[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/ext/alfredoramos/seometadata/event/listener.php on line 114: Undefined array key 2134
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/ext/alfredoramos/seometadata/event/listener.php on line 114: Trying to access array offset on value of type null
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions.php on line 4175: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at [ROOT]/includes/functions.php:3060)
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions.php on line 4175: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at [ROOT]/includes/functions.php:3060)
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions.php on line 4175: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at [ROOT]/includes/functions.php:3060)
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions.php on line 4175: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at [ROOT]/includes/functions.php:3060)
RNAV Polish Spotters • 15.01.2006
Strona 1 z 2

Re: 15.01.2006

: 15 stycznia 2006, 15:41
autor: Gość
Witajcie.
Wyniki obserwacji:
8:50 // UN744 // Saab 2000 Lithuanian Airlines :-)
Obrazek
9:10 // UL856 na Północ // B747SP Syrian Air (tak to było Karol? )
9:10 // UL856 na Pd // F-70 Malev
9:40 // UM984 // TU5
9:45 // UL856 na Pn // 737
10:05 // UM984 // TU5 ... dziwnie skręcał parę razy
10:35 // UM984 // A320 SU (?)
11:05 // UM984 // TU5
11:25 // UM984 // T214 Kras Air...
11:35 // UL856 na Pn // Turkish
11:40 // UN744 // ER4 LO :shock: :-)
Obrazek
11:40 // UL619 // A310 Iran Air...
Obrazek
11:55 // UN744 // ER4 LO :shock: :-)
Obrazek
12:00 // UL856 na Pd // B757? Wyglądał jak NWA o/c :lol:
Udany dzien :-) bardzo 8-)

Serdeczne dzięki dla Acekarola i PIWI'ego za strzałki. THX :-)

Re: 15.01.2006

: 15 stycznia 2006, 17:30
autor: Piwi
Widzisz Kuba mówiłem, ze z mniejszym zoomem cyfrowym lepsze zdjęcia wychodzą :-D
Ale ten Saab kondensacje pociągnął :shocked: , przecież to turbośmigłowiec :-D

Re: 15.01.2006

: 15 stycznia 2006, 18:34
autor: Gość
Piwi pisze:Widzisz Kuba mówiłem, ze z mniejszym zoomem cyfrowym lepsze zdjęcia wychodzą :-D
Ale ten Saab kondensacje pociągnął :shocked: , przecież to turbośmigłowiec :-D
Heh dzięki 8-). Ale słabe foty mimo wszystko. A co do Saaba to sie zdziwiłem. Poruszał się tak szybko, właśnie - ciągnął za sobą smugę. Nieduża, bo nieduża, ale zawsze. Gołym okiem wyglądał na odrzutowca. Do tego bardzo głośny. Mam nadzieje ze na stałe zagości @ UN744. Pozytywny ptaszek :-) .

hyhy pozdro

Re: 15.01.2006

: 15 stycznia 2006, 19:39
autor: Piwi
A to moje łowy :

10:00, UM984 TU-154
Obrazek
10:33, UM984 A320 Aeroflot
Obrazek
11:23, UM984, Tu-204 Kras Air z delikatną smugą.
14:21, UL623, A320 Turkish Airlines
14:28, pod prąd UM984 Tu-204 Kras Air - powrót :-)
Obrazek
16:10, UM984 JAL n/c B744
Obrazek
Pozdrawiam !! :-)

Re: 15.01.2006

: 15 stycznia 2006, 19:44
autor: Gość
PIWI foty piękne, najbardziej mi się podoba pierwszy Tu-214... właśnie... 214 a nie 204 :-P dzisiaj leciał 214-sty :-) niewielka różnica, ale zawsze.

Re: 15.01.2006

: 15 stycznia 2006, 20:39
autor: Skuter
Piwi pisze:Widzisz Kuba mówiłem, ze z mniejszym zoomem cyfrowym lepsze zdjęcia wychodzą :-D
Ale ten Saab kondensacje pociągnął :shocked: , przecież to turbośmigłowiec :-D
Pewnie się para wodna na końcach skrzydeł skondensowała :-) .
Odladzanie robi swoje :-) .
Kto oglądał filmy z drugiej wojny światowej albo grał w dodatek do call of duty widział ten efekt w B17 :-).

Re: 15.01.2006

: 15 stycznia 2006, 22:11
autor: Gość
Mhm, ja jakoś ostatnio spojrzałem w telewizor i przez chwilkę był pokazany właśnie ten samolot. Świetnie to wyglądało 8-)

Re: 15.01.2006

: 15 stycznia 2006, 22:40
autor: AceKarol
Witam..

Oto wyniki dzisiejszych obserwacji:

9:07 // B747SP // Syrian Air // UL623 Podziękowania dla Kuby za telefon gdyby nie Kuba to niestety bym go przespał...
Obrazek
9:43 // B737 // UL856 // Północ
11:22 // Tu-214 // Kras Air // UM984
11:38 // ER4 // LOT // UN744
11:38 // B737 // Turkish Airline // UL623 // IST-CPH
11:40 // A310 // Iran Air // UL619
11:55 // ER4 // LOT // UN744
11:57 // B757 // UL856 // Południe
12:22 // Tu154M // Alrosa // Z zachodu na wschód. Kolejna maszyna lecąca w tym kierunku jak się okazało nie ostatnia.. była jeszcze jedna ale niestety przegapiłem...
Obrazek
Sory za jakość ale przez lunete....

14:23 // A320 // Turkish Airline // UL623
14:30 Niestety przegapiony ponownie z zachodu na wschód..
14:36 // B737 // Pulkovo // UN744
15:07 // B737 // Turkish Airline // UL856 // CPH-IST
15:37 // Crj // Austrian Arrows // UN744 // WAW-VIE
15:30 // CrJ // Tyrolean Airways // UN744
16:07 // B747 // JAL // UM984 // NRT-MXP

Pozdrawiam Karol

Re: 15.01.2006

: 15 stycznia 2006, 22:54
autor: Gość
Świetnie Ci wyszedł ten 747SP. Szacunek :-) .

Re: 15.01.2006

: 15 stycznia 2006, 23:42
autor: Kshyhoo
Ja za każdym razem jak widzę zdjęcia SP, to mi się śmiać chce... :-D nie wiem dlaczego... :-D

Re: 15.01.2006

: 18 stycznia 2006, 22:50
autor: Grim Jester
Skuter pisze:
Piwi pisze:Widzisz Kuba mówiłem, ze z mniejszym zoomem cyfrowym lepsze zdjęcia wychodzą :-D
Ale ten Saab kondensacje pociągnął :shocked: , przecież to turbośmigłowiec :-D
Pewnie się para wodna na końcach skrzydeł skondensowała :-) .
Odladzanie robi swoje :-) .
Kto oglądał filmy z drugiej wojny światowej albo grał w dodatek do call of duty widział ten efekt w B17 :-).
Smuga kondensacyjna w samolocie o napędzie turbośmigłowym nie jest niczym niezwykłym. Nie bierze się z kondensacji pary wodnej na końcówkach skrzydeł tylko z osadzania się cząsteczek pary na spalinach wydobywających się z silnika. Nie ma tu znaczenia z jakiego silnika, byle tylko był spalinowy. B17 o którym piszesz ciągnął piękną poczwórną smugę, a raczej nie miał czterech końcówek skrzydeł, no chyba, że zaliczył spotkanie z takim stworem jaki robi za mojego awatara. Turbośmigłowce rzadziej są obserwowane ze smugą, bo zazwyczaj lecą trochę niżej. Na UM984 z reguły widuję Any 12 z pięknymi, długimi smugami. Poza tym nie ma wielkich różnic w budowie i zasadzie działania silnika odrzutowego i turbośmigłowego. W tym drugim moc z turbiny niskiego ciśnienia przekazywana jest poprzez wał na reduktor i dalej na śmigło, w odrzutowym turbina napędza tylko sprężarkę. Nie wdając się w zbędne szczegóły - zasadnicza różnica polega na tym, że nadmiar wytworzonej energii w silniku odrzutowym służy do wytworzenia ciągu, a w turbośmigłowym do napędu śmigła i wytworzenia ciągu za jego pośrednictwem. Nie zmienia to faktu, że oba rodzaje silników mają dysze wylotowe, z których wypuszczają spaliny o temperaturze umozliwiającej powstanie smug kondensacyjnych (w odpowiednich do tego warunkach zewnętrznych). Dobra, nie chce mi się już kontunuować tego bełkotu. Krótko mówiąc raduj się, szczęściarzu, za herezję nie grozi już stos.
Kurcze, ale fajnie się tak powymądrzać, od razu humor się poprawia. Dzięki za pretekst :-) .

Re: 15.01.2006

: 19 stycznia 2006, 19:13
autor: Skuter
A to wybacz :-) .
Zostałem źle poinformowany :-) .