Strona 7 z 30
Re: Samoloty na wysokościach przelotowych - SIERPIEŃ 2007
: 12 sierpnia 2007, 21:51
autor: administrator
PawelB pisze:Dzisiejszy Qatar 51 leciał Południem Polski
A to wszystko przez gigantyczne chmury burzowe na jego UMowej trasie
Re: Samoloty na wysokościach przelotowych - SIERPIEŃ 2007
: 12 sierpnia 2007, 23:57
autor: kudel
[/quote]
Ł
Re: Samoloty na wysokościach przelotowych - SIERPIEŃ 2007
: 13 sierpnia 2007, 11:48
autor: PawelB
Witam
Odnośnie dnia wczorajszego. Qantas32 kierował się do November Mike (NM) gdzieś na Ukrainie, może ktoś zna przybliżone położenie ? Po godzinie 15 na UL980 leciał Reach 619. A już dzisiaj o 00:35 zauważyłem, że coś leci na UM860 od strony Warszawy, gdy jeszcze szybko przygotowałem lunetę ten nieznajomy samolot zrobił ostry skręt w prawą i zamiast na ROLKA poleciał bardziej na Zachód w kierunku Przemyśla, omijając DIBED, powodem były burze. Fajnie by to wyglądało w dzień, ale cóż.
Kilka minut czekania na "Lwów" opłacało się, był to Emirates 9900 JFK-GOT-DXB
Pozdrawiam
Re: Samoloty na wysokościach przelotowych - SIERPIEŃ 2007
: 13 sierpnia 2007, 13:05
autor: Marcin76
PawelB pisze:Witam
Qantas32 kierował się do November Mike (NM) gdzieś na Ukrainie, może ktoś zna przybliżone położenie ?
NM = Niemirów(Nemyriv) 48° 57' 59.00" N 028° 50' 53.74" E
Pozdrawiam
Re: Samoloty na wysokościach przelotowych - SIERPIEŃ 2007
: 13 sierpnia 2007, 18:28
autor: Blank
Witam.
Oto dzisiejsze.
12.32 UL 996 SE B 738 Sterling
13.31 Ul 996 SE Cessna 172P Skyhawk [SP-FLN ]
Pozdrawiam
Re: Samoloty na wysokościach przelotowych - SIERPIEŃ 2007
: 13 sierpnia 2007, 19:05
autor: panmichu
Cześć
Dzieki informacji od Blanka (wielkie podziękowania) złapałem tę maszynę. Trzy zdjęcia o jakości dokumentacyjnej
18:38 -> NW El Al B747
1.
2.
3.
Pozdrawiam Michał
Re: Samoloty na wysokościach przelotowych - SIERPIEŃ 2007
: 14 sierpnia 2007, 16:59
autor: Gryni
Witjacie,
Wreszcie coś dobrego stało się z pogodą
Cieszy mnie to zwłaszcza dlatego że wreszcie na dobre będe mógł testować aparat.
Dziś w przeciągu 15 min. na UL984 udało mi się złapac następujące okazy:
Niby standard ale po tylu dniach lipnej pogody cieszy jak nigdy
B744 Qantas 15:41 na wsch.
B744 Thai 15:44 na wsch.
B772 Vietnam 15:45 na wsch.
B744F Cargolux 15:56 na zach.
To narazie tyle, ale dalej siedze na balkonie i poluję.
Pozdrawiam.
Re: Samoloty na wysokościach przelotowych - SIERPIEŃ 2007
: 14 sierpnia 2007, 17:31
autor: Blank
Witam
Dzień mizerny z jednym akcentem rekompensującym wszystko :)
Moja ulubiona maszyna w jednym z ulubionych malowań. Do tego pieknie oświetlona !!
13.41 Ul 29 W B773 PIA [AP-BHV] PK 757 (LHE-LHR)
Pozdrawiam
Re: Samoloty na wysokościach przelotowych - SIERPIEŃ 2007
: 14 sierpnia 2007, 19:43
autor: Rasog
Re: Samoloty na wysokościach przelotowych - SIERPIEŃ 2007
: 14 sierpnia 2007, 22:30
autor: Lotar
Blank - super fotka. A u nas chmury i chmury
i jak zwykle - brak czasu
Re: Samoloty na wysokościach przelotowych - SIERPIEŃ 2007
: 14 sierpnia 2007, 22:36
autor: KF
Witam
Na początek zaległość
um857- 9 sierpnia
17-34-um857- 9 sierpnia
17-38-2-rasog-lenov 11 sierpnia ?
Dziś
Dzięki bartek za SWO
17-00-um857
i tu ciekawostka
17-13-UL984
18-00-UL984
I po UL986 ISS
GODZ 20-45
Pozdrawiam
KF
Bliskie spotkania...
: 15 sierpnia 2007, 00:53
autor: grztus
Gryni, na Vietnama i Cargoluxa to ja kiedyś do ciebie przyjadę...
Blank, przepiękny ten PIA (i samolot i zdjęcie).
KF - fajny motylek z tego ISS-a, ja czekam na pogodę na razie.
A skoro o pogodzie mowa, to wybrałem się dziś do Warszawy (sprawy uczelniane) samochodem, a ponieważ icm przewidywał poprawę, zabrałem ze sobą Syntę
Tak, tak - pojechałem z nią na górkę spotterską i tam sobie fociłem starty i przelotówki. Relacja wkrótce, tymczasem nawiązując do pogody, bociany szykują się już do migracji. Mogłem to zauważyć na EPWA, gdyż oś pasa przecięły 3 stada boćków, tak na oko minimum 30 sztuk w każdym z nich. Za trzecim razem było niebezpiecznie i dla jednego z lotów, jak i dla boćków. Otóż około 13:00 z pasa 29 startował A319/20 Air France. Po oderwaniu piloci dość szybko rozpoczęli chowanie podwozia, ledwo jednak zdążyły otworzyć się luki (żeby wciągnąć wózki) samolot wykonał gwałtowny skręt w prawo - z przechyłem o około 45st (będąc nie wyżej niż 50 metrów nad pasem). Wtedy zauważyłem stado bocianów przecinające właśnie oś pasa tuż przed nim
. Gdyby nie szybka reakcja pilotów, mielibyśmy co najmniej dwa bociany mniej, a tak naprawdę to przy tej ilości tak dużego ptactwa, samolot prawdopodobnie musiałby lądować awaryjnie (o ile silniki w ogóle po takim spotkaniu by jeszcze działały).