Strona 1 z 2

LUTY 2010

: 01 lutego 2010, 13:23
autor: CARGO
A380 Lufthansy poleci do RPA
Obrazek
6 czerwca bieżącego roku, reprezentacja Niemiec w piłce nożnej poleci na zbliżający się mundial 2010 w RPA pierwszym z pietnastu zamówionych Superjumbo. Na pokładzie A380 oprócz piłkarzy będą również osoby, które skorzystają ze specjalnej oferty-konkursu skierowanej do fanów niemieckiej drużyny FanFlug. Według najnowszych doniesień pierwszy A380 ma trafić do DLH 10 maja, do czasu uroczystego wylotu na mundial maszyna ma znajdować się na lotnisku w Lipsku gdzie piloci będą wykonywać dalsze loty treningowe. Regularnie A380 Lufthansy ma latać na trasie FRA-JFK-FRA od momentu kiedy do floty tego przewoźnika dołączy drugi tego typu samolot (drugi A388 dla Lufthansy niedawno wykonał swój pierwszy lot, w którym wszystko poszło zgodnie z planem). Dla przypomnienia, za wikipedią, DLH ma zamówionych 15 A380-800 w konfiguracji na 526 pasażerów (F8/B98/E420) i 10 w sztuk "w opcji".

źródło:
http://www.airliners.de

LUTY 2010

: 01 lutego 2010, 13:56
autor: CARGO
Pandy polecą B77F
Obrazek
FedEx Express pomoże w transporcie dwóch pand z USA do Chin, który ma się odbyć 4 lutego. Dzięki współpracy miejscowych zoo w Atlancie oraz w Waszyngtonie wraz z FDX wyjątkowy lot z zagrożonymi wyginięciem ssakami na pokładzie zaplanowano na trasie Waszyngton - Chengdu, Chiny (IAD-CTU). "Sympatycznie wyglądające niedźwiadki" Tai Shan z Atlanty oraz Mei Lan z Waszyngtonu polecą Boeingiem 777-FS2 N850FD, który to w związku z tak niecodziennymi pasażerami ma posiadać specjalne napisy na kadłubie.

Air France podpisały z FDX wstępną umowę o sprzedaży dwóch B77F. Samoloty te nie zostały jeszcze dostarczone do AFR dlatego transakcja ta nie będzie mieć żadnego wpływu na potencjał przewozowy Air France Cargo. Francuski przewoźnik, tłumaczy swoją decyzję pogorszeniem koniunktury na rynku lotów towarowych, wg. IATA rok 2009 był najgorszym rokiem w historii lotów typu Cargo po drugiej wojnie światowej.

źródło:
http://worldairlinenews.wordpress.com/
http://www.nasdaq.com/aspx/latest-news-headlines.aspx


polecam jeszcze zaglądnąć tu -> http://www.flightglobal.com/blogs/fligh ... i-hav.html

LUTY 2010

: 01 lutego 2010, 21:37
autor: CARGO
Trzecie urodziny Sky Express
Obrazek
29 stycznia bieżącego minęły trzy lata od czasu kiedy to Sky Express wykonał swój pierwszy lot rozpoczynając tym samym swoją działalność. Tego dnia samolot o numerach VP-BFB wzbił się w powietrze z płyty z lotniska Vnukovo w Moskwie i z 91 pasażerami udał się w stronę portu lotniczego w Soczi gdzie później wylądował zgodnie z planem.
Pierwszy i jak do tej pory jedyny tani przewoźnik z Rosji obecnie może pochwalić się dziewięcioma samolotami B737 (3xB733 oraz 6xB735) w swojej flocie. Na przestrzeni tych trzech lat Sky Express przetransportował około 2,8 mln pasażerów, skupiając się w głównej mierze na rosyjskim rynku lokalnym oraz na popularnych wśród turystów destynacjach, do których latały chartery. W ubiegłym roku linia przyniosła właścicielom zysk a prognozy na ten trwający są jeszcze lepsze, przewoźnik spodziewa się wzrostu ilości przewiezionych pasażerów o 23% w stosunku do 2009 co ma dać się na 1,4 mln w 2010 roku.
Z incydentów jakie przydarzyły się Sky Express warto wspomnieć o 24 października 2008 kiedy to jeden z pasażerów wydał zaraz po stracie okrzyk "Allah Akbar" i zagroził że wysadzi samolot. Piloci natychmiast zgłosili zagrożenie a maszyna została skierowana awaryjnie do Wiednia gdzie bezpiecznie wylądowała w asyście lotniskowych służb a na pijanego żartownisia czekała policja, mężczyzna został aresztowany. Na naszym niebie mogliśmy oglądać tego przewoźnika min. kiedy wykonywał charterowe loty do czeskich Pardubic.


źródło:
http://www.aex.ru/

LUTY 2010

: 02 lutego 2010, 12:16
autor: CARGO
Embraer pracuje nad większym samolotem
Obrazek
Brazylijski producent samolotów poinformował, że pracuje nad rozwojem i budową nowego nieco większego samolotu w stosunku do największego obecnie przez nich produkowanego Embraera 195. Producent na przestrzeni najbliższych 12-18 miesięcy ma zakończyć pracę nad nowym projektem tak by w 2011r. model ten mógł być gotowy do dalszych prac rozwojowych. Ostateczna decyzja w sprawie wielkości nowego modelu nie została jeszcze podjęta a opcja większego samolotu to tylko jeden z kilku rozpatrywanych wariantów. Gdyby założyć, że Embraer zdecyduję się na większy samolot od E195 to taka decyzja mogłaby zostać odebrana jako pierwszy bezpośredni atak na rynek samolotów małego i średniego zasięgu, który został zdominowany przez rodziny A320 i B737. Jednak pracownicy brazylijskiego producenta podkreślają, że chcą się skupić na samolocie do 150 miejsc, natomiast konkurencyjne maszyny Airbusa i Boeinga są produkowane z myślą o pojemności powyżej 150. Nowy Embraer mógłby trafić do sprzedaży w 2015 lub 2016r.
Dla porównania wymiary E195 (dł. X szer. X wys.): 38,65 X 28,72 X 10,28m , ilość miejsc 122, zasięg od 2,600 do 4,000 km.

źródło:
http://www.airliners.de/

LUTY 2010

: 02 lutego 2010, 12:53
autor: CARGO
Quo Vadis JAL...?
Obrazek
Nowy prezydent narodowych japońskich linii lotniczych zapowiedział, że w niedługim czasie przewoźnik podejmie decyzję o wyborze strategicznego partnera co wiąże się również z wyborem konkretnego sojuszu lotniczego. Jednak dokładna data ogłoszenia tej ważnej decyzji nie została podana. Japan Airlines ma gigantyczne długi dlatego nowe kierownictwo zapowiedziało drastyczny i głęboki plan ratowania bankrutującego przewoźnika. Pierwsza bardzo ważna decyzja będzie dotyczyć, wspomnianego już wyboru sojuszu a w grę wchodzi pozostanie w oneworld lub przejście do SkyTeam. O przejęcie flagowego przewoźnika z Kraju Kwitnącej Wiśni walczą ze sobą dwaj amerykańscy potentaci: Delta i American Airlines. Ci pierwsi zaproponowali Japończykom za wyjście z oneworld 1mld USD natomiast AA oferuje 1,4mld USD za pozostanie. Z działań mających pomóc w przetrwaniu JAL warto wymienić min. redukcje zatrudnienia, płac, siatki połączeń a także wymiana floty na nowszą bardziej efektywną. Na pomoc JAL "przyszedł" znany japoński biznesmen Kazuo Inamori (- obecnie 78-letni człowiek sukcesu z barwną biografią, którego wiele rewolucyjnych pomysłów w zarządzaniu zaowocowało doskonałymi wynikami w działalności innych firm), który podjął się trudnego zadania kierowania chylącego się ku upadkowi przewoźnika w wyjątkowo trudnych czasach kryzysu i koniecznej restrukturyzacji. Inamori zapowiedział, że JAL to symbol Japonii na cały świat, który musi przetrwać a on sam szczerze wierzy, że tak właśnie się stanie.

źródło:
http://news.yahoo.com/business

LUTY 2010

: 02 lutego 2010, 22:37
autor: marecki
Obrazek
Kolejny logojet Haribo we flocie YELLOW CAB reg. D-ATUD ,czyli coś dla lubiących "cukierasy":).--->http://www.jetphotos.net/viewphoto.php? ... 392&nseq=1

LUTY 2010

: 03 lutego 2010, 22:17
autor: marecki
Obrazek
Nowy przewoźnik czarterowy ze Szwecji mający swoją bazę na lotnisku Sztokholm-Arlanda ,będący następcą linii Nordic Airways które ,w styczniu br.na skutek złej kondycji finansowej,ostatecznie utraciły zezwolenie na działalność .Linia otrzymała Certyfikat Przewoźnika Lotniczego( AOC- Air Operator Certificate) już w grudniu zeszłego roku ,lecz działalność operacyjną rozpocznie dopiero od lutego br.,pierwszym samolotem pomalowanym w barwy nowego przewoźnika jest McDonnell Douglas DC-9-81 (MD-81) o rejestracji SE-DMT---->http://skyliner-aviation.de/photos/SEDMTa.jpg

LUTY 2010

: 05 lutego 2010, 05:19
autor: mick
CARGO pisze:Pandy polecą B77F
Obrazek
FedEx Express pomoże w transporcie dwóch pand z USA do Chin, który ma się odbyć 4 lutego. Dzięki współpracy miejscowych zoo w Atlancie oraz w Waszyngtonie wraz z FDX wyjątkowy lot z zagrożonymi wyginięciem ssakami na pokładzie zaplanowano na trasie Waszyngton - Chengdu, Chiny (IAD-CTU). "Sympatycznie wyglądające niedźwiadki" Tai Shan z Atlanty oraz Mei Lan z Waszyngtonu polecą Boeingiem 777-FS2 N850FD, który to w związku z tak niecodziennymi pasażerami ma posiadać specjalne napisy na kadłubie.
No i miśki poleciały :-)
http://www.jetphotos.net/viewphoto.php?id=6769241
Napisów nie ma, ale za to jest wielka panda na kadłubie.

LUTY 2010

: 06 lutego 2010, 11:25
autor: knx08
Jeden z kilku wczorajszych incydentów...

Podczas lotu IBE6831 na trasie BCN-MAD-SCL (A340-642 EC-INO), na poziomie lotu
FL330 doszło do uszkodzenia struktury przedniego okna. Załoga zdecydowała o
wylądowaniu w lotnisku Las Palmas (LPA), gdzie maszyna wylądowała bezpiecznie po 3
godzinach po starcie z MAD. Uszkodzony element został wymieniony, a samolot
jest spodziewany w SCL z ponad 20-godzinnym opóźnieniem.

Źródło:
Aviation Herald; http://avherald.com/

LUTY 2010

: 07 lutego 2010, 12:54
autor: CARGO
Aeroflot rośnie w siłę
Obrazek
Decyzją władz na Kremlu, flagowy przewoźnik z Rosji już niedługo ulegnie znacznemu wzmocnieniu, w jego "szeregi zostanie wcielonych" sześciu mniejszych rosyjskich przewoźników. W skład owej szóstki, która trafi pod skrzydła Aeroflotu wchodzą: Rossiya, Kavminvodyavia (KMV Avia), Orenburg Airlines (Orenair), Saratov Airlines (SarAvia), Sakhalin Airways (SAT) oraz Vladivostok Airlines (Vladavia) Decyzja Rosjan jest dość zaskakująca, zwłaszcza w obliczu faktu, że władze planował przez kilka wcześniejszych lat zupełnie inną przyszłość dla wspominanej szóstki mniejszych przewoźników. Przez dłuższy czas władze miały zamiar utworzyć z tych sześciu linii jednego poważnego gracza o nazwie "Rosavia", który miał być konkurentem dla Aerfoflotu. Jednak opóźnienia w integracji spowodowane min. problemami z ujednoliceniem siatki połączeń czy zróżnicowanych flot oraz kiepskie wyniki finansowe linii, które miał stworzyć Rosavie, spowodowały, że Kreml ostatecznie zarzucił pomysł stworzenia konkurencyjnego przewoźnika. Była także przez pewien czas opcja, że szóstka przewoźników zostanie przejęta przez S7 Airlines. Dzięki takiej decyzji Aeroflot będzie miał szeroki dostęp do takich lotnisk jak: Pułkowo (LED), Szeremietewo (SVO) oraz Władywostok (V VO). W ubiegłym roku Aeroflot przewiózł 8,7 mln pasażerów, na drugim miejscu uplasował się Transaero z wynikiem 5,02 mln pasażerów, jednak jeśli zsumujemy liczbę przetransportowanych osób przez AFL oraz należących do nich NordAvii i DonAvii to wynik ten będzie dwukrotnie większy - 17,7 mln.

źródło:
http://www.aviationweek.com/aw/

CARGO pisze:A380 Lufthansy poleci do RPA
Jak podaje ariliners.de pierwszy A380 będzie miał numer rejestracyjny D-AIMA i nazwę "Frankfurt am Main" natomiast druga sztuka będzie się nazywać "Munich" a jej reg. to D-AIMB. Co więcej portal ten twierdzi, że A380 DLH może w pierwszej kolejności latać do JFK oraz głównych miast w Azji.

LUTY 2010

: 07 lutego 2010, 16:17
autor: Rasog
CARGO pisze: ...oraz głównych miast w Azji.
Czyżby w zasięgu był lot LH738 FRA-HKG?

P.S. Wielkie podziękowania dla wszystkich, którzy w tym temacie jak również w rozkładach, odwalają kawał świetnej roboty ;-)

LUTY 2010

: 07 lutego 2010, 21:35
autor: marecki
Obrazek
CCA
CA

Pierwszy Airbus A330-343 o rejestracji B-6512 zasili szeregi floty Air China ----->http://jetphotos.net/viewphoto.php?id=6770341&nseq=6 przewoźnik ten ,do tej pory eksploatował 20 samolotów Airbus w wersji A330-243.

Obrazek
CES
MU

Kolejny logojet promujący wystawę światową EXPO2010 ,mającą się odbyć w Szanghaju od 1 maja do 31 października 2010 roku .Samolotem noszącym promocyjne malowanie jest Airbus A330-343 o rejestracji B-6100--->http://www.airplane-pictures.net/image77869.html.Pierwszym samolotem noszącym malowanie EXPO2010,jest Airbus A340-642 o rejestracji B-6055,kolejnym Airbus A321-211 mający rejestrację B-2290.

ObrazekObrazek

W miniony weekend Delta Air Lines zakończyła integrację swojego systemu rezerwacyjnego z Northwest Airlines ,włączając wszystkie loty NW do swojego rozkładu lotów.Ostatni rozkładowy lot Northwest Airlines miał oznaczenie NW2470 i odbywał się na trasie z Los Angeles do Las Vegas .Teraz wszystkie rezerwacje dokonywane będą na stronie Delta Air Lines.

Obrazek
W ciągu ostatnich 12 lat pracownicy fabryki Boeinga w Renton wyprodukowali i dostarczyli 3,133 samoloty z serii 737 Next-Generation. Wyprodukowanie tej samej ilości poprzednich modeli 737 zajęło 32 lata.
Maszyny z serii 737, należą do najpopularniejszych na świecie samolotów pasażerskich średniego zasięgu, trafiły w czasie ostatnich dwunastu lat do 121 linii lotniczych z całego świata.
Ilość wyprodukowanych modeli z serii 737 Next-Generation przekroczyła ogólną liczbę wszystkich wcześniejszych wariantów tego samolotu, zbudowanych przez Boeinga. Rekordowy samolot odebrały linie GOL.
Taśmy montażowe opuszcza obecnie 31 samolotów B737 Next-Generation w miesiącu. Obecnie montaż samolotu zajmuje 10 dni, podczas gdy w początkowej fazie produkcji trwał on 22 dni.