Skąd obserwujemy
: 22 listopada 2006, 00:36
Forum staje się coraz bardziej profesjonalne i tworzymy coraz lepiej zgrany zespół. A przynajmniej ja takie wrażenie odnoszę.
W związku z tym chciałbym każdemu z Was zaproponować w wolnej chwili przygotowanie mapki pokazującej Waszą lokalizację.
Do mojej mapki się przyłożyłem. Stworzenie jej zajęło mi dobre dwie godziny. Ale wystarczy zrobić coś prostego i schematycznego. Chodzi o to, aby powstała swoista baza danych spotterskich, do której każdy będzie miał swobodny dostęp. Można wtedy łatwo sprawdzić jakie fragmenty nieba i jakie drogi lotnicze każdy z nas ma w zasięgu swojego wzroku/aparatu. Dzięki temu będziemy mogli jeszcze bardziej usprawnić naszą i tak fantastyczną współpracę.
W przyszłości można połączyć taką mapę z dobrze zorganizowanym SWO (Systemem Wczesnego Ostrzegania), który w poszczególnych przypadkach cały czas wśród nas funkcjonuje. Kiedy stworzyliśmy ten termin z Pawłem W. nie sądziłem, że wszystko potoczy się tak wspaniale.
Dziś mamy tu zgrany zespół profesjonalistów, pomagający sobie nawzajem i niepodatny na ataki z zewnątrz. Podajemy istotne informacje, prezentujemy nowości, wykonujemy coraz lepsze zdjęcia, roszyfrowujemy rejsy, odkrywamy nowych właścicieli smug na naszym niebie, piszemy o pogodzie a nawet, dzięki działowi anglojęzycznemu, odwiedzają nas goście z zagranicy. I tak trzymać
Żeby już nie nudzić, przedstawiam jako pierwszy moją mapkę.
Poniżej widzicie wersję pomniejszoną, mieszczącą się w granicach wymiarów oficjalnie dopuszczonych na naszym forum.
Po kliknięciu w mapkę otworzy się wersja w pełnym wymiarze, niewątpliwie czytelniejsza.
EDIT: Ha, Photobucket i tak ją pomniejszył i zamienił z bmp na jpg...
Oto podstawowe informacje związane z moją lokacją oraz symbolami i oznaczeniami widniejącymi na mapie.
Bazą mapy jest zrzut (printscreen bmp) z obrazu uzyskanego na maps.google.com, po odpowiednim wyskalowaniu tak, aby obejmował interesujący mnie obszar. Następnie w programie graficznym (teoretycznie wystarczyłby Paint, choć ja użyłem mojego PSPX) naniosłem na mapkę:
- nazwy głównych miejscowości
- drogi lotnicze (czerwone linie) wraz z desygnatorami
- punkty nawigacyjne (żółte kwadraciki) wraz z nazwami
- miejsca przeprowadzania obserwacji (czerwone kropki)
Jak widać, mieszkam w Żywcu i stamtąd prowadzę większość swoich obserwacji. Dodatkowo obserwacji dokonuję ze szczytów trzech gór (Żar w Beskidzie Małym, Skrzyczne w Beskidzie Śląskim i Pilsko w Beskidzie Żywieckim), do których mam przysłowiowy rzut beretem. Oznaczyłem je mniejszymi kropkami oraz opisałem.
Obszar mapy, a tym samym objęte nim drogi lotnicze, określa mniej więcej zasięg mojego wzroku. W odległości na tyle niewielkiej, że możliwa jest dokładna identyfikacja samolotu oraz ma sens fotografowanie znajdują się w moim przypadku:
- droga UL984 (odcinek między punktami Nomix a Skavi)
- droga UP193 (niestety niewiele tu widuję)
- droga UL856
- drogi UM66 i UM866
- droga UM985
- skrót LETKI - BABKO
Dodatkowo nad moją miejscowością przebiegają inne skróty. Nie zidentyfikowałem na 100% ich punktów początkowych i końcowych (tu o pomoc poprosiłbym może kolegów ze skanerami), ale biegną pomiędzy Słowacją a radiolatarnią Jędrzejów, na linii SW-NE-SW. Głównie latają nimi samoloty LOT między Warszawą a miastami Europy Środkowej i Południowej, ale zdarzają się także inni przewoźnicy (głównie skandynawscy, oraz Austrian Group i Alitalia).
Jeśli chodzi o drogi: UN744,UM984UL999 (niewidoczna na mapie), są one na tyle odległe, że identyfikacja samolotów udaje się tylko przy bardzo korzystnych warunkach.
Może pewnego dnia stworzymy spotterską mapę Polski. Od strony technicznej mogę się tego podjąć (niech się w końcu na coś przyda to wykształcenie). Znalazłyby się na niej (oznaczone przykładowo czerwonymi punktami) miejsca z których obserwujemy my wszyscy. Po naniesieniu na mapę linii odpowiadających drogom i skrótom, otrzymamy świetne narzędzie. Jeśli powysyłacie do mnie dane namiarowe na siebie, mogę sporządzić mapę (uaktualnianą na bieżąco).
Co wy na to?
Dziękuję za uwagę wszystkim którzy dotrwali do końca.
No i przedstawiam moją mapę:
W związku z tym chciałbym każdemu z Was zaproponować w wolnej chwili przygotowanie mapki pokazującej Waszą lokalizację.
Do mojej mapki się przyłożyłem. Stworzenie jej zajęło mi dobre dwie godziny. Ale wystarczy zrobić coś prostego i schematycznego. Chodzi o to, aby powstała swoista baza danych spotterskich, do której każdy będzie miał swobodny dostęp. Można wtedy łatwo sprawdzić jakie fragmenty nieba i jakie drogi lotnicze każdy z nas ma w zasięgu swojego wzroku/aparatu. Dzięki temu będziemy mogli jeszcze bardziej usprawnić naszą i tak fantastyczną współpracę.
W przyszłości można połączyć taką mapę z dobrze zorganizowanym SWO (Systemem Wczesnego Ostrzegania), który w poszczególnych przypadkach cały czas wśród nas funkcjonuje. Kiedy stworzyliśmy ten termin z Pawłem W. nie sądziłem, że wszystko potoczy się tak wspaniale.
Dziś mamy tu zgrany zespół profesjonalistów, pomagający sobie nawzajem i niepodatny na ataki z zewnątrz. Podajemy istotne informacje, prezentujemy nowości, wykonujemy coraz lepsze zdjęcia, roszyfrowujemy rejsy, odkrywamy nowych właścicieli smug na naszym niebie, piszemy o pogodzie a nawet, dzięki działowi anglojęzycznemu, odwiedzają nas goście z zagranicy. I tak trzymać
Żeby już nie nudzić, przedstawiam jako pierwszy moją mapkę.
Poniżej widzicie wersję pomniejszoną, mieszczącą się w granicach wymiarów oficjalnie dopuszczonych na naszym forum.
Po kliknięciu w mapkę otworzy się wersja w pełnym wymiarze, niewątpliwie czytelniejsza.
EDIT: Ha, Photobucket i tak ją pomniejszył i zamienił z bmp na jpg...
Oto podstawowe informacje związane z moją lokacją oraz symbolami i oznaczeniami widniejącymi na mapie.
Bazą mapy jest zrzut (printscreen bmp) z obrazu uzyskanego na maps.google.com, po odpowiednim wyskalowaniu tak, aby obejmował interesujący mnie obszar. Następnie w programie graficznym (teoretycznie wystarczyłby Paint, choć ja użyłem mojego PSPX) naniosłem na mapkę:
- nazwy głównych miejscowości
- drogi lotnicze (czerwone linie) wraz z desygnatorami
- punkty nawigacyjne (żółte kwadraciki) wraz z nazwami
- miejsca przeprowadzania obserwacji (czerwone kropki)
Jak widać, mieszkam w Żywcu i stamtąd prowadzę większość swoich obserwacji. Dodatkowo obserwacji dokonuję ze szczytów trzech gór (Żar w Beskidzie Małym, Skrzyczne w Beskidzie Śląskim i Pilsko w Beskidzie Żywieckim), do których mam przysłowiowy rzut beretem. Oznaczyłem je mniejszymi kropkami oraz opisałem.
Obszar mapy, a tym samym objęte nim drogi lotnicze, określa mniej więcej zasięg mojego wzroku. W odległości na tyle niewielkiej, że możliwa jest dokładna identyfikacja samolotu oraz ma sens fotografowanie znajdują się w moim przypadku:
- droga UL984 (odcinek między punktami Nomix a Skavi)
- droga UP193 (niestety niewiele tu widuję)
- droga UL856
- drogi UM66 i UM866
- droga UM985
- skrót LETKI - BABKO
Dodatkowo nad moją miejscowością przebiegają inne skróty. Nie zidentyfikowałem na 100% ich punktów początkowych i końcowych (tu o pomoc poprosiłbym może kolegów ze skanerami), ale biegną pomiędzy Słowacją a radiolatarnią Jędrzejów, na linii SW-NE-SW. Głównie latają nimi samoloty LOT między Warszawą a miastami Europy Środkowej i Południowej, ale zdarzają się także inni przewoźnicy (głównie skandynawscy, oraz Austrian Group i Alitalia).
Jeśli chodzi o drogi: UN744,UM984UL999 (niewidoczna na mapie), są one na tyle odległe, że identyfikacja samolotów udaje się tylko przy bardzo korzystnych warunkach.
Może pewnego dnia stworzymy spotterską mapę Polski. Od strony technicznej mogę się tego podjąć (niech się w końcu na coś przyda to wykształcenie). Znalazłyby się na niej (oznaczone przykładowo czerwonymi punktami) miejsca z których obserwujemy my wszyscy. Po naniesieniu na mapę linii odpowiadających drogom i skrótom, otrzymamy świetne narzędzie. Jeśli powysyłacie do mnie dane namiarowe na siebie, mogę sporządzić mapę (uaktualnianą na bieżąco).
Co wy na to?
Dziękuję za uwagę wszystkim którzy dotrwali do końca.
No i przedstawiam moją mapę: