznie z oznaczeniem korytarza i skąd/dokąd leciał) bo jeszcze nie orientuje się :). Zdjęcia z 01.06.2008:
godz. 18:36 leciał ze wschodu na północny-zachód, blue1.com
Obrazek
godz. 19:14 leciał z południa na północny-wschód, Sky
Obrazek

Zdjęcia z 17.06.2008:
godz. 11:39 leciał z południowego-zachodu na północ, Emirates
Obrazek
godz. 12:26 leciał z południowego-zachodu na północ
Obrazek
godz. 12:46 leciał z południowego-zachodu na północ
Obrazek
godz. 13:34 leciał z południowego-zachodu na północ, Emirates
Obrazek

Re: Samoloty na wysokościach przelotowych - CZERWIEC 2008

: 25 czerwca 2008, 10:23
autor: warpal
Martinus
-mijanka BA z A322 WIZZAIR (HA-LPA) W6 113 :
Bardzo fajne!

U mnie dzisiejszego poranka.
Na UL984 ruch zmalał, choć pojawiła się Lufthansa (dorzucę wieczorem b744) - ale Thaji i tak żal.

04:39 b747 Korean, Jed>Babko
Obrazek
04:44 b777 Malysia UL984>W
Obrazek
i druga o 04:49 UL984>W
Obrazek
04:55 b744 SQ UL984>W
Obrazek
04:55 b763 Royal Brunei - dziś po UL619 >NW
Obrazek
05:08 a300 LH Tepna>Padka
Obrazek
05:14 MD-11F UPC UL984>E
Obrazek
05:36 a322 Air Via UL623 >NW
Obrazek
05:43 b737 Sky UL619 >NW
Obrazek
05:53 a319 Austrian Letki>Babko
Obrazek
06:01 MD-11F FedEx UL984>E
Obrazek

Udanego dnia!

Re: Samoloty na wysokościach przelotowych - CZERWIEC 2008

: 25 czerwca 2008, 13:05
autor: stesla
KF pisze:Witam

Co do tych skrótów z UM857 to fakt ,że czasem to dziwnie wygląda.
Rasog - jeśli samoloty lecą na południe to zakres miejsc w których odchodzą
w bok jest od Mielca do samego Jasła .
Dlatego każdy z nas będzie miał inne „wrażenia wizualne” co to rodzaju skrótu jaki wybierają te latawce.

Stesla - co do tych Air Bridge Cargo to jest pewne pytanie .
2. czerwca leciał faktycznie podobnie jak JAL Z 2006 .
Jednak 1 czerwca – byłem w miejscowości Czermna i jak go fociłem
to był jeszcze po zachodniej stronie ( niewiele ale wyraźnie – to ta fota co mi opisałeś)
Wyglądało to wiec na trochę inną trasę niż następnego dnia.
Ale to może być tylko takie wrażenie.

KF
Witaj!

Pozwól, że jeszcze raz odniosę się do lotów B744ERF linii Air Bridge Cargo, wg mnie skrótem BUD-TOSPO i lotów po UM857.
Poza wszelkimi wątpliwościami maszyny te zarówno 01.06 jak i 02.06.2008r. leciały tak samo, nie było żadnego odchylenia od tego skrótu. A to, że w terenie z różnych miejsc wygląda inaczej, to już zupełnie sprawa. Obserwując loty w naszym rejonie (z okien) mam to szczęście, że mogę orientować się na podstawie okolicznych budynków i pewnych punktów charakterystycznych na nich i zazwyczaj nie mam żadnych wątpliwości czy dana maszyna leci np. po UL986 (LASIS-TEPNA) czy skrótem po UL984 PADKA-NM czy ADOKI-NM (od miasta Niemirów na Ukrainie).
A to, że obserwacja tej samej drogi lotniczej z innego miejsca oddalonego nawet o niecały km od własnej „jednostki macierzystej” może zwieść niejednego obserwatora, przekonałem się osobiście.


Co zaś tyczy się skrótów po UM857, to jest ich kilka. Zazwyczaj maszyny lecące na S do południowej Europy i Afryki lecą BOKSU-PODAN (prawie idealnie po prostej). Ale bywają wyjątki.
Najczęściej wykorzystywany jest skrót RILAB-DEMOP. Korzystają z niego głównie maszyny takich przewoźników jak Finnair, Rossiya, Air Finland, Estonian Air, Air Baltic, FlyLAL, Windjet, Aurela, Blue1, JetX, LATCharter, MALEV lecące do BUD, MIR, TUN, CTA, SUF, FCO, MLA, TIV.
Drugi skrót na DEMOP ma miejsce w okolicy nieistniejącego już punktu RASOG.
Trzeci skrót na DEMOP ma miejsce nad Jasłem pomiędzy RASOG a PODAN.
Czwarty skrót, bardzo rzadko praktykowany, to BOKSU-DEMOP.
Piąty skrót VABER-PODAN.

Ale drogę skracają sobie nie tylko maszyny lecące na SW, ale również w kierunku SE do RHO, HER, SSH czy HRG.
Tutaj zaobserwowałem też kilka skrótów:
SIE-KENIN
RILAB-KENIN (punkt na granicy Słowacji i Węgier),
RASOG-KENIN,
„JASŁO”-KENIN.
Korzystają z nich głównie Finnair, Air Finland, AMC, LATCharter.

Do tych skrótów dochodzi też kilka z WAW przebiegających w pobliżu. Najbardziej znane to:
WAW-KENIN,
WAW-KARIL (punkt na granicy Węgier i Rumunii),
WAW-PODAN (być może jest to skrót aż WAW-NARKA?)
Korzystają z niego głownie Centralwings, Eurocypria, Air Italy, Air Cairo, Norwegian, SunExpress i bardzo rzadko LOT. Loty do RHO, HER, ATH, SKG, CHQ, ZTH, HRG, SSH.

Ze skrótem WAW-PODAN można bardzo łatwo pomylić skrót stosowany na UN133, a mianowicie LDZ-KENIN. Zazwyczaj korzystają z niego maszyny lecące z OSL do RHO, LCA, znacznie rzadziej te z ARN.

Skracają sobie drogę również maszyny lecące w przeciwnym kierunku, ale nie będę się tutaj na ten temat rozpisywał.

Zdarzają się również i takie historie, że maszyna zostaje skierowana na określony punkt, a za kilka minut przekierowana jeszcze na inny, znacznie odleglejszy.


Pozdrawiam!