Strona 1 z 2
					
				CZERWIEC 2008
				: 31 maja 2008, 23:54
				autor: G@wron
				Newsy ze świata lotniczego również na www.rnavspotters.pl
Zapraszam do dyskusji i dodawania pozostałych wiadomości ze świata lotnictwa w tym temacie. 
			 
			
					
				Re: CZERWIEC 2008
				: 06 czerwca 2008, 08:40
				autor: G@wron
				Jest już data !
Emirates potwierdził datę otrzymania pierwszego Superjumbo A380. Maszyna zostanie dostarczona 28 lipca br. po prawie dwu letnim opóźnieniu. Wprowadzenie do oficjalnej obsługi nastąpi 1 października na trasie Dubai - Nowy Jork (JFK). Do końca marca 2009, Emirates ma otrzymać 5 maszyn tego typu z 58 zamówionych.
489 miejsc w tym 14 pierwszej klasy, 76 business i 399 economy.
			 
			
					
				Re: CZERWIEC 2008
				: 06 czerwca 2008, 14:10
				autor: G@wron
				United Airlines wycofa w ciągu najbliższego roku 94 Boeingi 737 i 6 747-400. 
Continental Airlines w ciągu najbliższy 18 miesięcy wycofa ze swojej floty 67 Boeingów 737. Maszyny zostaną zastąpione przez A320.
			 
			
					
				Re: CZERWIEC 2008
				: 09 czerwca 2008, 07:46
				autor: G@wron
				Czarnogórskie linie lotnicze  
Montenegro Airlines wprowadzają do użytkowania pierwszą maszynę typu 
Embraer 195.

 
			 
			
					
				Re: CZERWIEC 2008
				: 09 czerwca 2008, 18:31
				autor: bartek15
				G@wron pisze:Jest już data !
[ Wprowadzenie do oficjalnej obsługi nastąpi 1 października na trasie Dubai - Nowy Jork (JFK
Ku naszej uciesze, inauguracyjny lot na trasie DXB-JFK odbędzie się 2 miesiące wcześniej, niż planowano dotychczas, czyli 1 sierpnia  
 
za 
http://www.jetphotos.net 
			 
			
					
				Re: CZERWIEC 2008
				: 09 czerwca 2008, 18:58
				autor: G@wron
				Ku naszej uciesze, inauguracyjny lot na trasie DXB-JFK odbędzie się 2 miesiące wcześniej, niż planowano dotychczas, czyli 1 sierpnia 
 
hehehe to idę sadzić kwiatki pod ROLKA co by było ładnie na przywitanie...  

 
			 
			
					
				Re: CZERWIEC 2008
				: 10 czerwca 2008, 22:06
				autor: vader
				Sorki jak to zły dział, ale przed chwilą się dowiedziałem o rozbiciu samolotu w Sudanie, podczas lądowania na lotnisku w Khartoum. Na pokładzie było prawdopodobnie 200 osob, wg. źródeł zgineło ponad 100!
http://www.telegraph.co.uk/news/worldne ... -dead.html 
			 
			
					
				Re: CZERWIEC 2008
				: 11 czerwca 2008, 01:18
				autor: G@wron
				Sudan Airways, maszyna to A310.
			 
			
					
				Re: CZERWIEC 2008
				: 12 czerwca 2008, 12:05
				autor: vader
				Problem z językiem angielskim u polskich pilotów, prawie doprowadził do katastrofy!!!
Więcej: → 
TU 
			 
			
					
				Re: CZERWIEC 2008
				: 12 czerwca 2008, 13:30
				autor: G@wron
				Vader pisze:Problem z językiem angielskim u polskich pilotów, prawie doprowadził do katastrofy!!!
Więcej: → 
TU 
heh a jak największe linie starują i lądują na taxi wayach    

 lub robią striptiz w kokpicie, ewentualnie umierają piloci to jest ok...  
  
 
			 
			
					
				Re: CZERWIEC 2008
				: 12 czerwca 2008, 15:56
				autor: luck89
				Ale pewnie znają "inglisz language" więc robią to w porozumieniu z kontrolerem.
			 
			
					
				Re: CZERWIEC 2008
				: 12 czerwca 2008, 19:01
				autor: grztus
				luck89 pisze:...więc robią to w porozumieniu z kontrolerem.
 Taaa... zwłaszcza striptiz...  
Chciałbym tylko zwrócić uwagę na pewien fakt - nieporozumienia pomiędzy LOT282 a kontrolą w Londynie wyniknęły z uwagi na całkowicie odmienne prowadzenie samolotu według busoli niż według wyświetlaczy, poza tym w kokpicie zrobiło się naprawdę gorąco gdy piloci w chmurach, w nowoczesnym samolocie, musieli posługiwać się niemal archaicznymi zapasowymi przyrządami. Zdezorientowani musieli polegać jedynie na poleceniach ATC, które jak widać zrozumieli skoro bezpiecznie wylądowali.
Jeżeli ktoś nie wie o czym mowa, niech wsiądzie na Flight Sima i spróbuje wykonać jakiekolwiek polecenie kontroli tylko w oparciu o busolę i sztuczny horyzont.
Błąd załogi wynikł przed startem, kiedy to niepoprawnie wprowadzono współrzędne do komputera pokładowego celem skalibrowania układu bezwładnościowego.
Ze zdarzenia wyciągnięto już wnioski, zarówno wobec załóg latających i procesu ich szkolenia, jak i wobec kontrolerów. Zalecono m.in. aby piloci w podobnej sytuacji zgłaszali informację o niebezpieczeństwie, dzięki czemu samolot zyska większą uwagę organu ATC, zaś w programie szkolenia kontrolerów znajdą się ćwiczenia z zakresu oceniania zagrożenia i bezpiecznego prowadzenia takiego samolotu.