TSO
UN
Callsign:Transaero
Modernizacja i rozbudowa floty dalekodystansowej.
W ciągu najbliższych dwóch lat, Transaero planuje pozyskać w oparciu o umowy leasingowe, jedenaście samolotów typu Boeing 747-400 w konfiguracji wielko-pojemnościowej .W ramach tego programu 20 grudnia br. do floty przewoźnika dołączyła nowa maszyna o rejestracji VQ-BHX ,która została pozyskana z linii South African Airways(ZS-SBS) .Samolot jest w konfiguracji 2-klasowej , 12-miejsc w klasie biznes i 509 -miejsc w klasie ekonomicznej.Kolejny samolot dołączy do floty na początku przyszłego roku i będzie to egzemplarz użytkowany wcześniej przez Japan Airlines (JA8914).Kolejne maszyny prawdopodobnie ,także będą pochodzić z JAL, który z końcem lutego przyszłego roku wycofuje z eksploatacji wszystkie maszyny typu B747.
W przyszłym roku rosyjski przewoźnik oprócz "nowych" Jumbojetów będzie miał ,również 5 maszyn typu B777-300 pozyskanych z linii Singapore Airlines (9V-SYA,9V-SYB,9V-SYC,9V-SYD,9V-SYE).
ANZ
NZ
Callsign:New Zealand
Pierwszy z pięciu Boeingów 777-300ER dostarczony.
Linie Lotnicze Air New Zealand odebrały pierwszego Boeinga 777-300ER o rejestracji ZK-OKM . Samolot, jako pierwszy wyposażony został w miejsca do spania dla pasażerów w klasie ekonomicznej w pierwszych dziesięciu zewnętrznych rzędach klasy o nazwie Skycouch składającego się ze standartowego zestawu trzech miejsc, dzięki podnoszonym podnóżkom i przesuwanym fotelom można uzyskać płaską przestrzeń podobną do domowej sofy mogącej pomieścić dwie dorosłe osoby lub dwoje dzieci i dorosłego pasażera .
Samolot jest w konfiguracji 3-klasowej ,46-miejsc w klasie biznes ,50-miejsc w klasie economy+,244-miejsca w klasie ekonomicznej ,napęd zapewniają dwa silniki General Electric GE90-115Bs.Pierwsze trzy maszyny ,które trafią do przewoźnika w przyszłym roku przeznaczone będą do obsługi tras Auckland -Los Angeles i Auckland-Londyn (od kwietnia 2011).
Polska Agencja Żeglugi Powietrznej
Nowy system ILS w Warszawie.
W przyszłym roku, ze względu na mijający przyjęty przez PAŻP okres eksploatacji urządzeń nawigacyjnych wynoszący 15 lat, DS1 zostanie wyposażona w nowy system ILS. Urządzenie spełnia warunki techniczne dla kategorii III tzn. posiada bardziej rozbudowany system monitorowania emitowanego sygnału.
Termin oddania do użytku nowej instalacji upływa 30 listopada 2011 i zbiega się z zakończeniem prac związanych z remontem drogi startowej DS1.
W 2013 na drugiej drodze startowej tj. DS3 rozpoczną się prace związane z wymianą drugiego systemu ILS, którego przyjęty okres eksploatacji również dobiega końca. Również ten system spełniać będzie wymogi techniczne kategorii III.
Certyfikowanie operacji podejść do lądowania w kategorii wyższej niż I nie zależy wyłącznie od samego urządzenia ILS, ale również od infrastruktury lotniskowej m.in. odpowiednich świateł na drogach startowych oraz kołowania, czy zapewnienia przez zarządzającego portem odpowiednich służb zgodnie z międzynarodowymi przepisanymi.
Na podstawie danych z ostatnich lat, można powiedzieć, że na warszawskim lotnisku jedynie przez średnio 60 godzin mamy do czynienia z warunkami ograniczonej widzialności, które wymagały wprowadzenia wyższej kategorii niż pierwsza.