Belavia rozważa import A330 przez Gambie
: 28 marca 2025, 21:44
Jak widać sankcje działają doskonale...
Belavia (B2, Mińsk Narodowy ) prowadzi zaawansowane negocjacje w sprawie dodania trzech samolotów A330-200 , obecnie składowanych w Mińsku Narodowym i posiadających gambijskie rejestracje przypisane do „Magic Air”, firmy, która wcześniej pośredniczyła w dostawie A320-200 dla objętych sankcjami linii lotniczych Cham Wings Airlines (SAW, Damaszek ), podała agencja Reuters.
Białoruski przewoźnik narodowy wstępnie planuje wprowadzić samolot do służby w sezonie letnim 2025 r.
C5-TAB (msn 525), C5-TAC (msn 509) i C5-TAD (msn 491) zostały przetransportowane z poprzednich miejsc magazynowych w Maskacie i Kairze do Minsk National 19 sierpnia 2024 r. Podobno dotarły w opłakanym stanie, wymagając gruntownej konserwacji. Żaden z nich nie był aktywny od czasu lotu promem do Mińska.
Trzy samoloty pochodzą z rocznika 2002-2003 i zostały dostarczone najpierw do Emirates . Onur Air przejął je w latach 2017-2018 i był ostatnim komercyjnym operatorem samolotów. Następnie zostały ponownie zarejestrowane na Kajmanach jako odpowiednio VP-CBE, VP-CBD i VP-CBB.
W 2024 roku Magic Air przewiózł A320 C5-TAA (msn 2600) z Istambułu Atatürka przez Mińsk do Damaszku . Samolot następnie wszedł do floty Cham Wings jako YK-BAC i nadal służy syryjskim liniom lotniczym.
Belavia nie odpowiedziała na prośbę ch-aviation o komentarz.
Jeśli transakcja zostanie potwierdzona, będzie to największa pojedyncza dostawa nowych samolotów do floty rosyjskiej lub białoruskiej od czasu nałożenia przez Zachód sankcji na te kraje na początku 2022 roku.
Obecna flota Belavii składa się z dwóch samolotów B737-300 , jednego B737-8 , pięciu B737-800 , jednego E175 i czterech E195 . Linia lotnicza nie ma żadnych szerokokadłubowych samolotów w swojej flocie pasażerskiej, ale obsługuje jeden B767-300ER (obok jednego B737-800(BBJ) i jednego Challengera 850 ) dla rządu
https://www.ch-aviation.com/news/151911 ... bia-report
Belavia (B2, Mińsk Narodowy ) prowadzi zaawansowane negocjacje w sprawie dodania trzech samolotów A330-200 , obecnie składowanych w Mińsku Narodowym i posiadających gambijskie rejestracje przypisane do „Magic Air”, firmy, która wcześniej pośredniczyła w dostawie A320-200 dla objętych sankcjami linii lotniczych Cham Wings Airlines (SAW, Damaszek ), podała agencja Reuters.
Białoruski przewoźnik narodowy wstępnie planuje wprowadzić samolot do służby w sezonie letnim 2025 r.
C5-TAB (msn 525), C5-TAC (msn 509) i C5-TAD (msn 491) zostały przetransportowane z poprzednich miejsc magazynowych w Maskacie i Kairze do Minsk National 19 sierpnia 2024 r. Podobno dotarły w opłakanym stanie, wymagając gruntownej konserwacji. Żaden z nich nie był aktywny od czasu lotu promem do Mińska.
Trzy samoloty pochodzą z rocznika 2002-2003 i zostały dostarczone najpierw do Emirates . Onur Air przejął je w latach 2017-2018 i był ostatnim komercyjnym operatorem samolotów. Następnie zostały ponownie zarejestrowane na Kajmanach jako odpowiednio VP-CBE, VP-CBD i VP-CBB.
W 2024 roku Magic Air przewiózł A320 C5-TAA (msn 2600) z Istambułu Atatürka przez Mińsk do Damaszku . Samolot następnie wszedł do floty Cham Wings jako YK-BAC i nadal służy syryjskim liniom lotniczym.
Belavia nie odpowiedziała na prośbę ch-aviation o komentarz.
Jeśli transakcja zostanie potwierdzona, będzie to największa pojedyncza dostawa nowych samolotów do floty rosyjskiej lub białoruskiej od czasu nałożenia przez Zachód sankcji na te kraje na początku 2022 roku.
Obecna flota Belavii składa się z dwóch samolotów B737-300 , jednego B737-8 , pięciu B737-800 , jednego E175 i czterech E195 . Linia lotnicza nie ma żadnych szerokokadłubowych samolotów w swojej flocie pasażerskiej, ale obsługuje jeden B767-300ER (obok jednego B737-800(BBJ) i jednego Challengera 850 ) dla rządu
https://www.ch-aviation.com/news/151911 ... bia-report